[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 266
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 267

Jelen:
Tagi infók ender Küldhetsz neki privát üzenetet ender ender


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Nyitottság


Azt írja az Origó, hogy "Napi négyezret költ egy szigetlakó". Lehet. De mit vártok egy embertől, aki még a Szigetre sem megy ki?


Idéznék a cikkből: "Összeállítottuk egy átlagos este fogyasztói kosarát. Egy napra kilátogató szigetlakónk délután négy órától hajnal kettőig terjedően iszik-eszik a fesztiválon. Becslésünk szerint egy átlagos állóképességű fogyasztó óránként iszik egy korsó sört, ez lehet Arany Ászok (270 Ft) vagy Dreher (320 Ft). A sör mellett a hangulat fokozás kedvéért este háromszor fél deci tömény italt is belevettünk a fogyasztói kosárba (Unicum 550 vagy kóser szilva 600). Az este mérlegébe bekerül egy doboz cigaretta - itt 500 forintos átlagárat számoltunk."

Na nézzük csak. Ha jól összeszámolom, a 4000 már bőven megvan. Kajáról meg még egy szó sem esett. Mint írják, óránként egy korsónyi sörrel számoltak. Akárhogy is nézem, ez déluán 4-től hajnali 2-ig 10 korsó. Meg hozzá a felesek. Ha tehát a kaja nincs benne a 4000-ben, akkor szerintem ezek után még nyugodtan hozzácsaphatjuk a detoxikáló, na meg az odaszállítás költségét is. A napijegy árán (+5000 Ft!!!) felül természetesen. A Sziget beharangozó reklámjából megtudhattuk: "a Sziget nem korosztály, hanem nyitottság kérdése"! Szerintem ezt elnézték. Az eddigiek fényében a szlogennek inkább úgy kellene hangzania: "nyitott száj kérdése"! Tátott szájjal irigykedhetek, mi minden fér egy este egy nyitott szájba. És nyilván azért ment ki egy napra, mert napközben dolgozik. Tehát az átlagos állóképesség folyamatos fenntartása sem ütközhet igazán akadályba a fennmaradó 4-5 órában. Aki meg megteheti, az egy egész hétre kiköltözik. Gondolom, az óránkénti sör akkor is szükséglet, a felesek talán halaszthatóak az esti, hűvösebb órákra, ám a cigi biztos felmegy 2 dobozra. És akkor azért már enni is kell valamit, mert ennyi pia és füst azért csak megéhezteti az embert. Tehát a napi átlagköltség igencsak 8000 forint körül jár. Ehhez jön még a hetijegy 20-25-35 ezer forintos ára, attól függően, mikor vásárolták. A Sziget tehát e felmérés szerint sem olcsó mulatság. Viszont, azért lássuk meg a jót is a dologban, mert hiába a sok-sok korsó sör, a felesek, meg a 10 óra alatt elfogyasztott egy doboz cigaretta, legalább jó levegőn van az a gyerek. És ez minden pénzt megér.

Azt hiszem, az Origó munkatársainak meglehetősen rossz véleményük van a Szigetlakók ivási szokásairól. Nem kétlem egy percig sem, hogy vannak olyanok, akikre e fenti számítás valóban illik. De nem hiszem, hogy valóban ez lenne az átlag, illetve ilyen lenne "egy átlagos állóképességű" fogyasztó a Szigeten.

Ezt a nyitottságos-korosztályos TV-reklámot viszont nagyon nem szeretem. Nem értem, hogy miért kell ilyen erőltetett összefüggést keresni a korosztályok és a nyitottság között? A reklám ezzel mintegy azt sugallja, hogy aki nem megy ki, és ráadásul még az idősebb korosztályhoz is tartozik, az nem elég nyitott. Mert valljuk be, lehet, hogy vannak idősebb látogatói is a Szigetnek, azért nem ez az igazán jellemző. Elgondolkodtam. Ha én nem megyek ki a Szigetre, nem vagyok elég nyitott, elég rugalmas. Igenám, de ez a nyitottalanság, rugalmatlanság nem biztos, hogy csak az én korosztályom jellemzője. Csak egy példa: próbáltam én keresni az utóbbi időben nem egyszer új munkahelyet. Rugalmasan lepattantam, a korom miatt nemigen lelkesedtek értem. Volt olyan hely, ahol nyiltan meg is mondták, "nem matuzsálemeket keresünk". Ki kell-e jelentenem ezek után kategórikusan, hogy a fiatalabb korosztály nem eléggé nyitott, kevésbé rugalmas? Növelte volna-e esélyeimet, ha a szemükbe vágom: "alkalmaztatásom nem korosztály, hanem nyitottság kérdése"? Kénytelen-kelletlen maradok hát a jelenlegi munkahelyemen. És ezzel marad a jelenlegi anyagi helyzetem is. Ami eleve kizárja, hogy kimenjek a Szigetre.

Valóban nyitottság kérdése?


Az Origó cikke itt olvasható!
Ideje: Augusztus 13, szombat, 18:33:59 - Chokito

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Nyitottság" | Belépés/Regisztráció | 8 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Nyitottság (Pontok: 1)
- Netelka Ideje: Augusztus 13, szombat, 19:07:33
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szembesítettél a ténnyel: én sem vagyok nyitott. Pusztán mert nem hoz lázba a sziget. Brühühü :(
(Remek a cikked.)



Re: Nyitottság (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Augusztus 13, szombat, 20:18:25
(Adatok | Üzenet küldése)
Emberek:a sziget a fiataloké,mi matuzsálemek ne tolakodjunk közéjük.Nem diszkrimináció ez velünk szemben,hanem a tárgyilagosság kinyilvánítása...nekem,64 évesen eszembe se jutna,hogy az unokáim közé tolakodjak...különben is zavar a bűz,mocsok,zaj stb....



Re: Nyitottság (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Augusztus 14, vasárnap, 10:37:23
(Adatok | Üzenet küldése)
Én még fiatal vagyok, mégsem mennék ki a szigetre, ha fizetnének érte sem. Az egész nem nyitottság, hanem igényesség, értékítélet és intelligencia kérdése. Az én szemszögemből az egész nem más, mint cigarettafüst, narkotikum, alkoholizmus, ápolatlanság, izzadtságszag, tömegnyomor, lélekbutító zenék, és sok erkölcstelen, gátlástalan fazon. Ki vágyik ilyen helyre???



Re: Nyitottság (Pontok: 1)
- stevew Ideje: Augusztus 14, vasárnap, 12:45:16
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Audrey írta: "Az egész nem nyitottság, hanem igényesség, értékítélet és intelligencia kérdése. Az én szemszögemből az egész nem más, mint cigarettafüst, narkotikum, alkoholizmus, ápolatlanság, izzadtságszag, tömegnyomor, lélekbutító zenék, és sok erkölcstelen, gátlástalan fazon. Ki vágyik ilyen helyre???"
Nos, azzal, hogy az egész nem nyitottság, hanem igényesség, értékítélet és intelligencia kérdése, teljesen egyetértek. Hogy valaki eljusson a Szigetre, és több napot ott töltsön, NYITOTT ÉS TÖMÖTT PÉNZTÁRCA, SZABAD IDŐ (tehát a megfelelő munkahely is), és kellő elszántság szükségeltetik...
VISZONT (és most egy igénytelen, békasegge alatt lévő értékítélettel rendelkező, mínuszos intelligencia-hányadosú, 45 éves, ápolatlan, izzadtságszagú, léleknyomorék, drogos, gátlástalan, erkölcstelen fazon véleménye következik, azaz az enyém): Nos, én vágytam arra a helyre, párommal terveztük is, csak - szerencsére - sikerült olyan-amilyen munkahelyet találnom végre, s füstbe ment a terv. Vágytam arra a helyre, ugyanis a Sziget nem csak zámbójimmy, kósjani és kordagyuri, hanem egy egész világ, a mai valóság (a valóságnál jobb) leképezése, az útkeresők tere, nem csak zenével, hanem egymásra találási alkalmakkal, a szabad véleménycsere számtalan lehetőségével, a művészetek igen széles és tágan értelmezett palettájával, ahol ki-ki a maga igényei szerint rátalál arra, ami érdekli, s új dolgokra is lelhet, új utakon is elindulhat. A fiataloktól szerencsére nem lehet elvenni az együttlét, a közös élmény, a közös felfedezések varázslatos pillanatait, és mindenféle ismeret nélkül lesújtó véleményt mondani egy ilyen rendezvényről, nos, az igencsak elhamarkodottnak, meggondolatlannak tűnik. Szerencsétlen kivételek miatt általánosítani pedig szűk látokörre vall - mondanám, ám maradjunk csupán az ízlések és pofonok különbözőségeinél... Hogy az egy kalap alá vett zene pedig mind lélekbutító volna, az pedig több, mint kétséges: badarság. Példaként - saját ízléstelenségem szerint válogatva persze - hadd említsem meg a világzen

A hozzászólás folytatása...



Re: Nyitottság (Pontok: 1)
- szimbolum Ideje: Augusztus 14, vasárnap, 23:47:02
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ez ügyes reklámfogás ,mert ugye ki akarna lemaradni? Ha csak ez kell a nyitottsághoz,ezen ne múljon:-))) Idáig még nem sikerült kijutnom,pedig idén erősen kacérkodtam a gondolattal hogy megnézem mi is történik ott. Jövőre biztos ott leszek ,egyszerűen kíváncsi vagyok...Vagy csak nyitott???:-)))))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds