[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 105
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 106

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Miniszoknya
LEKA

A nap aprópója: 1934 február 11. (73 éve történt) hogy megszületett Mary Quant divattervező, a miniszoknya megalkotója.



Bizonyára sokan emlékszünk még, a a 60-as évek végén megjelent, kurta kis szoknyára. Sokan megdöbbenve figyelték a fiatal lánykákat, akik miniben flangáltak az utcákon.


A kacér ruha negyvenedik születésnapjára a brit Sun magazin gyűjtött össze 15 érdekes részletet, amit kevesen ismernek a mini történetéből. Haszontalan, de roppant érdekes tények:

1. 1967-ben az Oxford Egyetem vitaklubjának legnépszerűbb gyűlése a miniszoknya jövőjét tárgyalta. A napirendi pont teljes címe "A tisztelt ház nem hisz abban, hogy a miniszoknya sokra viszi" volt, amit az ellenfél csapat sikeresen megcáfolt.

2. Társadalomkutatók a miniszoknya megjelenését a fogamzásgátló tabletták bevezetésével hozták kapcsolatba. Ők azt állították, hogy mivel a nők nagyobb szexuális szabadságot élveznek, mióta a tabletták piacra kerültek, a szoknyák is megrövidültek, mert a lányok egyre többet mernek megmutatni magukból.

3. Egy brit divattervezőnő, Mary Quant vezeti be a minit Angliába 1964-ben. Ő viszont egy francia designer, Courreges ötletét vette át, levágott belőle egy pár centit és londoni butikjaiban kezdte el árusítani.

4. Quant 1965-ben Amerikába is elvitte a minit. Modelljei végigvonultak a new yorki Times Squeren, óriási forgalmi dugót okozva és hatalmas reklámot biztosítva az új divathóbortnak.

5. A hatvanas évek szoknyái pamutból, szaténból és bársonyból készültek. A legnépszerűbb modellnek azonban egy Quant tervezte mini bizonyult, amely pvc-ből készült és margarétával díszítették. 1964-ben Mary Quant divattervező hozta el a minit Angliába.

6. Miniszoknya-rajongó volt a hatvanas évek topmodellje, Twiggy, az ex-Spice Girl Geri Halliwell, és az egykori First Lady, Jackey Kennedy, aki egy fehér Valentino-miniszoknyát viselt, amikor 1968-ban hozzáment Aristotle Onassis görög milliárdoshoz.

7. A mini hossza a hatvanas évek során állandóan változott. A new yorki lányok olyan szoknyákat választottak, amelyek 10 vagy 12 centiméterrel a térd fölött végződtek, a londoni hölgyek azonban sokkal merészebbek voltak: ők a 18 vagy 20 centivel rövidebb változatot viselték.

8. Aki a hatvanas években igazán divatos akart lenni, a miniszoknyához hozzá illő pulóvert és harisnyát hordott. A mai modern hölgyek viszont a szűk felsőket, pólókat részesítik előnyben a rövid szoknyához.

9. 1967-ben a mini tovább rövidült és kiérdemelte a mikro-mini elnevezést. Népszerűsége az évtized végére azonban jelentősen megcsappant, ahogy egyre inkább elterjedt a középhosszú (midi) és a bokáig érő (maxi) szoknya.

10. Ez a folyamat a nyolcvanas évek közepéig tartott, amikor is végre megtörtént a nagy visszatérés. Ebben az időben a minit már a szűk, testhez simuló lycra-ból készült, amely nem sok munkát adott a képzeletnek.

11. Miután a mini a hatvanas évek végén szép lassan kihalt a brit divatból, a felháborodott teherautó-vezetők kampányt szerveztek a modell megmentésére. Mai változata pvc-ből.

12. A divatrajongók szintén vonakodtak kidobni szexi ruhadarabjukat. A midi-hossz 1968-as angliai bevezetésekor a brit közvélemény-kutatók kimutatták, hogy nyolc nő a tízből semmi szín alatt nem szeretne megválni a minijétől.

13. Természetesen nem mindenki tudta elfogadni a rövid szoknyák divatját: 1966-ban a vezető egyesült államokbeli lap, a New York Times egy cikkével vitát kezdeményezett, miszerint a mini sérti a közerkölcsöt.

14. A pletykák szerint az új szoknyaméret a Mini márkájú autóról kapta a nevét, amely szintén a vad hatvanas évek egyik szimbóluma volt.

15. A mini bevezetése arra késztette a brit minisztereket, hogy újragondolják az Egyesült Királyság adózási törvényeit. Kis mérete miatt ugyanis a miniszoknya gyerekruhának minősült és így ki volt vonva az áfa alól. De 1966 januárjában betömték ezt a törvénykezési kiskaput.

Milyen érdekes. Már akkor is előtérbe került az adó. Nehogy kibújjanak alóla, inkább új törvényt alkottak.

Ideje: Február 12, hétfő, 09:03:40 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Miniszoknya" | Belépés/Regisztráció | 14 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Miniszoknya (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Február 12, hétfő, 09:49:02
(Adatok | Üzenet küldése)
Remek összeállítás! Sok újdonság is volt benne számomra. De azért én továbbra is maradnék a hosszú nadrágnál. ;-)))



Re: Miniszoknya (Pontok: 1)
- blue Ideje: Február 12, hétfő, 10:12:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó volt róla olvasni, de maradok a nadrágnál.

puszi: gaby



Re: Miniszoknya (Pontok: 1)
- piroman Ideje: Február 12, hétfő, 14:13:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én is. Hihi! :))



Re: Miniszoknya (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: Február 12, hétfő, 15:24:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örülök Éva, és szégyellhetném magam, hogy nekem nem jut ilyesmi eszembe. Nomost! A miniszoknya nálam a harmadik helyen van a világ szépségei között:
2. a bikini
1. a nő
Valahogy, a dobogóra nem jutott fel más...



Re: Miniszoknya (Pontok: 1)
- 102 Ideje: Február 12, hétfő, 15:43:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
...remek, alapos tanulmány! ahogy azt a világ kicsi, ám a világot valóban elöre vivö és tengely körüli forgását elösegítö, dolgok megkívánják. (...és micsoda egybeesés, hogy mindezt a szombati talin, amelyröl hiányoltunk, kedves Harmatocskánk képileg oly szemléletesen már elöre levezette...) éljenek az apró textíliák! :) százkettes



Re: Miniszoknya (Pontok: 1)
- kisssp Ideje: Február 14, szerda, 13:16:31
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Érdeklődve olvastam írásod. Sok újat tudtam meg róla. Átéltem megjelenését, virágzását. Mai napig híve vagyok.
Szeretettel: Péter



Re: Miniszoknya (Pontok: 1)
- piroman Ideje: Február 16, péntek, 11:52:26
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
No, még egy dolgot elfelejtettem! Egy jó tanács! Aki minit hord, ügyeljen arra, hogy egy picivel hosszabb fazont válasszon, mint a tampon zsinórja. :))))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds