[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 66
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 66


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Hofi Forever
emericus

A televízió Hofi Gézára emlékező filmsorozatában sok olyat láthattunk, amit még sosem...


Július 2-án lett volna hetvenéves. Valaha nem volt nélküle szilveszteri kabaré. Valaha nem volt nélküle magyar humor. Sokan istenítik ma is, de egyre többen kritizálják politikai magatartásáért. Nem erről szeretnék írni. Nekem csak a legnagyobb, "a" Hofi marad úgyis.



A televízió Hofi Gézára emlékező filmsorozatában sok olyat láthattunk, amit még sosem, vagy már régóta nem. Vágatlan képsorokat az indulásról, a kezdetekről. Nem volt könnyű útja. Nem voltak családi hagyományok, ismert nevű barátok. Csak rajztudását kamatoztathatta, mint porcelánfestő. Ez a porcelánfestő azonban nem tett le azon bolondériájáról, hogy ő színész akar lenni. Eladdig, hogy Szendrő József debreceni színiigazgató 1960-ban a Csokonai Színházhoz szerződtette. Később ő javasolta, hogy a nehézkes Hoffmann helyett válassza a Hofi nevet. 1963-ig, három éven keresztül sok lehetőséget kapott, Szendrő, ha kritikával is, de támogatta. "Magában mocorog valami, Hofi. Ez vagy tehetség, vagy influenza" - emlékezett később Hofi Géza "Józsi bácsi" szavaira.
Az élet azonban eleinte nem látszott igazolni Szendrő József megérzését. Hofi, későbbi saját bevallása szerint is gyenge színész volt, bakijaival többször lerontotta a társulat produkcióját. Nem akármilyen társulatét: itt játszott Latinovits Zoltán, Mensáros László mellett a hazai színházi élet számos, később Budapestről ismert kiválósága. Hofi különösen Latinovitsra figyelt, akinek erős egyénisége, szinte delejes kisugárzása volt. A későbbiekben, amikor Hofi a régi időkre emlékezett, sosem hagyta ki Latinovitsot. Pedig Latinovits nem rejtette véka alá, hogy elégedetlen Hofi színészi teljesítményével. Barátságról tehát szó sem lehetett, bár ellenségek sem voltak. "Aquila non captat muscas" azaz a sas nem fog legyeket.
És egy újabb képsor: Hofi első önálló előadóestjének főpróbája. Lehet ez pár évvel később, végülis az idő mindegy. A hallgatóság maga a színtársulat. Hofi szmokingban, egy kicsit még iskolásan, feszélyezetten, majd egyre felszabadultabban mesél a közös színpadi élményekről. A kamera vált, most Latinovitsot mutatja, aki az első sorban röhög - minden illedelmesebb szó a lényeget hamisítja meg - könnyei potyognak, térdeit csapkodja, majd' leesik a székről. A többiek is nevetnek, a siker egyértelmű. Hofi mindenkihez szól, de gyakran néz Latinovitsra, mint valamiféle tükörbe. S a tükör nem hazudik: Latinovits Zoltán hallott már jó vicceket, biztos nevetett is rajtuk, de ez most valami más.
Hiszek valamiben: az egyik zseni mindig felismeri a másikat, még akkor is, ha nem azonos pályán mozognak. Ez történt itt, a filmen, a szemünk előtt. Ez történt Hofi Gézával az ő és mindnyájunk szerencséjére. Elképzelni is rossz, mi lett volna Hoffmann Géza segédszínész sorsa egy közepes vagy gyengébb társulatban. Tovább játszott volna bizonnyal, kapott volna néhány elfogadható kritikát (is) és ma a családján kívül alig lenne valaki, aki emlékezne Rá.
Mert Debrecenbe Hoffmann Géza segédszínész, volt porcelángyári munkás érkezett, három év múlva pedig "a Hofi" távozott, aki már tudta, hogy ki is ő valójában. Tudta, mire hivatott, szorgalommal, tisztességgel fejlesztette tudását és olyan életművet hagyott maga után, ami jócskán feladja a leckét mindenkinek, aki a nyomában lohol.
Elgondolkodhatunk továbbá azon, vajon hányunknak adatik meg (képletesen, persze) hogy a hallgatóságunk - köztük egy Latinovits - a térdét csapkodja a röhögéstől a vicceinken?

Ideje: Augusztus 17, csütörtök, 17:00:34 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Hofi Forever" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Hofi Forever (Pontok: 1)
- kerlac Ideje: Augusztus 17, csütörtök, 17:45:15
(Adatok | Üzenet küldése)
Hofi valóban maradandót alkotott. Szép emléket állítottál neki.



Re: Hofi Forever (Pontok: 1)
- veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: Augusztus 17, csütörtök, 18:00:13
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon köszönöm, hogy ezt megírtad! Én is nagyon szerettem, szeretem a humorát!!!



Re: Hofi Forever (Pontok: 1)
- csingi Ideje: Augusztus 17, csütörtök, 18:32:54
(Adatok | Üzenet küldése)
Nagyon találó a cím. Ő már halhatatlan. Amit alkotott, az maradandó, és milyen önfeleledten lehetett élvezni. Nem panaszkodhat az sem, akit egy másik halhatatlan kritizál, én is beérném ennyivel. :) Nagy szerencse, ha valaki rátalál igazi útjára.



Re: Hofi Forever (Pontok: 1)
- blue Ideje: Augusztus 17, csütörtök, 22:08:40
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon szerettem őt hallgatni, látni, imádtam és még most is imádom a humorát. Nagyon szép írás. Gratulálok.

szeretettel: gaby



Re: Hofi Forever (Pontok: 1)
- soman (soman1@citromail.hu) Ideje: Augusztus 18, péntek, 12:19:54
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
...és milyen szerencse, hogy nem maradt Hoffmanként másodosztályú segédszínész!

Köszönet a cikkért, jól megírtad!



Re: Hofi Forever (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: Augusztus 21, hétfő, 11:14:04
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A kedvencem volt Hofi Géza, imádtam a humorát. Van is tőle felvételem, kettő is azt hiszem. Elő is keresem.
Ha valaki tudja, hogy hol lehetne megkapni a klippjeit, írja meg legyen szíves nekem!!!
Köszi a cikket: Zsuzsi



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.46 Seconds