[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 188
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 188


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Márciusi Szalon Tarjánban (Zagyvarónán) - harmadik és negyedik nap.
Samway

Az egész hegyet megkerültük „kis és nagy Szilváskőt” megnéztük.








Medves fennsík , Szilváskő és Hollókő

A csodálatos találkozót előttem már megénekelte három nagyszerű tollú dalnok, most rajtam a sor, hogy írjak (önként), mert felszólítottak. Az első naptól kezdve telis teli a fejem történetekkel, Lacóbától a hely kiváló ismerőjének jóvoltából. A kis kitérőtől visszatérve, mert fontosnak tartottam leírni, boldogan teszem, ahogy tudom majd szavakba formálni nektek, mert az sok szép látnivalót csak a személyes élmény és valamelyest a képek adják vissza. Winner Laci és felesége jóvoltából újból elfoglalhattam Somoskő várát, amelyet az ünnep tiszteletére a szlovák tulaj ingyenessé tette a látogatását. Élmény a bazaltkőre épült vár. Az udvarán sétálva hol itthon, hol odaát van a látogató. Most, hogy csendesebb volt a nap, kiváló képeket tudtunk készíteni Petőfi kunyhójáról amit a helyiek a kezdetektől fogva karbantartanak.



Innentől már csak egyedül élvezhettem házigazdánk társaságát, mert Winnerék elindultak hazafelé. Mi Lacóbával egyenesen meg kanyarogva Szilváskő irányába vettük az irányt, ahol a házigazda Takács Sándor fogadott bennünket, s rövidesen elindultunk a Medves irányába, hogy a páratlan szépségű zuhatagot formáló bazaltkő oszlopokat megtekintsük. Az utunk felfelé nem haladt megerőltetően, mert időnként meg-megálltunk, hogy két vezetőm a hely nevezetességeit bemutassa rövid történetekkel színesítse az amúgy is gyönyörű tájat.
Az egész hegyet megkerültük „kis és nagy Szilváskőt” megnéztük. A képen amit ha sikerül beszerkeszteni a ”szerelmesek fáját” is láthatjátok, amit inkább a hölgyeknek ajánlok.



Láthattuk a Tanácsköztársaság idején itt elesett két cseh katona sírját (ma is gondozzák a helyiek, pedig nem a mi oldalunkon harcoltak), és akörnyék legnagyobb fáját is. A hely egyben egy csodálatos síparadicsom télen, az év további részében gyalogtúrák és a kiváló levegő teszi élvezetessé az ide látogató sétáját. A képek valamelyest visszaadják a természet munkáját az örök körforgásban.



Hatszögletű bazaltömlés, repedések, barlabgbejáratok. Késő este volt, mikor már elbúcsúztunk szívélyes házigazdánktól, és várt rám egy újabb meglepetés. Lacóbá egy igazi palóc töltött káposztával vendégelt meg, amit még életemben nem ettem, legalább is ebben a formában és ízben. Ezután visszavitt a fogadóhoz és elköszöntünk.

Vasárnap a fiam jött értem a kis menyasszonyával, és a terv szerint irány Hollókő. Egyenesen a vár felé vettük az irányt, miután kellő helyen leparkoltunk.








A várat a 13. szd. végén a Kacsics nemzettség építette. Birtokosai 1327-1552 között a Szécsényi, Guthi Ország és Losonczy család. A török korban végvár. Felszabadult 1683 –ban. I. Lipót rendelete alapján 1711-ben lerombolták. Ennyit dióhéjban a történetéről. Műemlékvédelem 1966-96 között állította helyre.



Összegzésül annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy a közös kultúránk ápolása amit nap mint nap megteszünk amatőr szinten itt a fullextra oldalán és országjárásunkkal megismerjük hazán szépséges tájait, ezzel is segítjük megőrizni az utánunk jövő nemzedéknek azt sok szépet amit ez a kis haza nyújt számunkra. Köszönöm nektek, hogy veletek együtt ennek részese lehettem.



2007.03.19. Samway


Ideje: Március 20, kedd, 09:56:08 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Márciusi Szalon Tarjánban (Zagyvarónán) - harmadik és negyedik nap." | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Márciusi Szalon Tarjánban (Zagyvarónán) - harmadik és negyedik nap. (Pontok: 1)
- blue Ideje: Március 20, kedd, 11:55:39
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kár, hogy élőben nem láttam a bazaltömlést, de így képről nézve is nagyon tetszik, akárcsak a szép, színes beszámolód.


szeretettel: gaby



Re: Márciusi Szalon Tarjánban (Zagyvarónán) - harmadik és negyedik nap. (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: Március 20, kedd, 15:00:02
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Annyi szépet és jót hallottam erről a taliról, de nem csodálkozom egy cseppet sem . Voltam (laktam is)már e tájon , ismerem az ottani emberek lelkesedését, szeretetét, jüószívűségét. Gondoltam, hogy lacobá rendkívül jó szervező lesz.
Örülök, hogy minden ilyen jól ikerült.



Re: Márciusi Szalon Tarjánban (Zagyvarónán) - harmadik és negyedik nap. (Pontok: 1)
- Captnemo Ideje: Március 20, kedd, 15:43:13
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örülök, hogy olvashattam a beszámolódat, és csak sajnálni tudom, hogy nem lehettem ott. És egy személyes: az együtt töltött idő, a programok, beszélgetések bennem Barátsággá kovácsolták az ismeretséget. Köszönöm.



Re: Márciusi Szalon Tarjánban (Zagyvarónán) - harmadik és negyedik nap. (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Március 20, kedd, 22:07:52
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves Józsi!

Köszönöm, hogy bemutattad az országunk ezen részét - a nevezetességeket, ahogyan te láttad. Maradandó élmény lehetett mindenkinek, aki részt vett a kirándulásokon.



Re: Márciusi Szalon Tarjánban (Zagyvarónán) - harmadik és negyedik nap. (Pontok: 1)
- winner Ideje: Március 21, szerda, 16:57:31
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Józsi! Köszi ezt a pót-pót beszámolót. Így az utolsó mozzanatról sem maradtunk le.



Re: Márciusi Szalon Tarjánban (Zagyvarónán) - harmadik és negyedik nap. (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: Március 21, szerda, 18:04:15
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Azért nagyon örülök Józsi, hogy nem hagytál ki semmit. Mármint a programból. Remélem lesz még alkalom, hogy folytassuk.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds