[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 150
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 150


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A péklegény álma
bogumil

Az izzó kemence nyitott ajtaja előtt péklapátját markoló péklegény hétszáz-valahányadik veknijét hajította a hosszúra nyúlt műszak hajnalán a kemence mohó pofájába.


Visszeres, pókos lábain citerázva megtántorodott, lapátjára támaszkodva, kézhátával törölve meg gyöngyöző homlokát, bepárásodott szemei lecsukódtak és mély álomba zuhant.
Lelke, kiszabadulva roggyant teste börtönéből rakétasebességgel száguld a pokolig.
Pillanatok alatt a gyehenna tüzét okádó tátott pofájú pokoli kemence előtt találta magát, ahol az országot elbarkácsoló vezéreink kecskebőr fujtatókkal szították a tüzet.
Azonnal munkára fogván, hatalmas sütőlapátot nyomtak a kezébe és a pokol csúszdáján máris lapátjára, pottyant a búzaégető Karsai. Óbégatva követelte, hogy ültessék mellé a sokat ígérgető, mézesbeszédű Torgyán minisztert is. A melléje pottyantott Torgyán méltatlankodva, durcásan kérte ki magának ezt a sértést – már tudniillik, hogy egy lapáton emelgetik Karsaival... De nem sok idő maradt lamentálásra, mert a péklegény pillanatok alatt a pokoli kemence izzó tűzébe lódította őket. És jöttek, csak jöttek sorban az ország kiárusítói, vagyonkánkat lenyúló bankáraink, tőzsdehuszárok, maffiózó főnénik és főbácsik, fő- és alrendőrök, funkcik, miniszterek és ex-miniszterek, államtitkárok és polgármesterek...
A szakadatlan munkától elfáradván, a péklegény a hűs vizet tározó dézsa peremébe kapaszkodva belenyomta izzó homlokát a vízbe. Amint kiemelé fejét a hűsítő nedűből, tekintete a víztükrön megcsillanó Atyaúristen arcának szigorú vonásaiba ütközött.
– Uram! – szólítá meg hebegve – te, aki mindenre tudod a választ, megmondanád nékem, hogy ez mindig így fog menni ezután, sohasem fogyunk ki a munkából?
– Fiam, sziszifuszi munkát végzel, mert amint elemésztesz egy élősködő szipolyt, három másik lép helyébe. Így kerek a világ! Ámen.
Ideje: Szeptember 15, csütörtök, 21:45:24 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"A péklegény álma" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A péklegény álma (Pontok: 1)
- mango Ideje: Szeptember 15, csütörtök, 22:34:04
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
:))



Re: A péklegény álma (Pontok: 1)
- stefanicus (stefanicus@msn.com) Ideje: Szeptember 16, péntek, 20:17:39
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
hello Bogumil !

élvezettel olvasom jobbnál jobb irásaid. grattis ,kedves Honfi.
mvh.shf



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds