Re: 2012-ben nem jön el világvége! (Pontok: 1) - zsoloo Ideje: Július 13, kedd, 22:16:25 | Jaja, bocsánat, kedves Péter, nem is tudom, miért gondoltam, hogy Fényesi Jani volt a feladó, talán a hasonló avatarképről asszociáltam. De megállapodhatunk abban ugye, hogy teljesen más dolog vizsgálni valamit, mint benne élni és hatásaiból részesülni? A bibliakutatók közül is sokan sohasem élik meg azt, amivel pl. az a hitrendszer kecsegtetné őket, így akik valóban bennfentesek, általában kontár kívülállókként kezelik őket. Nem is lehet összehasonlítani azt a tapasztalatot a vizsgálat szülte relatív objektivizmussal, ha az élmény valódi, legfeljebb megpróbálni tudományos magyarázatot találni rá, ami egyúttal megkérdőjelezi, profánná teszi a szentségét. De ez jellemzi igazán jól a vallástól végleg elszakadni kívánó nemzedékek ténykedését: kihagyni Istent, vagy a helyi vallásnak megfelelő Mindenhatót, mondván nincs és nincs is szükség rá, akár az éter fogalmára. Az ember azonban irracionális lény, nem gép, mely, ha olyan utasítást kap, zokszó nélkül elemeire bontja magát és szépen inaktiválódik. Az ember igyekszik ugyan megfejteni a lehetetlent, de ezen célját úgy vélem, sohasem fogja elérni, viszont céllal fog élni mindig és ez az, ami a céltalan természet felett fogja tartani. Látod, bölcsességnek hívjuk az évezredes kísérletezgetés és megfigyelés szülte jóslásokat, holott a bölcsesség az ember sajátja, legyen maja korabeli, vagy ma élő. S vajon ostobának tarthatjuk-e azokat, akiknek a bölcsességük puszta hitük, hogy meggyőződésük nem hiábavaló? Akik boldog reményben várnak, nem körmeiket rágva tipródnak az ismeretlen jövőn? Bizonyos hívők szerint tűz által ér véget majd minden és ítélettel, mely után tökéletes világkorszak kezdődik. Ez is egy teória.
Talán a maják a Noé korabeli vizözönt adaptálták? Az aszályra készülődés ellenpontja valóban az lett volna és talán olyan hatást is tett volna rájuk, mint pl. a hegyi emberre, aki számára a élőhelye egyszerre síksággá változva világvége-érzést okoz benne. A majákból induljunk ki úgy, hogy racionálisan szolgálatukba akarták állítani a tapasztalható törvényszerűségeket, de hivatalosan nem tehették meg ezt vallásos körítés nélkül. E misztikus réteget lefejtve igyekszünk megérteni őket és elkövethetjük azt a hibát, hogy teljesen szétválasztjuk e két, egymásba szövődött valóságelemet, melyek hol eszközök, hol célok voltak, de együtt formálták csaknem az összes letűnt civilizációt és együtt hatnak a mai napig az ember ősi tudatalattijában.
|
] |
|
|
|
|