[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 58
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 58


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A vírus, mely rákot okoz
Angeli

...90 százaléka immunrendszerünknek köszönhetően két év alatt meggyógyul. A legtöbb fertőzésről az embernek fogalma sincs...


A méhnyakrák olyan rosszindulatú daganat, melyet ha időben felismernek, jó eséllyel gyógyítható. Ma, a magyarországi halálozás háromszor magasabb, mint az európai átlag. A szűrővizsgálatok időben kimutatják a sejtek rosszindulatú elváltozását, mégsem él mindenki az ingyenes rákszűrés lehetőségével!
Az utóbbi 20 év kutatásai alátámasztották, hogy a rosszindulatú daganatok legalább 20 százalékát vírusok okozzák. A HPV, vagyis teljes nevén a Human Papillóma Vírus az egyik leggyakoribb szexuális úton terjedő kórokozó, mely a nőket fenyegető méhnyakrák döntő többségét okozza.
A HPV fertőzések 90 százaléka immunrendszerünknek köszönhetően két év alatt meggyógyul. A legtöbb fertőzésről az embernek fogalma sincs, ugyanis külső jelek nem utalnak rá. Nincs fájdalom, nincs semmi, ami a vírus jelenlétére utalna.

Mária (42) HPV fertőzött lett. Nem lehet tudni, hogy mikor, és hogy hol fertőződött meg.
- Nem könnyű erről a fertőzésről beszélni – kezdte Mária.
- Igazán intim dolog, hiszen ez a vírus szexuális úton terjed. Nem is értettem igazán, hogy hogyan történhetett velem ez, hiszen összesen három partnerem volt az életem során. Az első nagy szerelememmel öt évig, a másodikkal egy évig tartott a kapcsolatunk, s a harmadik a férjem lett. Tizennyolc évesen veszítettem el a szüzességemet, s akkor az első szerelmemmel már két éve együtt jártunk. Huszonnégy évesen mentem férjhez, és hamarosan meg is született a kisfiunk, majd rá két évvel a kislányunk is. Soha, egyik partneremet sem csaltam meg, nem éltem vállalhatatlan, kicsapongó életet. A férjem sem az a félrekacsingatós típus, de hát úgy látszik, hogy az ember már semmiben sem lehet biztos. Megtörtént a baj, s azt már nem lehet tudni, hogy kinek köszönhetem. Úgy derült ki, hogy fertőzött vagyok, hogy elmentem szűrővizsgálatra.
Időszerű volt már a nőgyógyászom meglátogatása, mert három éve feléje sem néztem. Az orvos korholt ugyan, hogy gyakrabban kellene megvizsgáltatnom magamat, de én nyugodt voltam, hisz teljesen egészségesnek éreztem magamat. Két héttel a kenet levétele után telefonált az orvos, hogy némi gond van az eredményemmel. Remegett a térdem, amikor bementem a rendelőbe. A nőgyógyász közölte, hogy HPV valószínűséget állapított meg a citológus, aki a kenetemet vizsgálta. Na én ebből egy kukkot sem értettem, míg el nem magyarázta ennek a vírusnak a természetét. A leginkább természetesen az ragadt meg a fejemben, hogy a HPV vírus a ludas a méhnyakrák kialakulásában, és ez a vírus szexuális úton terjed.
Iszonyatosan megdöbbentem, hiszen mindössze három partnerem volt, s minddel hosszú távú kapcsolatban éltem. Az orvos láthatta rajtam a döbbenetet és a hitetlenkedést, azonban azt mondta, hogy akár életem első partnerétől is elkaphattam, olyan hosszú a lappangási ideje, és az óvszer sem ment meg tőle senkit. Ráadásul a szexuálisan aktív fiatal nők több, mint ötven százaléka legalább egyszer átesik a fertőzésen élete folyamán. Ekkor még nem történt semmi a kezelésem ügyében, egy fél év múlva kellett újra visszamennem az orvosomhoz ellenőrzésre. Akkor elvégezték a vírus tipizálását, melynek során megállapították, hogy milyen magas rizikófaktorú törzshöz tartozik az én vírusom. Szerencsére az enyém alacsony rizikófaktorú, azaz rákkockázatú volt, ezért nem kellett semmilyen terápiát alkalmazni, csak rendszeresen járni rákszűrésre.
Érdeklődtem a HPV elleni oltással kapcsolatban is, de sajnos az én esetemben már nem hatásos. Most már gyógyult vagyok. A férjemmel megbeszéltük a problémát, és szerencsére nem okozott törést a kapcsolatunkban. Nem kezdtük el keresni a felelőst, minek bolygatni a múltat? – mosolyodott el Mária.
- Ugyanakkor biztos, hogy a jövőben nem hanyagolom el a rákszűrést, mert tudom, hogy a gyors beavatkozás megmentheti az életemet.

Dr. Ruttner Zoltán szülész-nőgyógyász főorvos a HPV-ről:
- Mi is az a HPV? A HPV nem egyetlen kórokozó, hanem vírusok egész családja. Ezidáig több, mint 130 típusát azonosították, melyeket számokkal jelöltek meg. A vírus szexuális úton terjed, a szexualitás minden formájában, tehát az óvszer sem nyújt száz százalékos védelmet ellene. A HPV fertőzés ellen létezik védőoltás, mely Magyarországon is hozzáférhető. A még szexuális életet nem élő gyerekek esetén alakul ki a megfelelő védelem az oltás hatására, mégpedig a legveszélyesebb, magas rákkockázatú csoport ellen, melynek a száma 16 és 18. Azoknak az esetében, akik már valaha HPV-vel fertőzöttek voltak szintén pozitív jelentősége lehet az oltásnak, de a HPV kiújulása ellen nem nyújt védelmet. Azt pedig sajnos senki nem tudja, hogy melyik szervezet volt már HPV fertőzött és melyik nem, hisz a legtöbb esetben úgy múlik el a HPV, hogy észre sem lehet venni, hogy valaha is ott járt. A HPV fertőzöttek 90 százaléka két éven belül nyom nélkül meggyógyul az immunrendszere segítségével. Csak az 5-10%-nál alakul ki makacs fertőzöttség, melynek következtében rózsaszínű szemölcsök jönnek létre a kézen, lábon, vagy a szeméremtesten. Ez a vírustípus, mely ilyen rendkívül kellemetlen módon mutatja meg magát, általában a kevésbé veszélyes csoportba tartozik. A sokkal kockázatosabb, úgynevezett „rák-előtti” állapotot a vírus egy másik csoportja idézi elő. Ennek az a legnagyobb veszélye, hogy akár évtizedekig lappanghat anélkül, hogy bárki is felismerhetné. A rendszeres szűrővizsgálat életet menthet, hiszen a fertőzés első jeleit általában egy méhnyakrák szűrővizsgálat mutatja ki. Ez egy egyszerű, szinte fájdalommentes vizsgálat, amely azt hivatott megállapítani, hogy a méhnyak szövetében nem alakult-e ki olyan elváltozás, amely később esetleg rákos daganatot okozhat. Ennek során a nőgyógyász egyrészt egy speciálisan erre a célra készült eszközzel sejteket sodor le a méhnyak felszínéről és azokat tárgylemezre fixálva citológushoz küldi mikroszkópos vizsgálatra. Másrészről ehhez Magyarországon a méhnyaknak egy speciális nagyítóval - a colposcop-pal - történő kivizsgálása is hozzátartozik.

Hogyan lehet megelőzni a HPV fertőzést?
1. A dohányzás növeli a méhnyakrák kialakulásának a veszélyét. Tehát nem szabad dohányozni!
2. Nem szabad sűrűn váltogatni a szexuális partnereket, és a biztonságos szexre kell törekedni!
3. Nem szabad elhanyagolni a szűrővizsgálatokat! Rendszeresen el kell menni rákszűrésre!
4. Bárki hozzájuthat a HPV elleni vakcinához! Három részletben adják be az oltást, és jelenleg 90.000,-Ft-ba kerül.

A méhnyakrák számokban
1. A méhnyakrák a nőket fenyegető második leggyakoribb rosszindulatú daganat.
2. A fejlett országokban 100.000 lakosra 10 új megbetegedés jut, míg a fejletlenebb országokban ennek a négyszerese a megbetegedések száma.
3. A WHO becslése szerint 2006-ban közel 650 nő hal meg naponta méhnyakrákban.
4. Magyarországon a 2004-ben regisztrált 1188 esetből 493-an haltak meg.
5. A magyarországi halálozás háromszor magasabb az európai átlagnál.

Információk a HPV-ről A Szülészeti-Nőgyógyászati Prevenciós Tudományos Társaság 2006-ban elindította a HPV info nevű programot.
Részletes információt a HPV –vel kapcsolatban az érdeklődők a www.HPVinfo.hu weboldalon találnak. Itt leírások, tanácsok, hírek, cikkek és hasznos linkek segítik, tájékoztatják őket.
E-mail-ben is kaphat választ a kérdésére, ha elküldi az info@hpvinfo.hu címre.
Aki inkább a telefonos informálódást részesíti előnyben, annak egy kék, helyi tarifával hívható telefonszám áll a rendelkezésére, melyen egy szakember ad tájékoztatást a HPV-ről és a megelőzéséről.
A kék szám: 06-40-200-748

A HPV előfordulásának gyakorisága
1. A világon 630 millió HPV fertőzött él. Férfi és nő egyaránt.
2. Az összes új fertőzés 75%-a a 15-24 évesek között fordul elő. Becslések szerint a HPV-t az aktív szexuális élet első 2-3 évében szerzik az emberek.
3. Emiatt a 15-24 év közötti populáció majdnem negyede érintett.
4. A méhnyakrák 99,7 százalékát a HPV okozza.

Továbbá:
A hímvessző daganatok 40%-át,
A hüvely daganatok 40%-át
A hüvelybemenet és környékén lévő daganatok 50%-át
A végbél daganatok 90%-át
A fej és nyakdaganatok 15%-át is a HPV okozza.

A rákszűrés eredményét a nőgyógyász olykor csak egy betűvel és számmal adja a tudtunkra. Mit is jelentenek ezek?

P1-P2 - normális, nincs elváltozás
P3 - átmeneti rákszűrési eredmény. Kontrollálni kell, mert valószínűleg valamilyen gyulladás van a szervezetben.
P4 - daganatgyanús sejteket találtak
P5 - egyértelműen daganatot találtak
Ideje: Július 29, vasárnap, 10:01:15 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"A vírus, mely rákot okoz" | Belépés/Regisztráció | 12 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A vírus, mely rákot okoz (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Július 29, vasárnap, 10:56:47
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Érdekes cikket hoztál, megszívlelendő tanácsokkal! Köszönjük!



Re: A vírus, mely rákot okoz (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Július 29, vasárnap, 13:24:10
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Sajnos, én is azok közé tartozom, akik már csak akkor mennek nőgyógyihoz, ha gáz van... Úgyhogy most jól fejbekólintva érzem magam, de ettől megint csak nem fogok nekiindulni. Mert hülye vagyok, tudom.
Ami viszont eszembe jutott már régen is: nem is értem, hogy a nőgyógyászati rákszűrést miért nem teszik kötelezővé úgy, mint a tüdőszűrést - akkor még az ilyen renitensek is ellátogatnának a szűrésre.
A másik: elég szomorú, hogy pénzt kérnek mindezért. De nyilván úgy gondolják, aki meg akar halni, azt megteheti ingyen is, aki meg élni akar, az csak fizessen, mint a katonatiszt.



Re: A vírus, mely rákot okoz (Pontok: 1)
- mango Ideje: Július 29, vasárnap, 13:52:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Milyen alattomos vírus lehet ez.
Bizony, hajlamosak vagyunk a nőgyógyászhoz ritkán (és félve) menni, - de hát ennek is van magyarázata, miért is nem tartozik a legkedvesebb időtöltéseink közé... :)
Pedig itt a példa: érdemes időt szánni rá...



Re: A vírus, mely rákot okoz (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Július 29, vasárnap, 20:50:53
(Adatok | Üzenet küldése)
Megmondom őszintén, én bizalmatlan vagyok a rákszűrésekkel kapcsolatosan. A tüdőszűrés kötelező, mégis sokan meghalnak tüdőrákban. Olyanok is, akik rendszeresen eljárnak. Vagyis? Ki tudja tényleg megvizsgálja-e valaki a leleteket? Én attól tartok, a méhnyakból vett kenetek csak a beteg megnyugtatására szolgálnak, meg hogy legyen miért elkérni az 5-10 ezer forintot, aztán a kutya sem foglalkozik vele a továbbiakban. Lehet, hogy túlzott szkepticizmus ez részemről? Pedig valahogy ez az érzésem az egészségügy mostani helyzete fölött aggódva...



Re: A vírus, mely rákot okoz (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Július 30, hétfő, 05:57:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia Angeli !



Re: A vírus, mely rákot okoz (Pontok: 1)
- prayer Ideje: Július 30, hétfő, 10:01:32
(Adatok | Üzenet küldése)
Rengeteg előadásra hívott már az Őssejt alapítvány, és az egyik téma pont ez volt. Megdöbbentő, milyen egyszerű uton jutunk el a betegségig.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.23 Seconds