[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 270
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 271

Jelen:
Tagi infók ender Küldhetsz neki privát üzenetet ender ender


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Beszélgetős: Petőfi lánya


Pont került végre a 10 éve zajló rendkívül kellemetlen adok-kapok viszályra.


Glatz Ferenc az Akadémia elnöke bejelentette, hogy három pártatlan DNS vizsgálat is nőnek találta a barguzini csontvázat, tehát, nem Petőfi. Mivel a csontváz női, így Petőfi ügy nincs, s feleslegessé válik a Petőfi szülők csontjainak megbolygatása.
Na szóval, eddig rendben. Mi ebben a szenzáció? Éppen ez az, hogy nincs a bejelentésben semmi szenzáció. A Morvai-Kiszely páros sem áldozta hiába pénzét, presztízsét, idejét, verítékét a jó ügy érdekében. Nem kell szánakozni, gúnyolódni, dilettánsoknak nevezni az urakat. Viszont az Akadémia sem zárhatja le az ügyet, mert ügy az azért van. És azokat a csontokat igenis elő kell szedni a bőröndből és össze kell hasonlítani a családi sírboltban fellelhető csontokkal!
Miért? Csak azért, mert eddig félrevezető manőver folyt, ugyanis a bőröndben lévő csontok Petőfi lányának a csontjai. Ilyen egyszerű az egész uraim. Amikor Vinokurov nagypapa elmesélte a Petrovics sztorit, egy szóval sem említette, hogy Petőfi van a sírban. A szószerinti fordításban úgy hangzik: Petőfi jelképes sírja, amiben leánya Alexandra Petrova, az ő nagymamája van férjével eltemetve.
Arra is megadta a választ, hogy miért került rá Petőfi neve. Petőfi valóban elvette a postamesternőt, született is egy lányuk. De jó magyar hazafi lévén 1857-ben megszökött, s magával vitte összes, Szibériában írt versét. A Magyarországra tartó úton vad hegyi-rablók támadták meg a szánt. Őt megölték, a kocsis pedig egy év múlva tért vissza a szomorú hírrel.
Éppen ezért kell mindig precízen fordítani a szavakat, s akkor nincs ez a kalamajka. Ha a Hrúz Mária csontmintája megegyezik a bőröndben lévő Alexandra Petrova DNS-ével, akkor végleg pont kerülhet az ügy végére.
Én, mint ötletgazda kézenfekvő megoldást ajánlok. Bár kiderült, hogy nem csatában halt hősi halált Petőfi, akkor sem lehet rásütni a hazaáruló bélyegét, mert hazaszöktében érte az igenis hősi halál. Így a nép érzelemvilága sem sérül, Petőfi becsülete nem csorbul, az Akadémia presztízse is megmarad, Morvai és Kiszely sem válik nevetségessé. Tehát: a kecske is jól lakik, a káposzta is megmarad, mondja a tatár. És akkor mi van? Mi lenne?
Állítólag Székelykeresztúron felbukkant egy újabb Petőfi sír. A legenda folytatódik...
Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 21:53:59 - bogumil

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Petőfi lánya" | Belépés/Regisztráció | 11 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Petőfi lánya (Pontok: 1)
- Maurice (maurice@maurice.net.hu) Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 22:18:52
(Adatok | Üzenet küldése)
Nem értek egyet a felvetéseddel.
A hír elég réginek tűnik, hiszen már több éve nem Glatz az Akadémia elnöke.
Másrészt, a Barguzinban levő csontvázból vett mintákból sosem állapították, meg, hogy az nőé. Ellenkezőleg, az antropológiai vizsgálat azt mutatta meg, hogy egy 162 cm magas férfi feküdt a sírban, akinek a csontvázán jól nyomon lehet követni a Petőfi-betegségek teljes kórtörténetét.

Mivel a MTA sokkal átpolitizáltabb intézmény, mint más nemzeti akadémiák, ezért objektív eredmények közlését, vizsgálatot nem várhatunk ezen intézménytől.



Re: Petőfi lánya (Pontok: 1)
- stevew Ideje: Augusztus 08, hétfő, 07:04:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Irigy sóhajom száll ilyenkor a halotthamvasztás szokását gyakoroló népek - pl. az indiaiak - felé: milyen szerencsések, hogy legendáikat, legendás uralkodóik, bölcseik igaz voltát vagy hazaszeretetét nem kényszerülnek csontok között turkálva bizonygatni... Kedveseim, a csont: az csont, a költő: az költő, s nem csontjai vagy csontjainak holléte igazolja költő mivoltát, és hazaszeretetét sem csontvelőjéből szívta annak idején. A kikapart csontok vélt v. valós ellenségeink megdobálására alkalmasak ugyan, mint ahogy az ilyen akciókra fordított pénz is alkalmas lenne olyan tevékenységre, amelynek esetleg a költészethez és a költőhöz is több köze van...



Re: Petőfi lánya (Pontok: 1)
- csingi Ideje: Augusztus 08, hétfő, 09:31:41
(Adatok | Üzenet küldése)
Nálunk mindig mindenből politika lesz. Rosszul vagyok tőle. Részemről teljesen mindegy, hogy Petőfi a segesvári csatatéren vagy Barguzinban halt meg, vagy farkasok tépték szét. Nem kérem tőle számon, hogyan merészelt esetleg életben maradni, amikor neki ott kellett volna elesni a harci mezőn , hogy kifolyjon az ifjúi vér szívéből. Számomra Petőfi Sándor nem nemzeti szimbólum, hanem egy zseniális költő. A költészetnek pedig nem kell országhatár, sem nacionalista frázispuffogtatás, főleg nem a mindent bepiszkoló politika. Szóval, megbocsátom neki a postamesternőt és a gyereket is. C'est la vie.....



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds