[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 132
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 133

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Kenya, ahogy én láttam..2.rész
Anna1955

Este 7 után mindenkinek vissza kell térnie a lodge-ba. Ha nem teszi, számolnia kell azzal a lehetőséggel, hogy felszólítás nélkül lelövik a vadőrök.


Kenyában az elképesztő szegénység kényelmesen elfér az elképesztő gazdagság mellett. Az indiaiak még sok évtizeddel ezelőtt felvásárolták a déli tengerpart nagy részét, és hatalmas luxus szállodákat építettek, előre látva a turizmusban rejlő óriási profittermelő lehetőséget. Ezekben a szállodákban szinte minden gondolatát kitalálják a fehér embernek. A hangulat a gyarmatosítás időszakát idézi. Az ellátás tökéletes. Ez annyit jelent, hogy a vendég kap egy karszalagot a recepción, levehetetlenül felszerelve. Ez biztosítja a szállodában töltött idő alatt a napi háromszori svédasztalos étkezést, s a korlátlan mennyiségű szeszesital, coctail, és üdítő fogyasztását a nap 24 órájában. Mindezek mellett számtalan snackbár, kávézó és teázó áll a vendégek rendelkezésére, mindenféle süteményekkel, finomságokkal. Természetesen ez is benne foglaltatik a szállás árában.
Sajnos esendőek vagyunk, hamar elcsábultunk a sok finomságot látva...- de erről még fogok mesélni.
Itthon sokszor gondoltam már arra, hogy milyen jól esne egy kellemes masszázs. Budapesten erre valahogy sosem volt időm, vagy egyszerűen csak nem tudtam magam rászánni. Nos, eljött a nagy alkalom, életem első kényeztető masszázsán átesni.
Még az utazás fáradalmait pihentük ki az egyik medence partján, amikor két fiatal lány, nevetve megfogta a kezem, nézegette, simogatta és magyarázott egyfolytában. Ez az, amiből persze egyetlen kukkot sem értettem. Ők beszéltek ugyan angolul, németül, szuahéliül és amikor megtudták, hogy magyar vagyok, nevetve elsoroltak mindent, amit már magyarul is tudtak, de persze én perfekt magyar vagyok...Rövid kölcsönös mosolygás után végül is kihámoztam a mondókájukból, hogy mit akarnak.
Nagyon kedvesen invitáltak egy masszázsra, manikűrre, pedikűrre, célozva természetesen körmeim állapotára, ami szerintük bőven megérett már egy alapos renoválásra.
Belementem.
Elvittek egy hangulatos kör alakú, bambusz rácsokkal körülvett bungalóba. Ennek a tetejét is pálmalevelek borították és kellemes hűvös volt a ventillátoroknak köszönhetően. Megkínáltak teával és rá akartak beszélni egy fodrász beavatkozásra is, mondván készítenek nekem valódi szuper rasta hajat, bármilyen hosszút, hogy az igazi afrikai hangulat még hazaérkezésem után is megmaradhasson. Ettől végül is eltekintettem.
A masszázst kókuszolajjal végzik, és amennyire én meg tudom ítélni, nagy hozzáértéssel. Egy órán keresztül élvezhettem az igazi ellazulást, a néha fájdalmas megnyomorgatást, a kellemesen lágy simogatást. A manikűr és pedikűr is maradandó emlékké vált pár napig, mivel a körömlakk színválasztéka nagyon egyedi volt.
Érdekes felfedezést tettem ennek kapcsán. A csodálatos csoki színű bőrükön, ami csillogó sima és fényes, nagyon mutattak ezek a rikító színek. Én a sok üveg közül kiválasztottam a leghalványabb gyöngyházszínt, amit halvány ezüstös árnyalatnak véltem. Nem tetszett ez sem, de a többi vad, rikító vörös és barna mellett, még ez látszott a legszelídebbnek.
Mindenesetre azt is megtanultam, hogy nem minden az, aminek látszik. A lakkozás végén elborzadva néztem az iszonyú zöld körmeimre. Ők örömködve körbeálltak, megtapsoltak, hogy mennyire fantasztikus lett.
Férjem és unokám egyöntetű véleménye szerint, egy több napos vizihulla körme lehet talán ilyen színű. Jól kinevettek, mert nem volt könnyű lakklemosót beszerezni.

Szombaton kezdődött egy igazi kaland, a Swahili "szafari". A szó jelentése "utazás".
A Masai Mara Vadrezervátum a nagy Serengeti Park északi nyúlványa. Területe 1571 négyzetkilóméter. A Mara és Talek folyók által körülölelt terület, mára az egyetlen olyan hely, ahol még szabadon mehettünk a terepjárókkal, és nem kellett a kijelölt utat követnünk. A többi parkban már csak az úton lehet haladni, és nagyobb szerencse kell ahhoz, hogy az állatokat meglássuk.
Reggel egy kis 12 személyes repülővel indultunk Ukumbából. Az ukumbai "repülőtéren", szabályos átvizsgálással örvendeztettek meg minket, szerintem csak nekünk tartva az előadást, mert egyébként még tyúkok is kapirgáltak a kifutón, a váróban pedig hamisítatlan afrikai hangulat uralkodott. Kicsit izgultunk, míg meg nem láttuk a repülőgépet. Szerencsére nem olyan állapotú volt, mint a busz, amellyel a szállodába jutottunk. Pillanatok alatt felszállt és csodálatos kilátást élvezhettünk a ragyogó napsütésben. Elhaladtunk a Kilimandjaro örök hósapkát viselő csúcsa mellett.
Kb. kétórányi repülés után érkeztünk a rezervátumba a szavannára, ahol számunkra felismerhetetlen kifutópályán szerencsésen landoltunk.
Itt a szállodákat lodge-nak hívják. Minden ilyen szállodának van egy leszállópályája, mivel máshogyan nagyon nehéz megközelíteni ezt a helyet. Az esős évszakban gyakorlatilag lehetetlen. Az elhelyezés nagyon kellemes meglepetést okozott nekünk. Bevallhatom, hogy kicsit ezért féltem a nagy kalandtól. Semmi okom nem volt erre. A lodge minden kényelemmel, még úszómedencével is fel volt szerelve. A szobák szerényebbek voltak ugyan, mint a tengerparti hotelben, de minden tekintetben kényelmesek és tiszták, a fürdőszobával együtt. Itt egy éjszakát töltöttünk. Érkezésünk után hangulatos étteremben fogyasztottuk az ebédet, - a Mara folyó partján. Az éttermet egy villanypásztor védte a mellettünk párméterre úszkáló vízilovaktól és krokodiloktól. Az apró termetű csintalan majmok, ha nem vigyáztunk, ellopták a tányérunkról a gyümölcsöt, vagy zsömlét. Rendkívüli gyorsasággal ugrottak és kapták fel a kiszemelt falatokat. A pincérek csúzlival ijesztgették őket, természetesen vigyázva arra, hogy sérülést ne okozzanak nekik.
Kenyában az állatok védelme mindennél fontosabb. Tiszteletre méltó az, ahogy a páratlan állat és növényvilágot próbálják megmenteni a pusztulástól. Egy rettenetesen szegény, elmaradott ország gigászi küzdelme ez, a fejlett civilizációból érkező orvvadászok támadásaival szemben. Iszonyú károkat okoznak még ma is, a nagyon szigorú törvények ellenére. Természetesen az a turista is bűnös, aki olyan tárgyakat vásárol, amelyeket kitéptek a természetből, csonkítva ezzel a világ örökségét.
A parkokban este 7 után tilos kinn maradni. Mindenkinek vissza kell térnie a lodge-ba. Ha nem teszi, számolnia kell azzal a lehetőséggel, hogy felszólítás nélkül lelövik a vadőrök.
Mi az ebéd utáni pihenőt követően, két terepjáróval indultunk felfedezni a vidéket.
A terepjáróknak csak tetejük volt, oldalt teljesen nyitottak voltak, és biztonsági öv gondoskodott arról, hogy a hepehupás talajon, zötykölődés közben ki ne repüljünk a kocsiból.
Először mosolyogtunk ezen, hogy ugyan már, tudunk mi kapaszkodni. Nos a valóság úgy nézett ki a nap végére, hogy mozdulni is alig bírtunk a sok rázkódástól. A vidámparki hullámvasút csak tiszteleghet az itteni "hullámvasutazásnak".
Az állatokat legtöbbször pár méterre láthattuk, de volt olyan is amikor ha kinyújtottuk volna a karunkat, akár meg is simogathattuk volna őket. Felejthetetlen élményt jelent a természet ilyen közelsége. Nem hasonlítható semmilyen állatkerti látványhoz...

folyt.köv.

Képek: ...a Fórumban
Ideje: Február 14, szerda, 17:03:23 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Kenya, ahogy én láttam..2.rész" | Belépés/Regisztráció | 14 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Kenya, ahogy én láttam..2.rész (Pontok: 1)
- prayer Ideje: Február 14, szerda, 18:19:12
(Adatok | Üzenet küldése)
Micsoda páratlan természeti kincsek, melyeket elém tettél! Én azzal is kiegyeznék, ha csak Te utaznál, és én olvasnám beszámolódat.



Re: Kenya, ahogy én láttam..2.rész (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Február 14, szerda, 22:09:38
(Adatok | Üzenet küldése)
Szia Anna! Csüngtem a szavaidon. Csodás a beszámolód. Minden láthatóvá vált előttem. A képeket most fogom megnézni. Köszönöm az élményt. Puszi: Éva



Re: Kenya, ahogy én láttam..2.rész (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: Február 15, csütörtök, 08:48:32
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Anna! Kedvet kaptam Kenyához! Nagyon jó lehetett . Átélem veled együtt az élmányeket!



Re: Kenya, ahogy én láttam..2.rész (Pontok: 1)
- mango Ideje: Február 15, csütörtök, 09:31:58
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon szívesen olvasom a beszámolódat, - de én nem cseppet sem vágyom Kenyába...Viszont elhiszem, és látom, hogy csodaszép...

Örülök, hogy jól érezted magad, Annám! :)




Re: Kenya, ahogy én láttam..2.rész (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Február 15, csütörtök, 11:33:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A fotókat már meglestem, most pedig jöttem, hogy olvassam is a beszámolód. Nagyon élvezetes, bár biztos vagyok benne, hogy ezt inkább látni kell, mint olvasni róla :)



Re: Kenya, ahogy én láttam..2.rész (Pontok: 1)
- Captnemo Ideje: Február 15, csütörtök, 16:31:39
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ezt a részt is végig olvastam. Tetszik. Azon a részen elgondolkoztam, hogy a túrista is bűnös, aki olyan tárgyakat vásárol. Érdekes lenne az ilyen, és hasonló dolgokat visszafejteni az eredőjére. A mi-miéert van ok és okozat. Várom a folytatást, ha minden igaz, az sem lesz semmi rész:)



Re: Kenya, ahogy én láttam..2.rész (Pontok: 1)
- AngyaliAndi Ideje: Február 19, hétfő, 18:29:12
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Még jó, hogy ezeket csak itthon mesélted el. Mentem volna utánatok az első géppel!!!



Re: Kenya, ahogy én láttam..2.rész (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Február 20, kedd, 03:43:20
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
:)))))))))))))))))))))))))))))
Örülök hogy ott jártál, leírásod zamatos. Azt az állatkerti látványt nem szerettem a végén. Bocsánat kézcsókom, üdvözletem.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds