[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 273
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 273


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Mozi, vagy nem mozi?
soman

Miért járunk kevesebbet moziba?


Már röhögni sem tudok az ilyen híradásokon. Azt elemezgetik hozzáértő kommentátorok, hogy az utóbbi időben vajon miért jár kevesebbet moziba az ember gyermeke.
A nézőszám visszaesése nemcsak szerény kis hazánkban jellemző, de szinte globális jelenség.
A publicitást kapott témát feszegetők szerint azért van ez, mert nincsenek jó filmek. Ez alól kivételt képez a föld minden mozijában taroló már-már horrorisztikus misztikum-mese, az arripotter, mely lassan kultuszfilm lesz a jövő nemzedéke számára.
No, meg az sem utolsó szempont, hogy a nagyáruházakban zsákszámra lehet fillérekért megvenni a menő filmeket korongon.
Aztán meg itt van az Internet, ahonnét ki hozzáfér, ingyen letölthet szinte bármit.
És, akkor még nem beszéltünk a temérdek kalózkiadványról, melyeket nagyobb piacokon bárki megvehet.
Ennyi a híradás lényege, semmi több. Megint jó kis parasztvakítás. Már megint hülyének néznek, vagy ők a hülyék. A fentiek egyikére sem lehet mondani, hogy nem lenne igaz. De.
A legfontosabbat kifelejtették.

Ugyebár, manapság a pláza multiplex mozi a „trendi”, hogy ezt a számomra utálatos kifejezést használjam. A Multiplex, ahol ulti flex módon nyeshetjük agyon agyunk megzavarodott hullámain rezgő hitvány kis álmaink beteljesülését. Ahol a filmek zöme mások valóságának képzelt utópisztikus akció dús vágyálma, ahol legyőzhetünk minden gonoszt, ahol mi lehetünk másfél órára a főhős. Mindehhez hozzásegít a nem-tudom-hányszoros dobhártyarepesztő dolby surround szörnyűszerű hangzás, a virtuális világ el nem érhetőségének fülsértése. Lőnek itt elölről, oldalról, hátulról, már az altestünk is tüzel közben a pattogatott csemege utóhatásától, ami nélkül ugye nem mozi a mozi. Hej, milyen jó is az állandó kukoricazacsi ropogtatás a legfeszültebb pillanatokban, mikor aztán az ízetlen kolalötyit lenyelve felhangzik még egy jóízű böfike is. Ez a gyönyör. Hát, még ha van körülöttünk egy jól-informált-tag, ki félhangosan kommentálja előre az események várható folyását, megölve bennünk a váratlanságra kiélezett izgalom bizsergető érzését.
(Istenem, mondd hová tűntek régi emlékeim? Mikor a Filmmúzeumban merenghettem egy Fellini filmen?)
Nem erről akartam beszélni. Ez csak úgy kikívánkozott. Zárójelben. Nézzük a lényeget:
Mégis, miért járnak akkor az emberek kevesebbet moziba?
Vegyük csak a legáltalánosabbat, a családosokat nem említve.
Fiatalember pláza moziba megy barátnőjével. (Ahelyett, hogy ágyból néznék meg ugyanazt DVD-n.)
A piszkos anyagiak: Mozijegy két főre 3 ezer, kötelező rágcsálnivaló cukroslével vegyítve még egyszer ugyanennyi. (Okostóni bizniszmen volt, ki kitalálta a popcorn-multiplex életérzést!) A közlekedést nem számolom. Azt sem, hogy a plázában az utolsó mozi kezdéséig nyitva tartó üzletek zsákmányra éhesen várják a betévedő szerencsétlent, aki nem mondhatja barátnőjének, hogy nem veszi meg neki azt az aranyos kis uci-rucit, vagy himbi-limbi kütyülét?
Fiatalembernek ez rosszabb esetben fizetésének tíz százalékába kerül. Még három mozizás, és kifogy a havi apanázs. Mert ugye, nemcsak moziból áll az élet? Szerintem rövid időn belül kitalálják a mozizni hitelre akciót. Képzeld el, lesz egy kártyád, nem kell kp-val fizetni, csak vonják havonta a fizuból. Nagyszerű kilátás, mi?

Most akkor vajon miért megy az ember gyermeke kevesebbet moziba? (Mert nincsenek jó filmek?) Miért jár ritkábban étterembe? (Mert pocsék a kaja mindenhol, meg a kiszolgálás?) Miért nem igyekszik a butikba a legújabb divatú ruhát megvenni? (Mert nem tetszik az új módi?) Miért számolgat annyit, mikor bevásárolni indul? (Mert nincs választék?) Miért tankol a legolcsóbb benzinkútnál? (Mert egyforma minőségű mindenhol az üzemanyag?) Miért nem nyaral másfél hónapot valamelyik tengerparton? (Mert jobban érzi magát otthon, vagy a munkahelyén, mint az unalmas Riviérán?) Miért nem vásárol évente új autót? (Mert nem megfelelő a legújabb technikával felszerelt dízájnos kocsi-csoda?) Miért lakik továbbra is a kopottas panelban? (Mert nem szereti a családi-ház légkörét?)

Miért…?
Ideje: December 16, péntek, 19:45:39 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Mozi, vagy nem mozi?" | Belépés/Regisztráció | 13 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Mozi, vagy nem mozi? (Pontok: 1)
- Khama Ideje: December 16, péntek, 21:05:35
(Adatok | Üzenet küldése)
A kérdések jók, a válaszok is. :) Jut eszembe, az én verzióim, utálom a popcornt, a párom jobban főz mint egy éttermi szakács, öltözködni szeretek egyéni stílusban, a dugókban sokkal gyorsabb a villamos, a családi házat meg folyton karban kell tartani. :) Tudod Te milyen súlya van egy ilyen háznak?



Re: Mozi, vagy nem mozi? (Pontok: 1)
- mango Ideje: December 16, péntek, 22:52:43
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó kérdés :)

...Fellinit én nem szeretem...De ezt csak úgy zárójelben, soman :))Tudom, ezt sem "trendi" (sic!) hangoztatni, - de ez van... :)

Tetszett eszmefuttatásod.

A családi ház és a nyaralások, új autók ...stb. ellen nem tiltakoznék ;)



Re: Mozi, vagy nem mozi? (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: December 17, szombat, 04:35:54
(Adatok | Üzenet küldése)
Tulajdonképpen a hagyományos mozik ideje lejárt. Befellegzett nekik. Már a mai fiatalok a Plázamozikra buknak és minden új film kalózkiadásban beszerezhető DVD-én,otthon is megnézhető.Sokkal olcsóbb mint a mozijegy,ahova ráadásul fel kell öltözni,el is kell jutni.A többivel is egyetértek,minden csapnivaló a mai művilágban.Tulajdonképpen legjobb ki sem mozdulni otthonról,mert az nem kerül pénzbe és szeretteid között felhőtlenül élvezheted a kultúra áldásait. A haladással nem lehet szembe menni.Egy, ami tartja magát: a könyv.Sokkal jobb kézbe venni,érezni a nyomda illatát,lapozgatni,olvani belőle.Jó írás.



Re: Mozi, vagy nem mozi? (Pontok: 1)
- AngyaliAndi Ideje: December 18, vasárnap, 10:03:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Soman!

Lehet, hogy most sokan felhördülnek, de én szeretek moziba járni. nem minden héten, de még van úgy, hogy nem is minden hónapban, de néha igenis jól esik. Vannak még jó filmek is, amit otthon "piciben" valahogy nem ugyanaz megnézni. Azt meg, hogy veszek- e kukis colát vagy nem, csakis én döntöm el. /Egyébként mi a földszinti ABC-ben szoktunk venni finomságot, és a táskában bevisszük./ Senki nem áll géppisztollyal a halántékodnál, hogy igenis meg kell venned a jegyet. Én sem veszem meg, ha nem engedhetem meg magamnak. De ha meg is vehetem, nem viszem túlzásba. Itt is csak azzal van gond, aki túlzásba viszi. De ez bármire igaz.:))))))))))))



Re: Mozi, vagy nem mozi? (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: December 18, vasárnap, 20:34:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Ottó,

Elolvastam a hozzászólásokat is és az arra adott válaszaidat is.
Az, hogy nincsenek jó filmek, marhaság. Az sem normális aki ezt leírta magyarázatnak. Vannak, méghozzá kimondottan jó filmek is vannak. Sőt vannak olyanok is, amiket nem is szabad először csak moziban megnézni, a látvány miatt.
Az árakkal kapcsolatos véleményeddel, tökéletesen egyet értek. Az irreálisnál is magasabb. Akkor amikor az átlag kereset 60-80 ezer Ft, akkor egy mozijegy ne kerüljön 1000 Ft-ba. Nevetséges, hogy pld Budapest a világ legdrágább városai címért harcban elég előkelő helyet foglal el, akkor amikor a fizetések albán szinten mozognak.

Cikked nagyon aktuális, és nagyon tetszett.....:)))))




PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds