[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 116
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 116


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fedél nélkül


Mikor a Belvárosban járok, igen sokszor szólítanak meg ismeretlenek. Ki szexuális, ki vendéglátó-ipari szolgáltatást kínál, ki statisztikai felméréshez kéri segítségemet, mások valutával akarnak kedveskedni.


Mások az egyszerűség kedvéért, azonnal a pénzemet kérik...
Közöttük is két csoport van. Az egyik, amelyik iparszerűen űzi a dolgot, szervezetten védve területeit, pénzszedő automatáit. Eszközeik is igen változatosak. Szentkép, kiskutya, ájtatos ének, biblia, remegtetett kezek,… A másik csoport, amelynek tagjai – bár tudatosan tevékenykednek – valóban elesettek.


Igencsak bedühödtem, amikor ráébredtem a svindlire. Bárki is szólított meg közülük, azonnal megtettem hátrafelé azt a bizonyos három lépést, majd közöltem az illetővel, hogy „nem adok”. Mondhattam volna azt is, hogy „nincs”, de az nem lett volna elég kategorikus. Persze, akadt, aki simulékonyabban közeledett, a „Ki tudnál segíteni…” kezdetű mondattal. Kedvem lett volna visszakérdezni, hogy mikor szándékozik visszaadni a pénzemet, legközelebb talán megteszem.


A „Fedél nélkül…” című kiadványt a külső kerületekben nagyobb konkurencia és verseny nélkül, egyénileg terjesztik, itt még nem jelent meg a szervezett réteg. Már jó ideje furdalta az oldalamat a kíváncsiság, vajon egy nap alatt - átlagban –hány Forinttal segítik ki őket a piros lámpánál leálló autósok. Mivel – igen aranyos és szép – kutyám van, a környéken elég sok hajléktalannal köszönő viszonyban vagyok. Így aztán, egyiküktől sikerült megtudnom, mennyit keresnek egy nap alatt ezzel a tevékenységükkel. Azt mondta, hogy „van, amikor csak 3.000 jön össze”. Néztem egyet, bizonyára furcsa volt a tekintetem, mert hozzátette: „nem csinálom mindennap”. Nos, ő az élelmesebbek közé tartozik. Elkezdtem számolni, 3.000 Ft/nap. Tegyük fel, hogy egy hónapban 16 napon át tevékenykedik. Ez 48.000 Ft adómentesen. Nem irigylem én ettől az embertől ezt a pénzt, de itt valami még sincs rendben, hiszen, ez végül is egy átlagos nyugdíjnak a kétszerese. Az adakozó autósokról most ne beszéljünk, hiszen egy részüknek legalább egy hétre nyugodt lesz a lelkiismerete.


Természetesen, kimaradtak azok, akiknek igazán nagy szükségük lenne a segítségünkre, akik azonban nem mernek, esetleg szégyellnek ilyen módszerekhez folyamodni. Végigalusszák a nappalokat a parkok padjain, szatyrokkal róják az utcákat, hideg hajnali órákban, emberhez méltatlan módon, mélyen hajolnak a kukákba a szemetes kocsikat megelőzve. Hogy mit találnak ott, az számomra rejtély. Néha - számukra kitett – csomag várja őket a kukák mellett, erre aztán úgy vetik rá magukat, mint a gyerek a karácsonyi ajándékra.

És, eljön a várva várt nap, a lomtalanítás napja. Boldogságuk azonban most sem lehet felhőtlen, örülniük kell, ha marad valami a nagyragadozók után. Az erősebb csoportok ilyenkor még a külső kerületeket sem vetik meg, szabályos hadállásokat építenek ki az egyes lerakóhelyek mellett, személy és kisebb teherautókkal róják az utcákat. És, merjen valaki lefoglalt értékeikhez közelíteni.

A kisebb vállalkozóknak van némi esélyük velük szemben, de csak akkor, ha idejében a helyszínre érkeznek, akár csak néhány perccel előttük. És, mi marad az elesetteknek ?

Jószerivel, csak kacatok. Közelednek a karácsonyi ünnepek, ami azonban ezeknek az embereknek főképpen a csontrepesztő hideget jelenti. „Az idén 5 ember fagyott meg az országutakon.” – halljuk a rádióban a rideg számvetést. Hogyan történhet meg ilyen egy Európába tartó országban ?!!!

Valami nincs rendben nálunk. De, mi ?

- & -


Megjegyzés: Sztolár Miklós

FEDÉL NÉLKÜL
Ideje: Augusztus 26, péntek, 21:41:11 - MZ_per_X

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Fedél nélkül" | Belépés/Regisztráció | 2 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Fedél nélkül (Pontok: 1)
- Maurice (maurice@maurice.net.hu) Ideje: Augusztus 27, szombat, 16:33:38
(Adatok | Üzenet küldése)
A mindennapok nyomorúsága. ..Én mindenkit sajnálok, és igyekszem mindenkinek,- kinek ilyen, másnak másmilyen okból. Az elesettségből fakadó hamisság lélektanilag magyarázható...

"Aki kér, adjatok neki..."



Re: Fedél nélkül (Pontok: 1)
- Netelka (netelka@icqmail.com) Ideje: Augusztus 28, vasárnap, 10:36:42
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Valószínűleg nem helyes hozzáállás, de én nem adok senkinek. Ha bárkinek is adnék, mindenkinek adhatnék. Aztán én is beállhatnék kéregetni. Inkább dolgozom helyette. Igaz, szerencsés vagyok, hiszen van hol.
Egyébként az írás nagyon elgondolkodtató. Hiszen sok van, ki ugyanúgy kérhetne, de nem teszi. Elbánt vele a sors, talán tehet is róla, talán nem, de nem kér. Még van benne tartás. Azt nem tudták tőle elvenni. Mindenképpen szomorú ez. Szomorú, hogy nekem kell lelkiismeret-furdalást éreznem azért, mert nem adok.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds