[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 264
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 265

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A vallás szabad(os)sága


A millennium kapcsán gőzerővel indult be az ezeréves kereszténység országa hangoztatása, a tömegbe sulykolása.


Elkeserítő és gusztustalan a történelmi egyházak kiemelése az újabb vallási tömörülések rovására. Diszktiminatíve a kedvezmények, juttatások megvonásával, sőt a betiltás rémével kell szembenézniük azoknak, akik le akarnak térni az állam (hatalom) által nekik kijelölt hitélettel való élés útjáról.
Mennyivel van több joga beleszólni saját lelkiismeretünk, hitéletünk alakításába a katolikus mamut vallásnak, akolba terelni bennünket, mint saját magunknak megválasztani, hogy milyen hitéletet akarunk élni?
Az történelmi tény, hogy 1000 éve István király tűzzel-vassal belekényszeríttette az ősi pogány, sámánista, többisten hiten lévő, egész Európát rettegésben tartó, büszke, hódító népünket a katolicizmus kalodájába. Mert a katolikus vallás a legfőbb hatalom (király és főpapok) kritika és ellenvetés nélküli szolgaságba vetette a büszke népet.
Amikor Krisztus megújította a zsidó vallást, s létrehozta a kereszténység magasztos elméletét, hatalmasat alkotott. De nem a mindenkori hatalom szekértolójaként képzelte el a katolikus kasztrendszert, hanem önkéntes lelkiismereti, maga választotta hitéletet élők csoportjának.
Négyszáz éven át megvívták üldöztetésekkel, kivégzésekkel teli harcukat, s Constantin császár által elismertettek, államilag megtűrt vallássá váltak.
A későbbi korokban, összefonódva a mindenkori hatalommal már a nép kordában tartására, s megfékezésére szövetkezve uralkodtak a lelkeken.
A Jezsuita rend elvakult másság elleni harca, lobogó máglyák fényénél való vitustáncot járása a felvilágosodás,a tudomány megújítói ellen, több mint gusztustalan:gyalázat. A katolizizmus hittérítésének zászlaja alatt ősi kultúrákat irtottak ki, hogy írmagja sem maradt. Hatalmas az egyház és a pápaság bűne, melyet a világ összes reverendája sem takar el. Visszaéltek Krisztus és a Teremtő nevével, vizet prédikálnak, és bort isznak.A Cölibátusra hivatkozva pederaszta és pedofil cselekedeteket hajtanak végre saját élvhajhászásuk kielégitésére.Ezek,a túlkapások húzzák le a sárba a magasztos eszmét.
Amikor szétválasztották hazánkban az államot a vallástól megtörtént az első lépés a hitélet privatizálására.
Most viszont megint azt látjuk, hogy a rendszerváltás óta a felszabadult légkörben terjedő új hit: New Ágé, Hit gyülekezete, Scientológia, Krisna, Gyurcsok-féle ezoterikus Szentek egyháza néven alakult vallási közösségek ellen össztüzet zúditottak a befolyásukat féltő, létszámukat megcsappanni látó, történelminek kikiáltott egyházak. Az egyén lelkiismereti és szabad vallásválasztási jogát diszkrimináló, degradáló törekvések odáig fajultak, hogy hírneves pszichológusokat előtérbe állítva magyarázgatják nekem, neked, hogy miért nem jó, ha saját kis belső istenemre hallgatva a Scientológiához, Ezoterikához,Hit Gyülekezetéhez vagy más kis vallási közösséghez csatlakozva élek hitéletet.
Demokráciában ez gusztustalan, s visszaélés a hatalommal. A hagyományos egyházak ne akarják kisajátítani lelkeinket. Élni és élni hagyni – ezt az elvet be kell tartani mindenkinek.
Elmúlt már az inkvizítorok, misszionáriusok ideje, amikor tűzzel, vassal térítettek bennünket katolikus, kommunista és egyéb hitre.
Nem kérünk egyikből sem: tiltakozunk lelkeink elrablásának kísérlete miatt. Mert a világon csak egy isten létezik: a szeretet istene. És ez az isten mindenkié, nem lehet kisajátítani
Ideje: Augusztus 18, csütörtök, 22:13:39 - bogumil

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"A vallás szabad(os)sága" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A vallás szabad(os)sága (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Augusztus 18, csütörtök, 22:58:40
(Adatok | Üzenet küldése)
Teljesen egyetértek. Bár engem római katolikusnak kereszteltek, valójában nem érzem magam egyetlen felekezethez tartozónak sem. Különösen, hogy ma már olyan üzletszagú lett ez a vallás téma. Az egyház hatalom, mindig is az volt, a vallás pedig eszköz, emberek megtévesztésére, irányítására, befolyásolására. Pénzeket csikarnak ki a hívektől, politikai agitációt folytatnak a templomban, mindez gusztustalan!

Azt vallom, hogy nem kell templomba járni, vagy felekezethez tartozni ahhoz, hogy higgyünk Istenben, a szeretet törvényében. Mindenkinek ott van a saját lelkiismerete, ami a legbiztosabb vezérfonal.

Ami pedig a gombaként szaporodó vallásokat és egyházakat illeti, elég vak az, aki nem látja, hogy ez csak megtévesztés és üzlet. Vallást csak olyan próféták tudnak alapítani, mint Jézus, Mohamed, vagy Buddha. Minden más antikrisztus.




Re: A vallás szabad(os)sága (Pontok: 1)
- Maurice (maurice@maurice.net.hu) Ideje: Augusztus 19, péntek, 10:57:44
(Adatok | Üzenet küldése)
...Kedves Bogi!

Mennyi mindent írnék most. Először azt, hogy a magyarság talán sosem volt többistenhívő nép.
Azzal sem értek egyet, hogy a katolikus vallás kártékony módon elvenné más felekezetektől az anyagi forrás lehetőségét.
Ma az állam csak a katolikus iskoláknak 4,5 milliárd forinttal tartozik. Ha 1990-ben a történelmi egyházak visszakövetelték volna ez elvett javakat, totális államcsőd következett volna be.
Audrey hozzászólásában helytelen meghatározás, hogy otthon is lehet hívő az ember. A hit ereje a közösségben rejlik, s annak katartikus megélése az eucharistia felmutatásában rejlik.
És egyet ne felejtsünk, Jézus krisztus egyetlen egyházat alapított



Re: A vallás szabad(os)sága (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Augusztus 23, kedd, 20:47:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Istenben hinni mindenkinek joga. Ez a hit. A vallás az már egy más kérdés. A vallás az, amilyen körítéssel ellátva, gyakoroljuk a hitünket. Nem hiszem, hogy jobban szolgálja Istent az, aki naponta leborul a templomba és több száz imát elrebeg, de gyűlölettel gondol a szomszédjára mert az más vallású ember. Ő is Istent hiszi, vagy Allahot, de Ő másképpen gyakorolja az ezzel járó rituálét, melyet minden vallásban igen is az ember talált ki. Képesek ezért gyilkolni, nemzeteket felégetni. Ez nem hit!! Ez gyalázat. Isten szabad akaratot biztosított és mit tett vele az ember, kitalálta a hit mellé a vallást, hogy leigázhassa a másikat, alárendelhesse, megfélemlíthesse. Amíg ezt be nem látják a vak buzgóságukban elfogult különböző vallásokat gyakoroló hívők, béke nem lehet a földön. Isten egy van. Hagyjuk, hogy mindenki SZABAD AKARATA szerint vallja ezt!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds