[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 179
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 179


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Október 6. üzeni
Lacoba

Siratjuk kultúránk, nagyjaink halálát, könnyezzük a kis emberséggel elkerülhetőt, bosszankodunk a tehetetlenségünk tonnás terhén.




Elég sok örömtelen nap járja manapság erre, mifelénk, kis falunkban. Olyan, mintha a könyörtelenség kora köszönne vissza mindennapjainkban. Siratjuk kultúránk, nagyjaink halálát, könnyezzük a kis emberséggel elkerülhetőt, bosszankodunk a tehetetlenségünk tonnás terhén. Szétveti az igazságtalanság, hogyan lett az egyháztól iskolánkért kért 123 millából, 1 azaz egy, az emeltszintű idősek otthonává magánosítás során. Változtatni kéne, élhetően, de… A falak még erősek, legalábbis annak látszanak. Ezek, legtöbbünknek még leküzdhetetlennek tűnő akadályokat emelnek a kilátástalanság mezsgyéjén. Remélem, sokakat elgondolkodtat majd ez a pár soros összeállítás. Igen. Nem véletlen. A megemlékezés ma már nem csak a párás szemekről szól. Ma már a továbbgondolkodásért is kiált… Hiszen azért, ritkán legalább a lelkünk örül. Szeptember 24-25-én majdnem húszan fogtak szerszámot felhívásunkra. Rendbetettük két legendás hírű tanító nénink sírját. Évtizedek óta most először gondoltunk rájuk egyszerre és egy időben, a zagyvai temetőben. Büszke, boldog emberekkel találkoztam Isten házához oly közel - az elmúlás és a létezés határán - ezen a napon. A jóindulat, a régenlátott közös tenniakarás nagyon jól mozgatta a szerszámokat és a kezünket. Nem álltunk meg az ide-oda hőseink sírja után sem. Aztán a célnál sem. Folyt az öröm, a veszélyes, a nagyon hanyagolt sírok következtek. Tizennéhány ember nem sok. A magasságból szinte már-már nem is látható, s mégis lehet együtt erős… Még mindig nem álltunk meg… Mentünk, haladtunk tovább, s a következőt, a jövőt terveztük… Remélem másokat is ösztönöz majd, hogy mi zagyvaiak majd ismét megyünk, valamit ismét teszünk, amíg tehetünk. Úgy, mint dicső őseink. Ezt üzeni nekünk október 6-a…

Nagy költőink Aradról:

Illyés Gyula: Október 6.

Kezét - mert ő ölt, maga a király -
egy nép arcába törölte bele.
Nem volt e földnek Petőfije már!
Így kezdett lenni - Ferenc Józsefe.

Ady Endre: Október 6.

Õszi napnak mosolygása,
őszi rózsa hervadása,
őszi szélnek bús keserve
egy-egy könny e szentelt helyre,
hol megváltott - hősi áron -
becsületet, dicsőséget
az aradi tizenhárom.

Tények, gondolatok – ARAD-ról:

Damjanich János imája a kivégzés hajnalán: "Mindenség Ura! Hozzád fohászkodom! Te erősítettél engem a nőmtől való elválás borzasztó óráiban, adj erőt továbbra is, hogy a kemény próbát: a becstelen, gyalázatos halált erősen és férfiasan állhassam ki. Hallgasd meg, ó, Legfőbb Jó, vágyteli kérésemet! Te vezettél, Atyám, a csatákban és ütközetekben - Te engedted, hogy azokat kiállhassam, és a Te védelmező karod segített némely kétes küzdelemből sértetlenül kilábolni - dícsértessék a Te neved mindörökké! Oltalmazd meg, Mindenható, az én különben is szerencsétlen hazámat a további veszedelemtől! Hajlítsad az uralkodó szívét kegyességre a hátramaradó bajtársak iránt, és vezéreld akaratát a népek javára! Adj erőt, ó, Atyám, az én szegény Emíliámnak, hogy beválthassa nékem adott ígéretét: hogy sorsát hitének erejével fogja elviselni Áldd meg Aradot! Áldd meg a szegény, szerencsétlenségbe süllyedt Magyarországot! Te ismered, Uram, az én szívemet, és egyetlen lépésem sem ismeretlen előtted: azok szerint ítélj fölöttem kegyesen, s engedj a túlvilágon kegyes elfogadást találnom. Ámen..."
Damjanich Emíliámnak vigasztalásul

Igazolás Franz Bott hóhérnak Damjanich János kivégzéséről: /eredeti szöveg/
Bizonyítvány mellyel igazoljuk, hogy Franz Bott hóhér 1849. október 6-án a felségsértés büntette miatt halálra ítélt Damjanich Jánost Aradon kötél által kivégezte, és e foglalatosságnál a kellő ügyességet és jártasságot tanúsította. Ezt sajátkezű aláírásunkkal hitelesítjük.
A cs. kir. katonai különleges vizsgálóbizottság részéről:
Johann Schückl cs.kir. hadbíró százados
Josef Tichy őrnagy, cs.kir. 25. sorgyalogezred
Arad, 1849. október 6.

Október 6-án nemcsak Aradon volt kivégzés. Ezen a napon Pesten kivégezték gróf Batthyány Lajos első magyar miniszterelnököt. Halála után fennmaradt egy Ferenc Józsefre mondott családi átok, amely úgy hangzik, mint egy bibliai prófécia:
„Az ég és pokol pusztítsa el boldogságát! Minden nemzetsége vesszen ki a föld színéről! Őt magát azokban verje meg az Isten, akik legközelebb állnak szívéhez! Az élete csak rombolás legyen, s a gyermekei nyomorultul pusztuljanak el!” gróf Batthyány Lajos

Hogy hihetünk-e az átkokban, nem tudom. Én általában nem hiszek ilyesmiben, sokkal inkább a törvényszerűségek foglalkoztatnak. Ezért is volt - már gyermekkorom óta – számom-ra a következő néhány adat szinte feldolgozhatatlan. Legalábbis több mint elgondolkodtató. Ferenc Józseffel kapcsolatban azt tartották, hogy a császár famíliájának 13 áldozattal kell bűnhődnie az aradi vértanúkért. Aki nem hisz a hasonló átkokban és a jóslatokban, azt is bizonyára elgondolkoztatja, hogy mit mért a sors a későbbiekben az uralkodóra és családjára:
1. Ferenc József első gyermeke, Zsófia 1857-ben, alig több, mint 1 éves korában meghalt.
2. Sógornője, Charlotte mexikói császárné 1867 márciusában megőrült.
3. Alig két héttel később Habsburg Matild főhercegnő tűzhalál áldozata lett.
4. Újabb két hét, és Queretaróban agyonlőtték Ferenc József öccsét, Miksa császárt.
5. 1889. január 30-án jött a mayerlingi tragédia, amikor Rudolf trónörökös lett öngyilkos.
6. 1891-ben a tengereken eltűnt a főhercegi rangjáról lemondott furcsa Habsburg, Nepomuk János Szalvátor, aki az Orth János nevet vette fel.
7. Lovas baleset áldozata lett Vilmos Ferenc Károly főherceg.
8. Vadászbalesetben elhalálozott Ferenc József unokatestvére, László főherceg.
9. Tűzvész áldozata lett Zsófia főhercegnő, Ferenc József sógornője.
10. 1898. szeptember 10-én Genfben Erzsébet királynét szúrta egy anarchista (Lucheni).
11. Mérgezésben meghalt a 19 éves Klotild főhercegnő. Aztán Sarajevó következett:
12.-13. Meggyilkolták Ferenc Ferdinánd trónörököst és feleségét Chotek Zsófiát.
Ez hozta a múlt század egyik legnagyobb katasztrófáját, az I. világháborút, és a sokmilliónyi halottat. A fentieket véletlennek is tarthatnánk, mint annakidején nagyon sokan tették. Sőt! Már felmerült egy másik magyarázat is: az életben maradottak „hétpecsétesen” titkos összeesküvéséről beszéltek. Ennek a továbblegendátísa, lehetett akár igaz is, hogy csak a nép reménykedése alkotta ezt az összeesküvés-elméletet. Megtudhatjuk-e valaha?! Talán sosem, mint napjaink egy-egy történését.
Ideje: Október 12, csütörtök, 13:59:34 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Dolgozat

"Október 6. üzeni" | Belépés/Regisztráció | 4 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Október 6. üzeni (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: Október 13, péntek, 17:58:53
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igen, sokszor siratunk, siratunk.... de semmit nem teszünk. Nagyon értékelem, ha valaki/k/ben van errö lépni, figyelmet felhivni.

Értékes nagyon a cikked, összefogó, jól felépitett.
tanultam ismét...kedves Lacoba!
Zsuzsi



Re: Október 6. üzeni (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Október 15, vasárnap, 06:39:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Üdv főnök, igaz szívvel szedted össze, érdekes volt.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds