[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 245
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 246

Jelen:
Tagi infók Ramirez Küldhetsz neki privát üzenetet Ramirez Ramirez


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Tüske a körmöm alatt
csizi

Tűzrakás közben belement egy tüske a körmöm alá, muszáj voltam Zöldszilvánival csillapítani fájdalmamat.


Nincs az a mennyiségű alkohol, ami az első napon el ne fogyna. Az első napon soká fekszenek le az ember kicsi fiai és lányai, és a tűz mellett hangos kacagással kísérik egymás anekdótáit. Az első este csak Józsi horgászik, mert ő rendíthetetlen. Ő ugyanis azért jött. Persze ez nem gátolja abban, hogy erősen kivegye részét a fogyasztásból, a legtöbb energája neki van, meg csodálatos kék szeme, csak úgy világít. Neki még a tűzrevaló összeszedése sem okoz gondot, mondom nagyon bírja. Másnap reggel szakad az eső, nem tudunk bemenni a faluba, kénytelenek vagyunk vizet inni. Józsinak porzik a veséje, és ezt egyre sűrűbben hangoztatja, időnként kritizálja a vendéglátás színvonalát, közben rendíthetetlenül horgászik, és tesz vesz, mosogat, fát rak be a tanyába, hogy száradjon. Miközben nekünk elvonási tüneteink vannak, és csak morgolódunk az időjárásra. Este finom halászlét vacsorázunk, amit a Hortobágy vizéből főztünk, én pedig Józsit biztatom, holnap itt lesz egy büfékocsi, és miniszoknyás leányzó fog kiszolgálni bennünket. Álmodik a nyomor, ilyeneket mond, de én csak biztatom, ha nem lesz büfékocsi, bedagonyázok a faluba gyalog, és bármit hozok, amit kíván. Az eső csak jobban esik, az ég teljesen be van simulva, semmi remény, valahogy csak elalszunk, Józsi eloltja a petró lámpát, így józanon azért nem kacarászunk annyit, hamar elalszunk, és várjuk a holnapot. Reggel korán ébredek, az eső esik, de sétálok egy kicsit, hátha lesz valami jó ötletem a halfogásra. Mit hallok? Erős traktor zúgás, mint aki az agyagban túráztatja, lehet hallani alig halad előre. Várom, ki az az őrült aki az esőben halaszthatatlan elakadási kényszerrel ilyen korán bőgeti a traktort. Arra gondoltam, Hercegnek hoznak birkát, hátha tudok segíteni. Közelebb érnek, és egy büfé feliratú lakókocsit vonszol magával, az utat pedig úgy összevágja, hogy reménytelen a mi közelekedésünk, hacsak nem gyalog, de az messzire van, pláne esőben. A traktor szemlátomást leparkol a puszta közepén, a taktorból pedig egy fiatalember és egy csinos fruska kászálódik ki, esőkabátban igazgatják a lekapcsolt lakókocsit. Köszönk, beszélgetünk, mi is lesz itt elkövetve? Hoztuk a büfékocsit, általában az az első ha lehet úgy szervezni. És mit tud nekem adni ebből a csodakocsiból? Hát mondjuk egy finom konyakot, meg egy hűvös sört. Jó mondom, majd jövök fizetni, itt vagyunk a tanyában, a nyárfák alatt. Kezemben a hideg sört lóbálva beoldalgok, és Józsihoz dörgölöm, aki már élesztgeti a tüzet. Kisapám az eső nem állt el, de megjött a büfékocsink, kisétálsz, rendelsz, és a miniszoknyás adja is. Ilyen nincs a világban sem, ne viccelődjünk mert baj lesz. Beletöltöm a sör felét, mindjárt jobban lesz, és elmondhatom, a Sára Sándor, és a Cserhalmi György nem szatyorba hozzák magukkal a kávét és az egyéb innivalót ha forgatnak, márpedig itt az lesz apafej. Délutánra kisütött a nap, haza kellett mennem, a faluba, mert komolyabb dolgokat is kell intézni, meg be kell pótolni a vásárlást, mert Józsi megharagszik. Valahogy az összevágott út mellett a füvön próbáltam, Erzsi néha tolta a Zizit. Később mondta, hogy szerinte már ketten tolták, azért sikerült olyan hamar beérnünk. két nap múlva lett újra érkezésem, de jött Ottó, aki iskolaigazgató, és Marika a felesége, együtt mentünk négyen. Akkor már ott volt Marci bácsi, a tanyagazda, és erős sürgés forgás volt a tanya körül, vagy húsz ember horgászott a zsilipen a csendes délutáni napban. Marci bácsi igen büszkén és peckesen járkált, merthogy ő statiszta, meg nehogy bemenjek a tanyába, mert a rendező úr alszik. Józsit persze kipaterolták, sátrat kellett neki vernie, de mint tudjuk , őt semmi sem zavarja. Csak beóvatoskodtam, és a halszag és a petró keverékéből egy édes horkolás hallatszott. Nagy kerek szakálla volt, kicsit meg is illetődtem. Herceg is előkeveredett a birkák mellől, de egyikőnknek sem sikerült besurranni a képbe, magyarul nem volt ránk szükség, egyedül Marci bácsi rendezkedett, mivel ki kellett vágni egy fűzfát, azt találta mondani, még egy statiszta pénz kell ehhez. Fél füllel kihallgatóztam, nem bántam, az öreg megérdemli, meg neki is élmény ez. Cserhalmi György nagyon rendes , közvetlen volt, nemhiába nálunk is járt egy ideig gimnáziumba. Később megérkezett Ráckevei Anna, és leforgatták az ide tervezett jeleneteket. Másnap még egy közös horgászat a stábbal, persze csak sneciket fogtunk, de aznap már nagyon jó idő volt, és mindenki élvezte. A filmet később megnéztük, már csak azért is, és szívünkből szólt. Tüske a köröm alatt.

Rendező: Sára Sándor
Forgatókönyv: Csoóri Sándor
Operatőr: Kurucz Sándor
Vágó: Tuba Mariann
Zene: Eötvös Péter
Gyártó: Budapest Filmstúdió Vállalat
Ideje: Szeptember 22, csütörtök, 19:07:57 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Tüske a körmöm alatt" | Belépés/Regisztráció | 12 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Tüske a körmöm alatt (Pontok: 1)
- mango Ideje: Szeptember 22, csütörtök, 23:04:22
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Remek írás, csizi, nagyon élveztem :)
Pörgő, sodró lendülete van, olvastatja magát, - jó, na. :)



Re: Tüske a körmöm alatt (Pontok: 1)
- LunaPiena Ideje: Szeptember 23, péntek, 08:38:29
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igen, ez az! Tudtam, hogy benned van! MÉG! MÉG! MÉG! Tüskét, pálinkát, sört, konyakot, ALFÖLDET! :)



Re: Tüske a körmöm alatt (Pontok: 1)
- Khama Ideje: Szeptember 23, péntek, 09:38:19
(Adatok | Üzenet küldése)
Ahogy Luna mondta, még-még... Csizit... :)
Élvezetes írás.



Re: Tüske a körmöm alatt (Pontok: 1)
- veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: Szeptember 24, szombat, 15:53:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hínnye! Hogy, Te mi mindenbe keveredsz bele! :))) Nagy élvezettel olvastam!



Re: Tüske a körmöm alatt (Pontok: 1)
- bla (bla@gportál.hu) Ideje: Október 05, szerda, 16:18:14
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó írás, de célozz meg egy filmforgatókönyvet is, hogy mi is átélhessünk valami hasonlót!!! :-))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.41 Seconds