[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 133
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 133


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Történelmi tények új megvilágításban 3
Angyalibaby

Az uralkodó el sem hagyta Versaillest, s nagy létszámú csapatot állomásoztatott a városban. A király zavargásoktól tartott.


A Bastille ostroma




1789 nyarán már a levegőben érezni lehetett a feszültséget. Az élelmiszer árak az egekbe szöktek, s a politikai gyűléseken mind nagyobb számban vettek részt az emberek.
Az uralkodó el sem hagyta Versaillest, s nagy létszámú csapatot állomásoztatott a városban. A király zavargásoktól tartott.
Jackques Necker, a pénzügyminiszter volt az egyetlen ember a politikusok között, aki szóba merte hozni az uralkodó elött az államadósság és az infláció problémáját. Ezért, mikor szárnyra kapott a hír, hogy a király elmozdította a tisztségéből, dühös tömegek özönlöttek az utcára.
Jul. 12-én betörtek a Tuileriák kertjébe, a csoportot egy német lovasegység tartóztatta fel. A lázongás hamar terjedt. Párizs 54 kapujából éjfélre 40 már lángolt.
Jul. 14-én reggel hatalmas tömeg gyülekezett az invalidusok gyakorlóterénél. Betörtek a fegyverraktárba, s több mint 30 ezer puskát vettek magukhoz. Puskaport nagyon keveset találtak, de hírül vették, hogy korábban 250 hordónyit szállítottak a Bastille-ba.
A Bastille külső udvara elött közel 1000 ember verődött össze, puskaport követelve. A parancsnok, Bernard- René de Launay ugyan fogadta a küldötteket, de királyi parancs nélkül nem adott puskaport.
A felkelők, türelmüket vesztve, elvágták az első felvonóhíd kötelét, s bejutottak a külső udvarra. A parancsnok- remélve, hogy fel tudja oszlatni a tömeget- tűzparancsot adott. Azt viszont nem látta, hogy a bentrekedtek- a külső kapu elött összeverődött tömeg miatt,- nem tudnak kimenekülni. Sokan azt hitték, a hidat azért engedték le, mert a parancsnok "engedélyt adott" a belépésre.
A gárdisták támadásaitól megvadult párizsiak már két ágyút is a bejárathoz vonszoltak, renegát francia katonák segítségével.
De Launay kiüzent, ha nem mehetnek el szabadon, az erőd felrobban. A polgárok azonban már nem akartak tárgyalni. A megfélemlített őrök ekkor leengedték a belső felvonóhidat, s a tömeg betódult. A védőket lefegyverezték, s fosztogatni kezdtek.
Az "ostrom" közben 83 polgár vesztette életét, a védők közül 3. A párizsiak a parancsnokot a városházára vitték, ott felkoncolták. Mikor ez az uralkodó tudomására jutott, elrendelte a városban állomásozó csapatok kivonását.
1789 jul. 14-én Franciaországban a Bastille lerombolását ünneplik, jelképezi a szabadság, egyenlőség, testvériség győzelmét az elnyomás felett.
A 19. századi romantikus történészek erősen kiszinezték az ostrom történelmét. A Bastille, ahol "politikai rabok sínylődtek", kiemelkedő helyet kapott a történelemkönyvekben. A korabeli festményeken is ilyen fényben tüntetik fel az eseményeket: a Bastille-t hatalmas, a valódi méreténél jóval nagyobb, tömbszerű építménynek ábrázolják.
A forradalom után készített nyomatok csupasz foglyokat ábrázolnak, embertelen körülmények között. Azonban a börtönviszonyok nem voltak ennyire elkeserítőek. A legtöbb cellát ellátták a legfontosabb berendezésekkel, sokan magukkal vihették a holmijaikat. Engedélyezték az alkohol és a dohány fogyasztását, és akik meg tudták fizetni, bőségesen étkezhettek. A foglyok nem politikai bűncselekmények miatt kerültek ide. Mint kiderült, a celláknak csupán 7 lakója volt: "két bolond, négy pénzhamisító és egy liliomtipró".
A pénzhamisítókat még aznap újra lecsukták, Solages gróf vérfertőzés vádja miatt került újra börtönbe. A két bolondot a vállán vitte ki a tömeg, de szerencsétleneknek fogalmuk sem volt, mi történik velük.
Jul. 14-én a Bastille-t mindennek lehetett nevezni, csak az elnyomás bástyájának nem. A nép hatalmának új korszakát egy kis csapat lázadó nyitotta meg, akik ellenállás nélkül masíroztak át az őrizetlen felvonóhídon.
Ideje: December 02, péntek, 15:48:07 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Dolgozat

"Történelmi tények új megvilágításban 3" | Belépés/Regisztráció | 7 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Angyalibaby : Történelmi tények új megvilágításban 3 (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: December 02, péntek, 16:17:45
(Adatok | Üzenet küldése)
Analóg a Téli palota ostromával. Azt is kiszínezték. Kis csapat bolsevik nyomult be. Szedett vedett társaság. Semmi sem lett volna belőle,ha nem tanultak volna a Bastille esetéből.Ha ott is,azonnal radikálisan lemészárolják a rendbontókat,nem történik meg a nagy Francia Forradalom. Ha Kereszkij nem ilyed be,és kiadatja a tűzparancsot.Akkor a rendőrség azonnal legyőzte volna a bolsikat. Taktikai hiba okozta a cár végzetét. Ha,ő gyáván nem mond le,hanem azonnal mint főparancsnok a z egyik ezred élére áll,még megfordithatta volna az eseményeket. Nem tette. Ugyanaz lett a végzete mint XVI. Lajosnak.



Re: Angyalibaby : Történelmi tények új megvilágításban 3 (Pontok: 1)
- Maurice Ideje: December 02, péntek, 19:19:01
(Adatok | Üzenet küldése)
Boginak igaza van, van analógia a két ostrom között is, mindkettő egy szörnyű terror nyitánya volt...
Jó írás...!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds