[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 212
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 212


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Egy kis tárlatvezetés
Eroica

A vonalak, pöttyök, karikák, négyzetek motívumai felpattanó buborékként mozgást, dinamizmust adnak a felületnek.


Supralux


A lány egy napsugaras délelőtt úgy toppant be a kiállítóterembe, mint a forgószél. Körülnézett gyorsan, felmérte, hogy vajon jó helyen jár-e, csak azután fordult felém. Sosem láttam még azelőtt. Csinos rövid szoknyácskát, kicsit ormótlan csizmát, kiskabátot és feltűnő sálat viselt. Ez a sál volt az egyetlen ruhadarab, ami kicsit kihívó volt rajta, mégis exrtavagáns hatást keltett bennem. Rövid, már-már fiús haja rakoncátlanul tolakodott az égnek felfelé. Szép kis arca van - állapítottam meg magamban. Hanyagul, mégis nőiesen viselkedett, köszönt, azután tovább folytatta a szemlélődést. Olyan érzésem támadt, hogy nem a kiállított képeket nézi.
- Járt már itt nálunk? Nehezen talált ide? – kérdeztem kíváncsian.
- Még sosem voltam itt, de azért idetaláltam - felelte a lány, majd fesztelenül továbbnézelődött. Tekintete átsiklott a kiállított festményeken, majd mosolyogva fordult felém.
- Az én festményeim nem ilyenek...- mondta.
- Maga is szokott festeni? - kérdeztem.
Erre a kezét nyújtotta és bemutatkozott.
- Nagy Ildikó vagyok.
- Á, akkor neked lesz itt legközelebb kiállításod! - állapítottam meg. Nem is számítottam rá, hogy ilyen beszédes teremtés. Azonnal mesélni kezdett magáról. Elmondta, hogy azért szerette volna épp most a kiállítást, mert most van itthon,egyébként Angliában él, pincérként dolgozik. Elvégezte Szegeden a tanárképzőt, majd Pécsett a művészeti szakot, de az alkotáshoz pénz kell, ezért segítségül a munkát választotta. Előbb a Balatonnál pincérkedett, de ott nem fizették meg a munkáját. Így került ki Angliába, a párjával együtt. 25 éves, gyűjtenie kell ahhoz, hogy alkothasson. Kíváncsian vártam a kiállítás megnyitót, ami néhány nap múlva bekövetkezett. Igen, ilyesminek képzeltem a munkáit. Olyasminek, mint Ő.



A fiatal festőművész kiállításának Supralux a címe. Ez egy zománcfesték-márka neve. Ildikó ugyanis zománcfestékkel dolgozik.



A képekről még a laikus is rögtön megállapíthatja, hogy absztrakt képeket lát. Még manapság is nehéz dolga van egy absztrakt festőnek, hiszen ez a festői nyelvezet nehezebben fogadható be, mint bármely más irányzat. Ingoványos talaj ez, amely sajátos gesztusnyelvből építkezik, egyszerre épít öntörvényű világot, és ugyanakkor azt is elvárja, hogy mondanivalója eljusson a címzetthez is.



A kettő együtt csak úgy működik, ha az alkotó szuverén, önazonos belső világgal rendelkezik.
Ildikó festményeit nézve a festőművész elnevezés mellé odakívánkozna a képíró kifejezés is. Játékos, fesztelen könnyedséggel dolgozik. A vonalak, pöttyök, karikák, négyzetek motívumai felpattanó buborékként mozgást, dinamizmust adnak a felületnek. A képsíkot bebarangoló képírás az övé, amelyből személyes momentumok, kedves-komikus szituációk kerekednek ki. Az irányított, mégis szabadjára engedett dinamikus folttá alakuló vonalszövedékek, a megcsurgó foltok, a folyamatos vagy éppen zilált pamutszálként ható kusza vonalak nemcsak az anyag, hanem a fiatal művész gesztusaira is utalnak.



Összehasonlításként megemlíthetnénk Jackson Pollock csurgatással szőtt képeit, Paul Klee mesevilágát , az indián rajzok vonallal előadott történésmeséit, az absztrakt expresszionizmus erőteljes színdinamizmusát, hisz mind rokonítható ezekkel az alkotásokkal, de itt egy önmagára találó, új , üdítő kifejezésmódot, egy fiatal, kreatív tehetség elgondolkodtató munkáit láthatjuk, a kényszeres újdonsághajszolás minden mellékzöngéje nélkül.
A játékos kedv, a ritmusra járó ecset mellett érdekesek Ildikó játékos, hangsúlyt-áthelyező képcímeire is. A címek szinte kínálkoznak arra, hogy a szavakat is ízlelgessük, forgassuk a nyelvünk hegyén.
Már a témák maguk is rendhagyónak tűnnek számomra. Kinek jutna eszébe lefesteni pl. egy hernyót, egy legyet vagy egy hangyácskát?
A Hangya című alkotás egyébként a legtöbb látogató kedvenc képe lett. További önfeledt, játékos kedvet, sikereket kívánok neki.

(Péter Erika)


Ideje: Március 23, péntek, 08:23:58 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Kultura

"Egy kis tárlatvezetés" | Belépés/Regisztráció | 23 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Egy kis tárlatvezetés (Pontok: 1)
- mango Ideje: Március 23, péntek, 08:58:04
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Érdekes kiállítás lehet, Erika.
Mondom ezt akkor is, ha ez a képi világ nem egészen az én ízlésemet szolgálja ki.

Ám mindenképpen figyelemreméltó.



Re: Egy kis tárlatvezetés (Pontok: 1)
- kepe Ideje: Március 23, péntek, 10:33:46
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én egyszer a fiatal orosz művészek kiállításán voltam. Volt pl.olyan,hogy egy széken csücsült bánatosan hat db. gyufaszál. Vagy pl. egy bekapcsolt hajszárító,az letakarva egy kendővel,ami csak úgy libegett-lebegett. A legérdekesebb azonban a vendégkönyv volt,de abból idézni sem merek..:)



Re: Egy kis tárlatvezetés (Pontok: 1)
- 102 Ideje: Március 23, péntek, 10:54:43
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
jó, hogy csinálod ezt a sorozatot! így, a képekkel, az egyik csapatnak sem szúrkoló szpíker pártatlanságával és mindig csepegtetve hozzá a valóságból. nekem a hangyás inkább bohóckodás. az utolsó befejezetlennek tünik. a két középsö ellenben félelmetesen jó darab. tényleg rengeteg van belöle Klee dolgaiból, de ezekröl azonnal lerí, hogy egy nö képei. és ezen a nyelven viszonylag kevés nö fest. érdekes, érdekes! remélem titokban megfogtad a képeket! a zománcokat szagolni is érdekes. föleg, ha viszonylag frissek. ecsetször, ilyesmi... jó volt! p, B.



Re: Egy kis tárlatvezetés (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: Március 23, péntek, 10:59:56
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Képzeld el Kepe, én néha felhasználom a látogatók beírásait is, amikor írom ezt a sorozatot. Kösz, hogy ovastál!



Re: Egy kis tárlatvezetés (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: Március 23, péntek, 11:29:12
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A kedves 102-nek!
Próbálom pártatlanul tenni a dolgom, hiszen a tárlatokat is így kell vezetnem. Valahogy mindig be tudok lelkesedni.
A szagolásról annyit, hogy olyan friss alkotások voltak, hogy napokig csak nyitott ajtónál bírtam ki, nehogy kábítószeres legyek.
Ha láttad volna a feliratozást, még érdekesebb lett volna.
Ildikó végeredményben szavakat fest. Az első kép témája a hangya, de így van feliratozva: HANGya.(Talán látható,hogy kottafeje van.)
A többi szóképet nem jegyeztem fel pontosan sajnos, de e furcsa képírás jelölése nélkül a címek sorrendben a következők: Erőmű, Hernyó és Kakukktojás.
Ez utóbbit, ha látnád, úgy gondolom, más jönne le, úgy gondolom más lenne a véleményed . Meg aztán ne felejtsük, a művésznő még csak 25 éves!



Re: Egy kis tárlatvezetés (Pontok: 1)
- kepe Ideje: Március 23, péntek, 13:22:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Az erőmű c.képet próbáltam kielemezni,legalábbis abban a tekinteten,hogy számomra mit jelent. Sokan az ilyen absztrakt képeket értelmetlen zagyvaságnak,mázolmánynak tartják,amik nem szólnak az égvilágon semmiről. Az biztos,hogy nehezen megfogható,ezért próbáltam egy kicsit jobban bele menni,kíváncsivá tett...

Ha tehát jobban elmélyedek az erőmű c. képben,rá kell jönnöm,hogy igencsak mély mondanivalója van. Látható maga az erőmű,ami füstöt bocsát ki,ami aztán spirális formát vesz fel. Ha jobban menézzük,ezzel a formával csak igazodik,idomul a piros háttérhez,valami nagyobb,kozmikusabb erőhöz.
Mindebből nekem az jött le,hogy az ember álmodik,keresi az útját,célokat tűz ki,de ezeknek az álmoknak,céloknak illeszkedniük kell,összhangba kell jönniük a mindenség akaratával,illetve azzal át kell itatódniuk. Az álmok így is megvalósulnak ugyan,de mindig egy kicsit másképpen,mint ahogy az ember szeretné. Ha ez nem így történne,a megvalósult álmok csak egy,az erőművekből kiáramló füst és szenny következményeit hoznák,kibillentenék a világ egyensúlyát.

Szóval,szerintem ez egy nagyon mély,filozofikus kép,és messze mutat...



Re: Egy kis tárlatvezetés (Pontok: 1)
- 102 Ideje: Március 23, péntek, 13:31:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
mondom én, hogy jó hogy csinálod ezt a sorozatot... :)))



Re: Egy kis tárlatvezetés (Pontok: 1)
- meva Ideje: Március 23, péntek, 15:57:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Érdekes képek. Engem a színei ejtettek rabul: üdék, tiszták, frissek. Örülök, hogy ennyit megmutattál belőlük. Köszönöm, kedves Erika!



Re: Egy kis tárlatvezetés (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: Március 23, péntek, 19:13:33
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hihetetlenül beszédesen irsz, Erikám!!!

Bár én a naiv festészetet szeretem, de mégis végigkisértem a tárlatot... ilyen vezetöt nem hagyhatok ki! Nem is rossz....

Mármint a képek!

Ezt is megnézzük együtt! Vagy valami hasonlót...
Puszillak
Zsuzsi



Re: Egy kis tárlatvezetés (Pontok: 1)
- parakalo Ideje: Március 25, vasárnap, 15:10:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örülök, hogy leírtad, mert így én is, mint olvasó részese lehettem a kiállításnak.Tölem kicsit távol áll a modern festészet, de azért nagyon tetszenek a képek, főleg a mellé fűzött szöveg miatt...



Re: Egy kis tárlatvezetés (Pontok: 1)
- tokio170 Ideje: Március 27, kedd, 17:40:18
(Adatok | Üzenet küldése)
Erika, nagyon ügyesen csinálhatod a feladatod, hiszen érzékletesen, és lelkesedéssel írsz róla. Kell a jó tárlatvezetéshez az irodalmi stílus, a könnyed fogalmazókészség, a kreatív beszédforma, amiért szintén nem kell a szomszédba menned. Összessében gratulálok, az írásodhoz, a munkádhoz, és a hozzáállásodhoz. Sok sikert!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds