[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 275
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 276

Jelen:
Tagi infók ender Küldhetsz neki privát üzenetet ender ender


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Napszámosok


Új jelenség hódít ma hazánkban: a napszámba járás. Rokonaim, ismerőseim között egyre népszerűbb fizetés kiegészítő tevékenységnek számít a feketén, ...


... vagy jobb esetben vállalkozói alapon (modern cselédkönyves) napszámba járás. Nyugdíjas, jó karban lévő ismerőseim így segítenek be unokáik házépítkezésének költségeibe. Ez a dolog egyik oldala. A másik pedig az, hogy sajnos a földműveléssel, gazdálkodással járó szaktudás hiányában, szabadulni igyekezvén a földtől vagy parlagon hagyják, vagy jobb esetben eladogatják földecskéiket, erdőörökségüket. stb.
Sokkal jobban járnak, ha felveszik naponta a napszámot, s kikerülve az adózást, s más szervezési, könyvelési és egyéb macerákat, munkaerejüket azonnal aprópénzre váltják.
A szemfüles osztrák, német szomszédaink már felfigyeltek a jelenségre, s bérbevéve vagy felvásárolva a nyugati széleken lévő földeket, mintagazdaságokban termelik modern eszközökkel a kitűnő mezőgazdasági termékeket, amiket viszontlátunk a szupermarketek polcain. Halljuk, olvassuk, hogy zsebszerződésekkel, titkos megállapodásokban miként csúszik ki talpunk alól a magyar föld. Én már annyiszor megjósoltam, hogy elérkezik az, az idő, amikor cselédek leszünk a saját hazánkban.A visszaszámlálás megkezdődött.Elősször,csak a gazdag német,holland,ir polgárok által megvásárolt,gyönyörüen komfortosított házakban gondnokoskodunk,háziasszonykodunk,mosunk,főzünk,takaritunk,fűvet nyirunk,házat őrzünk. Aztán a lassan kialakuló haszonbérleteken földet túrunk, állatokat tenyésztünk, másoknak hajtva hasznot. Szép apránként eladogatjuk javainkat, aztán a hitünket, végül az identitásunkat is feladva valódi európerekké válva, Európa hátsóudvarában modern cselédekként regnálunk. Másik oldala a napszámosság, mint fogalom újraéledésének legalizálása. Tehát a holland és egyéb nyugati gazdálkodók modern cselédséget alkalmazva, némi adót fizetve a cselédmunka után, ellenőrzött adófizetést biztosítva, extraprofitot termelnek nyugati piacokra. Idegenek zsebébe csordogál a FAR segély, UNIÓ-s regionális fejlesztési pénzek.
A felismerés helyes, a megoldás zseniális, mert nincs konfrontáció. Tovább lépek! Ha a keleti, lápos, árvizes területeket újra elárasztjuk, akkor az ott felszabaduló magyar munkaerőt szépen beterelhetjük a minta magángazdaságok akoljába, s megoldódik a foglalkoztatás problémája.
Csak gratulálni tudok az ötlethez. Kialakul a latifundiumokon dolgozó és modern cselédházakban lakó modern mezőgazdasági cselédség is. Idénymunkára meg ott lesznek a modern világ nomádjai: a hajléktalanul ődöngő csőcselék.
És ekkor máris megvalósulhat a nagy ugrás: egyet előre, kettőt hátra. Így kerek a világ!
Ideje: Augusztus 24, szerda, 21:42:36 - bogumil

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Napszámosok" | Belépés/Regisztráció | 4 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Napszámosok (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Augusztus 24, szerda, 23:41:57
(Adatok | Üzenet küldése)
A legszomorúbb az egészben, hogy ez nem csak a mezőgazdaságban van így, hanem az iparban és a kereskedelemben is. Mert hát ott vannak a multik, és a hipermarket-láncok is...
De nemsokára már cselédként is ki leszünk ütve a nyeregből, mert számos hely van, ahol még olcsóbb a munkaerő. Romániától pl. csak az infrastruktúra és a megfelelően képzett munkaerő hiánya tartja vissza a befektetőket, de már nem sokáig! Ukrajna potenciális célpiac, amint elér oda az autópálya. És hát Ázsiáról még nem is beszéltem. Ők mondjuk nem várnak, ők már tömegesen megindultak nyugatra. A globalizáció összességében inkább hátrányokkal jár, mint előnyökkel az átlagember számára. A felső tízezert egyáltalán nem érdekli, mert őket nem érinti a dolog, nekik tök mindegy, milyen országban van a luxusvillájuk. A középosztály lesüllyed, a szegény még szegényebb lesz. Ezt eredményezi a kapitalizmus. Globális szinten csak az lesz a különbség, hogy nem nemzetiségi alapon szeparálódik el a népesség, hanem kizárólag vagyonin. Szegény kínai testvérrel együtt osztozunk majd egy marék rizsen, miközben dúsgazdag amerikai egyesíti a vagyonát dúsgazdag arabbal, stb. Idő kérdése, bármilyen elképzelhetetlennek tűnik ez most. Babilon szétkergetett népei most újra integrálódnak, de kétlem, hogy ez az állapot hosszú ideig stabil maradhatna. Széthullanak majd megint, akár a nagyméretű atomok.



Re: Napszámosok (Pontok: 1)
- meszim Ideje: Augusztus 26, péntek, 09:39:05
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves bogumil,

Sok igazság van abban amit írtál, hadd tegyek hozzá két dolgot, kicsit felvillantva az érem másik oldalát is.

Az egyik, hogy ez a jelenség alapjaiban nem új keletű. Én vidéken nőttem fel, amióta az eszemet tudom a szüleim földet műveltek. Amíg dolgoztak másodállásban mentek a szőlőbe, málnába, most nyugdíjasként ez a fő tevékenységük. (El sem tudnám képzelni őket otthon ülve, lábukat lógatva, amint élvezik a nyugdíjas évek pihenését!) Kis falumban mindig is jártak az emberek napszámba, talán fennáll ez az intézmény évszázadok óta.

Másrészt eszembe jut amit egykori főnököm mondott, aki egy nemzetközi vállalat logisztikai menedzsere: a bérek alacsonyak Magyarországon, de addig van munkánk, amíg ez így van. Ezt minden gúny nélkül mondta, átlátva a helyzetet. Igen, a tőlünk nyugatra fekvő országokból jönnek emberek, akik hozzák a pénzüket, és munkaerőként alkalmazzák a magyarokat.

Nem kívánok gazdasági elemzésbe bocsátkozni, és valóban sajnálatos, hogy egyfajta kiárusítása történik a magyar tulajdonnak, de az egyszerű dolgozó valószínűleg örül annak, hogy nem kopik fel az álla, mint sok keleti irányban fekvő országban.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds