[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 260
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 260


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Re: Minőségbiztosítás (Pontok: 1)
- Atlantiszi Ideje: Augusztus 03, szerda, 00:25:58
Szia Bla!
Mint azt már írtam Neked, az Origón jó sok hozzászólásodat olvastam, és igen sokra tartalak, becsüllek. Most mégis, engedd meg, hogy vitába szálljak azzal, amit írtál.
Először hadd idézzem saját magam:

"Fogjátok fel, egy, a politikában, a magasabb érdekek megvalósulásának útjaiban járatlan, egyszerű, mezei - de gondolkodó - elme irodalmi jellegű alkotásának.
Fontos még tudatnom, hogy senkit nem akarok se bántani, se megbántani, én csak nem értem..., és ez lett belőle!"

Tehát, ez egy irodalmi jellegű írás, nem egy tudományos értekezés. Vagyis nem konkrét, és nem egzakt. Nem ítélem el e módszert, csak nem értem, mit keres pl. egy óvodában, és nemértésemnek versesítve így adtam hangot. Kicsit túlozva, kicsit humorosra véve, kicsit fricskálódva, kicsit komolyan.
Nem vitát óhajtottam nyitni.
De azt komolyan kérdeztem, csak én nem értem, vagy más sem? Attól, hogy én nem értem, még lehet jó.
De:
Azt írtam, akkor szakadt el a cérna nálam, amikor ezt az egész vizsgálódást és mérést a gyerekekre is kiterjesztettük. Hadd említsek erre néhány példát.
Gyermekelégedettségi vizsgálat.
Célja: kideríteni, megtudni, mi az, amivel a gyerekek elégedettek, és mi az, amivel nem. A 3 évestől a 7 évesig minden gyermeket végig kellett kérdezni valamennyi óvodai tevékenységről, szeretik-e, avagy nem.
Pl: Szeretsz-e délután aludni az óvodában?
A gyerekek kétharmada azt mondta: igen, a fentmaradó egyharmad azt mondta: nem.
Nekem idén kiscsoportom, azaz 3-4 éves gyermekeim voltak. A 24 gyerkőcből 8 azt mondta, nem szeret aludni. Azért nem, mert a Pistikét hazaviszik délben, és a Pistike az ő legjobb barátja, és ő a Pistike nélkül nem akar itt aludni. A másik azért nem, mert őt az anyukája szokta addig simogatni, amíg el nem alszik. A harmadik azért nem, mert itt nem látja a kiságyáról az otthoni macis függönyt.... és így tovább. A nagyobb gyerekek más okokat soroltak. Inkább fociznának az udvaron, inkább bicikliznének, inkább úszni mennének, stb.
Mivel a sikerkritérium, a 100% igen válasz lenne, amit mi eleve képtelenségnek tartottunk, 80%-t határoztunk meg. De az eredmények ettől elmaradtak. Ez pedig azt hozta magával, hogy erre a problémára intézkedési tervet kellett készíteni. Vagyis, úgy kell az óvodai altatást megszervezni, hogy minden gyerek elégedett legyen azzal.
(Egy 3-4 éves, de még az 5-6 éves sem tudhatja, ill. nem döntheti el, hogy akar-e aludni! Szüksége van a délutáni alvásra, pihenésre. Arról nem is beszélve, hogy azok a gyerekek is, akik "NEM AKARNAK" aludni délután, 5 perc alatt elalszanak)
A 3 éves is, aki az anyukája simogatását, vagy a macis függönyt, vagy a Pistikét igényli. Az óvonéni simogatja ugyan, de az óvonéni, bármennyire szereti is őt, és ő is az óvónénit, mégsem az anyuka, ugyebár...1 gyerekért tán nem fogjuk a vadonatúj függönyt lecserélni - de javasoltuk az anyukának, ha van a macis függönyből maradék, hozza be, aludjon azzal a gyerkőc, de Pistikét akkor is haza viszi az anyukája ebéd után, ha Karcsika ettől nem tud aludni... (dehogy nem, alszik, mint a bunda)
Aztán.
Pl: a 3-4 évesek csoportjában a 24 gyermekből 10 nem szeret rajzolni. Huu! Azonnal, intézkedési terv kell! Minek??? Tudjuk, életkori sajátosság, szem-kéz koordináció hiánya, finommotorika hiánya, majd beérik. Életkori sajátosság az is, hogy még nem érdekli az, hogy egy általa nehezen megfogható eszközzel vonalakat hagyjon a papíron. Nem baj. Ő még autót tologat, mert a gyakorlójátéknak az a fajtája érdekli. Majd, ha felfigyel rá, majd ha sokszor látja a többi firkálgatót, gyúrmázgatót, újjal-tenyérrel festéket maszatolót, és sokszor bíztatjuk, próbálja csak ki, milyen érdekes! Majd, ha először odajön a rajzasztalhoz, és először kedve lesz bemaszatolni a kezét a festékkel és ráérez arra a csodára, ami a valamit alkotás, legyen az akár egy egyszerű maszat-folt, de ő csinálta, majd akkor lehet arról beszélni, hogy a fejlődése érdekében, még milyen eszközöket mutatunk meg neki, milyen lehetőségekkel ismertetjük meg, hogy minél több sikerélményhez jutva elkezdjen ábrázolni!
Vagy: Zsuzsi azért nem szeret tornázni, mert Katinak eltörött a lába, ezért nem tornázhat, és ő csak a Katival... és még sorolhatnám, de azt hiszem ennyi is bőven elég...
És, akkor mi ahelyett, hogy a nyugodt alvás feltételeit a személyes jelenlétünkkel a lehető legjobban biztosítanánk, kint konzultálunk az irodában arról, hogy....

Bla, legyen Neked igazad! Kívánom, hogy úgy legyen! Hogy ez a sok, értelmetlennek és fölöslegesnek látszó grafikonozás, diagramozás, kérdőívesdi, konzultáció és értekezlet hosszú távon, valóban valami nagyon jóhoz vezessen! A gyermekeink, és a jövőnk érdekében!
Remélem, hogy igazad lesz!
Üdvözlettel: Atlantiszi



]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.26 Seconds