[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 252
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 253

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Sztori: A kimúlás joga


Morbid szenzáció tolakodott a napokban a médiák címoldalára. Egy fiatal ápolónő egyes gyógyíthatatlan, idős, szenvedő betegeknek segített ...


.... Káron ladikjába szállni, és fájdalom nélkül átevezni a Stix folyón az örök béke honába.
Most aztán megint lehet a témán megütközni, szörnyülködni, álszenten sápítozni, a tettet elítélni és a halál angyalának fejét követelni. Az eset mélyen elgondolkodtatott, és felböffent bennem néhány morbid gondolat.
Az emberi jogok chartája leszögezi az emberi méltóság, szabadság és emberhez méltó módon való létezés jogait. Hiába a törvény – kifelejtették belőle a meghaláshoz való jogot.
Az embertől nem kérdezte meg senki, hogy akar-e erre a sárgolyóra születni. Szülei létrehozták, a társadalom normái között bekorlátozták életterét, és az állam meghatá-rozta – etikai normái által – létezésének minőségi kritériumait. Szépen szóló jogunk van az érvényesülésre, a tanuláshoz, lakhatáshoz, stb. Arról már nem szól a nóta, hogy ha az államnak rosszul megy és polgárainak egy része sínylődik, a minőségi élet szín-vonala alatt, hajléktalanul tengődik, éhbérnek beillő nyugdíjon vegetál, mi a teendője.
Nagy melldöngetéssel eltörölték a halálos ítéletet, s a gyilkos bűnözők a szemünkbe röhögnek. Ma már semmilyen égbekiáltó bűnért nem lehet valakit halálra ítélni. És életre? Kinek van arra joga, hogy az elviselhetetlen lelki, testi körülmények közé került embernek megtiltsa a halálba menekülés jogát?! Ha az állam karba tett kézzel nézi egyesek lecsúszását, állati sorba süllyedését, vajon van-e joga életre ítélni őket?
Nem is olyan rég még a temetők szélén az árokba temették az öngyilkosokat. Halá-lukban is kitaszítva őket a közösségből, mert merték vállalni a sorsukat, a nemkért megszületést öngyilkossággal anulálták.
Felteszem a többséget érdeklő kérdést! Vajon a menthetetlen, kínokban fetrengő, matracsírban lassan elrothadó, emberi méltóságát vesztett lények vegetálását a végső-kig nyújtani emberbaráti álca mögé bújva istennek tetsző cselekedet-e?
Isten boldogságra teremtett bennünket. Nem örül a méltatlan életben tart nak. Éppen ezért mélyen elg n olkoztató, – hogy vajon ez a kis ápolónő és még sokan mások, akik titokban gyógyítanak betegeket, átsegítenek a túlvilágra – mit vétettek?
Ja, hogy vétettek a törvény ellen!? Rossz a törvény! Változtatni kell rajta! Ahogy a dolgozók anno dacumál, kiharcolták a 8 óra munka, 8 óra pihenés dekrétumának tör-vénybe iktatását, úgy itt az ideje, hogy az embernek törvény adta jogává váljon a sza-bad halál megválasztásának joga. Demokráciában ez így szokás. Szokratész megbu-kott, mint államférfi, és természetes volt, hogy hazamenve büröklevelet ivott...
Szeretném megérni, hogy az Európai Chartába becikkelyezzék az önkéntes halál-választás jogát. Mert, ha már a körülmények élni nem hagyják az embert, legalább a halálába ne szóljanak bele!
Ideje: Augusztus 01, hétfő, 06:49:31 - bogumil

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"A kimúlás joga" | Belépés/Regisztráció | 27 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A kimúlás joga (Pontok: 1)
- Maurice (maurice@maurice.net.hu) Ideje: Augusztus 01, hétfő, 10:54:43
(Adatok | Üzenet küldése)
Ez az írás azt az üres és lélektelen liberális demagógiát szajkózza, aminek semmi köze nincs az élet törvényszerűségeihez. S ha már a lélektagadó ateista-marxista megközelítésben vet fel a cikkíró "gondolatokat", akkor miért keveri bele az Istent?
Mivel a fogalmak szintjén is kaotikus ez az írás, sem tudományos, sem elvi megközelítésben nem tükröz érvényes igazságokat.
Ha azonban a hétköznapiság oldaláról közelítjük meg ezt a társadalmi kérdést, akkor az életre igent mondó társadalmi változásokat kell érvényesítenünk.


Ez a filozófiának semmiképpen sem nevezhető társadalmi butítás annak az egyetemességre törekvő liberalizmusnak az alattomos bégetése, mely a nemzeti és a klerikális filozófiára akar halálos ítéletet mondani, s magukat az európai nemzeteket akarja elpusztítani. Hazugsága a fogalmi úton történő zavarkeltéssel indul, mely a félműveltséggel megrontott rétegekből szedi az áldozatait.



Re: A kimúlás joga (Pontok: 1)
- Administrator (webmaster@fullextra.com) Ideje: Augusztus 02, kedd, 16:04:33
(Adatok | Üzenet küldése)
Kérem a vitázó feleket, hogy kizárólag az írást, vagy az arra kapott kritikát sziveskedjenek minősíteni! A személy maradjon érintetlen! Mivel azthiszem minden érintett írásképes, legyen ez egyben a tudás ismertetője. :)Köszönöm. SiteAdmin



Re: A kimúlás joga (Pontok: 1)
- Jan_Monses (jm@nostromo.hu) Ideje: Augusztus 02, kedd, 19:19:32
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
„Demagógia (latin, görög eredetű) = Részigazságon, vagy irreális vágyakon alapuló, felelőtlen, tetszetős ígéreteivel a népet félrevezető lázítás.”

Egyazon írásban a halálbűntetés eltörlését negatív színben feltűntetni és az orvosok gyilkosságra való kényszerítésnek vágyát taglalni meglehetősen felhős világképről tesz tanúbizonyságot.
Orvosainkból csináljunk hóhérokat? Belegondoltál ebbe?
A halálbüntetés mellett meg egészen egyszerűen nincsenek érvek - minden, ami felhozható mellette demagógia.

jm



Re: A kimúlás joga (Pontok: 1)
- boblogan (mertek@fw.hu) Ideje: Augusztus 03, szerda, 05:47:48
(Adatok | Üzenet küldése)
Először a "Szép halál" című íráshoz szerettem volna hozzászólni, de közben elolvastam jelen cikket is. Így már könnyebb dolgom van. Nem kell észérvekkel alátámasztanom a leírtakkal homlokegyenest ellentétes véleményemet, hiszen "amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten", ugyebár. Ha valaki a "kimúlás" szót használja emberekre, a halálbüntetést sírja vissza, közben szeretetről, emberi jogokról beszél, és kinyilvánítja, hogy mi is a kérdésről Isten véleménye, a passzív és aktív eutanázia közti óriási különbséget pillekönnyű lendülettel lépi át, majd könnyedén belekeveri ebbe a fogalomkörbe az (egyébként csak relatívan értelmezhető) alacsony életszínvonalon élőket, a hajléktalanokat és a kisnyugdíjasokat, valamint (a közvetlenül nem, de közvetetten is csak részben idetartozó) öngyilkosságot, annak úgy érzem, felesleges lenne a kérdés etikai, társadalmi, pszichológiai, filozófiai, orvosi szempontjait felvázolni, a család, a barátok, a hozzátartozók felelősségéről beszélni, a hospice-szolgálatokat bemutatni, vagy a kóma természetéről, az abból való visszatérés lehetőségéről szólni... Inkább csak kérdezek valamit: hogyan lehet e két cikk halál-igenlését az előző cikkek "mindent gyógyítok (hittel és szeretettel)"-propagandájával összeegyeztetni?



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.59 Seconds