[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 148
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 148


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A Tábla
fenyesi

Az első felirat még nem tűnt fel senkinek.


Az első felirat még nem tűnt fel senkinek. Előfordul, hogy ezt-azt elhagynak az emberek. Miért lenne meglepő, ha valaki csak úgy elhagy egy feliratot. Az a felirat azonban nem volt elveszve. Oda lett tűzve.

„Jozó! Etesd a hörcsögöt! Két hét múlva jövök. Hozok sört!” A felirat egy pizzásdoboz tetejének a darabjára íródott. Az ajtónyílást lezáró hatalmas faforgácslapra rajzszöggel rögzítette valaki. Furcsa. Volt nála rajzszög, de valami papírra már nem gondolt. Vagy lehet, ez is egyfajta üzenet.
Pár nap múlva, valaki ráírta a doboztetőre, közvetlenül egy ananászdarabtól származó foltra, hogy : „ Kaisert!” Másvalaki elvett egyet a négy rajzszögből, és fényképautomatából kikerülő fotót helyezett el a táblán. A képen komor nézésű, borostás ember bámult esetlen vigyorral az arcán. Rá egy napra vastag, kék filctollal a fotóra keresztbe ráírták: „Anyádra vigyorogly, köcsög!” Idővel valaki áthúzta a hibás betűt, kijavította, majd odaírta, hogy: „Te vagy a köcsög!” Egy nyelvtanítást hirdető szöveg került aztán oda, majd egy táplálék-kiegészítőket reklámozó szórólap. Az már átlátszó, széles ragasztószalaggal.
A következő ajándékba adna macskakölyköket. Egy másik, magára a fatáblára került: „ Pasik! Szőke, és buta vagyok, de jó dugok! Hívjatok!” Valaki visszakérdezett: „Te vagy az, Juci?” Nem sokat késett a válasz: „Nem, az anyád!” Egy házat adna el olcsón, a fővárostól húsz percre, a hatvani vonal mentén. Erről le is téptek már kettő, kézzel gondosan megirt telefonszám csíkot. Elhagyott táskáját kereste tele rajzokkal egy egyetemista, paradicsompalántát kínált egy régimódi írás, olcsón. „Idehozom a táblához” Így szólt az utolsó sor.

Idővel már kisebb tömeg álldogált mindig a tábla előtt. Párok találkát beszéltek meg oda, fiúk feketében, lányok kifestve toporogtak, nevetgéltek előtte. Cigarettázva, unottan kimért pogácsát rágva, dobozos sört szorongatva, apró gyerek kezét rángatva, öregasszony szemüveggel, közel hajolva. Volt már ott minden. Konditerem felhívása, szolárium csábítása, más segédmunkát vállalna, autósiskola legkedvezőbb áron, eladó telek a Balatonhoz közel. Üzenetek: „ Keszeg! Fecó üzeni, hogy kitapossa a beled, ha nem perkálod le a zsozsót! Imádlak Kismaszat! Hajrá lilák! TANKCSAPDA, Kicsim! ha szeretsz még, holnap itt várlak! Mackód! Bakelit lemezt vennék! Mangalica eladó! Leértékelt könyvek innen két percre!”

A tábla népszerű lett. Egy büfés odatelepült. Piros festékkel egy nyilat húzott a táblára, amely a boltja felé mutatott. A közeli valutaváltó elől arra mászkál gyakran az arab, ceruzaelemet kínál egy remegő kezű férfi. Szobáját adná ki egy kopott asszony, taxis vinne mindenkit. Cserélt már ott gazdát pénz, és szerencse, idegen talált alkalmi ismerősre anyagi alapon. A tábla, és környéke, látványosság lett. Turisták fotózgatták a táblát, közvetített innen reggeli műsort egy kereskedelmi rádió, cikket, verset irt róla sok tollforgató. Nevet is kapott! Csak úgy emlegették: A Tábla. A vasúttársaság megkérte a pályaudvari rendőröket, hogy gyakrabban nézzenek el arrafelé. Karbantartóival erős lámpákat szereltetett fel a tábla felső szélére, és a kasszáknál külön papíron magyarázta az utat, a Táblához. A nemzetközi vonatokat a Tábla melletti vágányra irányították. A Táblára háromnyelvű feliratot csavaroztak, hogy a Táblát ők helyezték ide.

Több hét, talán egy év is eltelt. Egy késő esti órán, amikor hajléktalanok ölelő karja alá simulva horpaszt talált kutyájuk, és a moszkvai hálókocsi ajtajában szeplős kislány hajol ki kócosan, mert olyan nagy a csend, akkor két munkás elemes csavarhúzógéppel leszereli az ajtónyílást lezáró hatalmas faforgácslap táblát. Mögötte gyönyörűre festett ajtón a felirat: Csomagmegőrző. Másnap kézzel irt papírt seper fel lapátjára Margit néni - aki reggelente az első vonattal érkezik peremkerületi kopott házából takarítani, hogy ne haljon éhen-, majd lehajol, hogy felvegye:

A szeretet az arcomon. Nézzetek!
A szeretet rajtam. Érintsetek!
A szeretet Örök. Szeressetek!

Zsebéből akkor szigetelőszalagot vesz elő, és a szépen lefestett ajtó, csillogó üvegére felragasztja azt. Nem érti, de teszi. Kicsit ágaskodnia kell.
Ideje: Június 06, kedd, 17:39:18 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"A Tábla" | Belépés/Regisztráció | 9 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A Tábla (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Június 06, kedd, 18:53:29
(Adatok | Üzenet küldése)
Ezt nagyon jól összehoztad! :-))) Az elején még úgy gondoltam, valós történet. Most inkább úgy, hogy akár az is lehetne. A legvége egy kicsit gyors képváltás, és kissé szokatlan befejezés lenne, bár Tőled nem az. Összességében remek írás.



Re: A Tábla (Pontok: 1)
- Fata_Morgana Ideje: Június 06, kedd, 19:51:07
(Adatok | Üzenet küldése)
Mintha a paródia paródiája lenne. :)) Nagyon jók az elején a cetlik! Szavak, amiket még sosem olvastam Tőled, itt teljesen megállják a helyüket; megleptél velük. :)) Aztán meg a megszokás... Nagyon tetszik ez az írásod is! :)



Re: A Tábla (Pontok: 1)
- veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: Június 07, szerda, 00:04:14
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Huhh! Micsoda kavalkád... - de a végén az a csattanó, nagyon jó!



Re: A Tábla (Pontok: 1)
- 102 Ideje: Június 07, szerda, 09:13:51
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Remek képek, rendhagyó sorrendbe állított hétköznapi mondatok. Élvezettel olvastam este is, most is. Így összerakva egy csattanós, de kellemes pofon - ébresztö gyanánt. Hosszú passz, elfutás, touchdown a végére. Rendben van... A növérke is. Tényleg. Diktálj fényesi, diktálj! :) Százkettes



Re: A Tábla (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Június 07, szerda, 15:12:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jó a megfigyelés. Az egész város egy nagy cetlihalmaz...Egy biztos, ha látjuk, mindenképpen elolvassuk...Utálom a hirdetéseket, de ha beszállok a liftbe, ahol hasonló eseménysor követi egymást az oldalfalon, és az ajtón is rendszeresen, valamiért mindig elolvasom, még a firkákat is...
Ilyenek vagyunk.... Írásod nagyon tetszett...:))))))



Re: A Tábla (Pontok: 1)
- Angeli Ideje: Június 08, csütörtök, 10:06:45
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Magam előtt láttam az egészet, annyira viccesen szánalmasan szocreál, hogy az ember nem tudja, hogy sírjon, vagy nevessen. Nagyon jó írás.



Re: A Tábla (Pontok: 1)
- mango Ideje: Június 09, péntek, 19:48:40
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Itt jártam, és erősen tetszett amit olvastam.

ölellek, kedves rokon :)



Re: A Tábla (Pontok: 1)
- fényesi Ideje: Június 10, szombat, 07:58:39
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
...és mennyi Táblába botlunk!
Hisszük, látjuk, elmegyünk mellettük. Rajtunk múlik.

Köszönöm mindannyiótok figyelmét!
fTJ



Re: A Tábla (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Június 12, hétfő, 05:35:25
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon tetszett - köszönöm az élményt.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds