[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 260
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 260


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Bukta


Többszöri sikertelen nekifutás után találtam rá erre az oldalra. Örömmel töltött el, hogy itt megjelenhetnek, nyilvánosságot kaphatnak írásaim. Mégis, ez majdnem vesztemet okozta.


Mint egy alapjaiban jó, de rém hiú ember, boldog-boldogtalannak dicsekedtem, megjelent egy írásom a net legjobb, legszínvonalasabb, leg-leg-legebb kultúrális és művészeti magazinján. A föld felett két méternyivel lebegve mutogattam is mindenkinek, ahogy az ilyenkor elvárható egy magamfajta szerény, "bocs, hogy élek" típusú embertől. Elsőnek természetesen kis családom részesült a kegyben, közöttük is legelsőként a feleségem. Egy dolgot hagytam csak ki a számításból, a cikk úgy kezdődik: "Kaptam egy levelet. A Kedvesem írta".

Nem részletezném azokat a kérdőpillantás-, szitok-, repülő tányér-, és jelzőhegyeket, melyek a cikk olvasását követték. Lényeg a lényeg, végül elő kellett szednem a levélköteget betekintés végetti megmutatás céljából. Megsemmisülten, a szégyen pírjával arcomon nyújtottam át a corpus delictit. Felkészülve a legrosszabbakra.

Nejem aztán, Kedvesem levelét elolvasva teljesen megnyugodott. Ha lett volna is benne némi féltékenység, a felsőfokok száma, a jelzők milyensége meggyőzte arról, hogy ez csak valami félreértés lehet, a levél tuti, hogy nem nekem szól. Megjegyzem, a felsőfokok számát én is túlzásnak találtam. Stilisztikailag, no meg a tárgyilagos, őszinte véleményfeltárás szempontjából is sokat emelt volna a levél mondandóján, ha ezeket időnként megszakítja néhány legeslegfelső fok (pl.: "Gut. Besser. Gösser. Chokito."), egy-két elszórt szuperlativusz. Na de Istenem! Ne legyünk maximalisták. Az a levél így is úgy jó, ahogy van.
Érdekes módon, a többiek levelére, melyekben keresztvíz leszedéstől kezdve a legváltozatosabb nyelvi fordulatok, velem kapcsolatos jelzős szerkezetek szerepeltek, viszont Ő mondta, amit én a Kedvesemére: aranyigazságok gyüjteménye, az utolsó szálig! Hozzátéve, hogy "Látod, fiam! Azért mások sem hülyék ám! Előbb-utóbb mindenkiről lehull a lepel!"

A probléma tehát végülis aránylag kevés újabb ősz hajszállal, de megoldódott. E kis, tulajdonképpen még viharnak sem nevezhető intermezzó mindenesetre azért csöppet elgondolkodtatott most már engem is. Az írók felelősségéről. Illetve bocs! Esetünkben épphogy a felelőtlenségéről. No meg még egy csomó dologról. Úgymint: sikerhajhászásról, hiúságról, szerepelni vágyásról, a meggondolatlanul szókimondó, a következményeket előre fel nem mérő közlési ingerről, mely az írói szabadság nevében hatásvadász fogalmazásban nyilvánul meg. És természetesen, az idő múlásáról. Arról, hogy a dolgok - s velük együtt mi magunk is - változnak. Mégha nem is mindig örömteli ez a változás.

Mert utólag most már bevallhatom, Kedvesem levele nem mostanában érkezett. Még a múlt században (mit században??? Évezredben!) leltem rá a postaládában. Régen volt. Akkoriban még zöld volt a fű (olyan igazi, békebeli zöld!), az ég meg kék, a fákon madarak csicseregtek, a fiatalokkal sem volt semmi bajom, szépek voltak, okosak és jók, az öregeket ha nehezen is, de el lehetett viselni valahogy, s a hajam ritka szépségéből sem a ritka volt a jellemzőbb. Dúlt-fúlt a lamur, és minden oly csodálatos volt! Mi minden történt azóta! Velem is! Azt meg igazából csak a levél feladója tudná megmondani, Ő milyen lelki-testi szenvedéseket élt, élhetett át az elmúlt 25 év alatt. Amit bizton állíthatok Róla, az annyi, hogy most éppen tányérdarabokat szedeget a földről, és azon morgolódik, hogy "már megint ír, ahelyett, hogy ..."

folyt. köv. Most el kell mennem tányérokat venni.
Ha már a mosogatást ilyen frappánsan megúsztam ...


Ideje: Augusztus 19, péntek, 22:23:17 - Chokito

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Bukta" | Belépés/Regisztráció | 3 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Bukta (Pontok: 1)
- agnes Ideje: Augusztus 19, péntek, 22:46:45
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ez remek....:))))))



Re: Bukta (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Augusztus 20, szombat, 06:53:55
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
:)))



Re: Bukta (Pontok: 1)
- csingi Ideje: Augusztus 20, szombat, 10:56:17
(Adatok | Üzenet küldése)
Azt hiszem, a humoros írás keretében megfogalmaztad az (amatőr)írók egyik alapigazságát, "Úgymint: sikerhajhászásról, hiúságról, szerepelni vágyásról, a meggondolatlanul szókimondó, a következményeket előre fel nem mérő közlési ingerről, mely az írói szabadság nevében hatásvadász fogalmazásban nyilvánul meg. És természetesen, az idő múlásáról. Arról, hogy a dolgok - s velük együtt mi magunk is - változnak. Mégha nem is mindig örömteli ez a változás." Nem szeretek idézgetni, de ezt kellett, mert azt hiszem, sok lényeges van benne.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.40 Seconds