Küzdőtér |
|
|
|
|
Használati utasítás |
|
thomba
|
A felmérések szerint ugyanis - idézet a cikkből: "A magyar lakosság 20-30 százaléka funkcionális analfabéta."
|
Olvastam valahol, hogy az általános iskolák fels?s diákjainak órarendjében szeptembert?l az olvasás is szerepel. A felmérések szerint ugyanis - idézet a cikkb?l: "A magyar lakosság 20-30 százaléka funkcionális analfabéta."
Olvasni tud, de nem érti a szöveg összefüggéseit, jelentését illetve mögöttes tartalmát. Sok magyarnak egy egyszer? használati utasítás, egy szerz?dés vagy egy újságcikk értelmezése is nehézséget okoz.”
Anélkül, hogy felmenteném a funkcionális analfabétákat, hadd szóljak néhány szót - védelmükben. Szerz?désekre vagy újságcikkekre most nem térek ki, csak egy találomra kiragadott használati utasítást szemléltetek. Íme:
Páralecsapódás esetén a DVD-lejátszó nem megfelel?en m?ködik. Ilyenkor vegye ki a lemezt, és kapcsolja ki a készüléket. Húzza ki a készüléket, és hagyja állni két-három óráig! Ezalatt a DVD-lejátszó megszokja a környezetet, és elt?nik a lecsapódás.
(Engedtessék meg egy hasonló jelleg?, háború esetén hasznosnak bizonyuló megjegyzés közbevetése: bombarobbanás után temessük be a gödröt, és elt?nik a becsapódás.)
Nos, Gábor barátom DVD-lejátszója nem m?ködött megfelel?en. Legalábbis ? úgy vélte, mert valójában nem tudta pontosan megállapítani, hogyan is kéne megfelel?en m?ködnie annak a rohadt készüléknek. Zavaros volt a kép, arra nem is gondolt, hogy esetleg rossz a felvétel. A páralecsapódásra gyanakodott. Megvizsgálta a mennyezetet, de beázásnak nyomát sem látta, a fölöttük lakó valószín?leg leszokott a fürdésr?l. Valami páralecsapódás mégiscsak lehet, gondolta, biztos tehát, ami biztos, kihúzta a készüléket. A folyosóra, ott mindig nagy a szárazság. Beállította a csörg?órát, csörömpöljön, ha letelt az el?írt három óra, nehogy szegény DVD-lejátszó a kelleténél tovább ácsorogjon. Három óra múlva kiment a folyosóra. Felettébb örült, hogy a páralecsapódás elt?nt, ám annak már kevésbé, hogy vele együtt vadonatúj DVD-lejátszójának is lába kelt.
Tanács a fels?tagozatos diákoknak: feltételezhet?leg olvasni már tudnak, s hogy mégse legyenek funkcionális analfabéták, használják képzeletüket is. Egy kis fantáziával sokra vihetik.
|
Ideje: Május 05, szombat, 17:24:17 - fullextra
|
|
| |
|
Vissza Rovathoz
|
|
|
|
|
"Használati utasítás" | Belépés/Regisztráció | 4 hozzászólás | Search Discussion |
| Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért. |
|
|
|
|
|
Re: Használati utasítás (Pontok: 1) - Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Május 05, szombat, 19:21:24 (Adatok | Üzenet küldése | Blog) | Elvonatkoztatva az írásod humoros részétől, félek, hogy tényleg vannak ilyen gondok, és nem feltétlenül a használati utasítások terén.
Egyébként én azt gondolom, nem "olvasásórát" kell bevezetni felsőben, hanem ismét kedvet kell csinálni az olvasáshoz, ahhoz az élményhez, amit egy regény kézbevétele jelent. |
|
|
|
|
|
Re: Használati utasítás (Pontok: 1) - kisssp Ideje: Május 05, szombat, 20:51:00 (Adatok | Üzenet küldése | Blog) | Tetszett az írásod! Netelkának igaza van.
Üdv.: Péter |
|
|
|
|
|
Re: Használati utasítás (Pontok: 1) - blue Ideje: Május 06, vasárnap, 20:26:12 (Adatok | Üzenet küldése | Blog) | Olvasás ide, olvasás oda, az értelmezéssel van a fő gond. Egy általános iskolás gyermek nem megfelelőképpen értelmezi a szövegértőket, ami ugyebár abból is adóthat, hogy rohannak a tananyaggal és csak gyorsan olvasni és nincs idő semmire, vagyis felsőbe nemcsak olvasásórát kellene tartani, hanem értelmezésit is. Egy érettségire felkészülő osztálynak is gondot okoz a szövegértés. Nem bonyolult szakszavakat kell használni, hanem törekedni kell az egyszerű, és érthető megfogalmazásra, valamint kérdésekre, hogy ne zavarjuk össze a gyereket, vagy bárkit. Bocs, nekem ez a véleményem. A szövegértés mindig is gondot fog okozni, mert lassan azokhoz a szövegekhez is Idegen szavak kéziszótárát kell alkalmazni. Jó a cikk. |
|
|
|
|
|
Re: Használati utasítás (Pontok: 1) - winner Ideje: Május 10, csütörtök, 20:12:05 (Adatok | Üzenet küldése | Blog) | Csak egy példa. Mára ki ment a felelés a divatból. Záró dolgozat és ehhez hasonló írásbeli feladatok. És szegény gyerek nem tanul meg emberek előtt beszélni. Pedig nem könnyű az sem. |
|
|
|
|
|
|