[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 133
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 133


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Egy ember sír
bogumil

És most ez az ember a vállamra borulva sír. Meghalt a 87 éves édesanyja, akit pár hónapja bedugtak egy Szociális Otthonba.



Ács Gyulát minden lakó gyűlölte a lépcsőházban. Az alatt a harmincegynehány esztendő alatt amióta beköltöztünk a tízemeletes bérházba nem volt olyan hét, hogy valakinek, vagy az egész közösségnek borsot ne tört volna az orra alá. Középmagas, robosztus termetű, bikaerős férfiként elsősorban a családján trenírozott

Egyszem, csinoska kislányát vasszigorral és pofonokkal nevelte. Feleségét számtalanszor kékre-zöldre verte, ha az ital elvette az eszét. „felment a pumpa” mondogatta másnap, mikor monoklival láttuk feleségét. Az asszony tűrt. Eltűrte, hogy lassan kiverte minden fogát, többször eltörte a bordáit, amikor a földön fetrengő asszonyra rátaposott.

Aztán mikor már a lányuk fiatalon egy rossz házasságba menekült, már csak a nején tudott trenírozni. Mire lerokkantosították, már hétrét görnyedve járt a két gerincműtéttől. Gyulát is elérte a végzete: ötvennyolc évesen mindkét térdében protézist ültettek. Pár hónap múlva úgy járt a protézisekkel mintha mi sem történt volna. Mire elérte a hatvanöt évet már régen felhagyva asszonya dorgálásával, áttért a lakók bosszantására.

Minden egyes lakógyűlésen ellentmondott a közösségnek. Első emeleti lakásának erkélyéről a padokon békésen üldögélő lakóknak kiabált le és romlott gyümölcsökkel, krumlival, mindenféle házi hulladékkal dobálta őket, mivel azok már nem álltak vele szóba. És, most ez az ember a vállamra borulva sír. Meghalt a 87 éves édesanyja, akit pár hónapja bedugtak egy Szociális Otthonba.

Milyen örömmel, arcán széles vigyorral közölte pár hónapja, hogy megszabadultak a Mutertól. És most sír, rázkódik a zokogástól. Az én vállamon sír, zokog, akivel ezerszer összeveszett, gyalázott és bosszantott. Én gondoztam a kis virágoskertet a házunk előtt. A gyönyörűséges virágok közé naponta dobálta ki az üres, sörös és borosüvegeteket, letörve néhányat. Dobálta a befőttesüvegben félretett megromlott ételmaradékot, rossz cipőket… és kajánul leste amint bosszankodva, szedegetem össze a pusztító hulladékbombákat.

Mikor már kiélvezte bosszankodásomat, felfelé mutogatott kajánul, hogy onnan dobálja valaki. Tudtuk, jól, hogy ő dobálja, de tehetetlenek voltunk vele szemben. Képes volt éjjel, sötétben lemenni a ház elé és kettétörni a kis csemetefákat. Nem egyszerre, hanem módszeresen, hetente egyet-egyet. Amikor meglátta az egyik, hajnali kutyasétáltató és rászólt, letagatta, hogy ő nem… de mi tudtuk, hogy ő volt.

Iszonyú, tehetlen gyűlölet szállt felé. Ő pedig ezt elégtétellel nyugtázta. Akkor volt boldog, ha bosszankodni látott bennünket. Aztán amikor két hétig felújítás alatt volt a WC és fürdőszoba náluk, az ürülékét nylon zacskóba zárva bedobálta a kertbe. Reggelente gonosz vigyorral kiabált le, hogy „na volt csomag?” Ettől kiborultunk, de nem tudtuk rábizonyítani. A gyűlölet energia nála életenergiává alakult, mintha energia vámpír lenne.

És most úgy sir az általa megvetett, lenézett, gyűlölt lakótárs vállán, mint egy taknyos gyerek. Rádöbbent, hogy örökre elveszítette az édesanyját.
–Meg tudtok nekem bocsátani? –nézett rám könybelábbadt szemekkel. –ha nem bocsátotok meg, kiugrok az ablakon… gyűlöletben nem lehet élni! –suttogta elhaló hangon. Én átöleltem és részvétemet nyilvánitva, megigértem neki, hogy soha többet nem fogom gyűlölni. Megkönnyebbült sóhaj szakadt ki a melléből és remegő kézzel ölelt vissza.
–Másnap reggel együtt ásta velem az őszi kertet. A kert rendbetétele után beültünk a szemközti kiskocsmába egy nagyfröccsre. Tervezgettük, hogy jövő tavasszal milyen virágokat ültetünk ki. Megígérte, soha többé se kezet, se egy bántó, rossz szót sem emel senkire. Megbékült a világgal, önmagával és velem együtt elsiratta az édesanyját.

Ideje: December 05, kedd, 11:20:02 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Egy ember sír" | Belépés/Regisztráció | 12 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Egy ember sír (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: December 05, kedd, 15:25:35
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Te drága, jószívű Laci!



Re: Egy ember sír (Pontok: 1)
- Jodieline Ideje: December 05, kedd, 20:35:11
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én hiszek Neked Bogi, hogy ez így történt... mégis, a saját tapasztalatom más: egy ilyen ember semmilyen trauma hatására nem tud ennyire gyorsan, és ilyen nagy fordulatot véve megváltozni...
Az írás tetszett, magával ragadó, de ez már elvárt dolog Tőled :)



Re: Egy ember sír (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: December 05, kedd, 23:15:11
(Adatok | Üzenet küldése)
Megható történet... Én el tudom képzelni, hogy valaki ennyire összetörjön a szülője halála miatt, hogy gyökeresen kiforduljon eredeti önmagából. Nyilván az anya volt a bástyája, ameddig élt. Mégha otthonban is lakott. Érdekes életek.



Re: Egy ember sír (Pontok: 1)
- pacal2 (pacal2@freemail.hu) Ideje: December 07, csütörtök, 10:37:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon sokat kaphatott a mesélő etől a szomszédtól!Nagyon szép dolog a megbocsájtás.
Szép munka! Jó volt olvasni.

pacal(Laci)



Re: Egy ember sír (Pontok: 1)
- tokio170 Ideje: December 08, péntek, 13:07:57
(Adatok | Üzenet küldése)
Szia Gyulám! Nekem is van egy lökött szomszédom, az is tördeli a fákat, amikor rájön az ötperc, ő "nagyüzemi" módon zacskózik, gyakran kiönt az emésztője (annak ellenére, hogy azt állítja van csatonája -persze csak sunyiban szokta a kert szomszédéba leengedni néha, -micsoda tetvek vannak köztünk), így úszik az utca, hömpölyög a kula. Őt már csak "kézrátétellel" lehet gyógyítani.Megint érdekeset írtál.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds