[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 263
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 263


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Dél-Olaszországban barangoltam - II. (Nyári útinapló - 2007)
stelltesor

Szerdai új indulásom előtt sikerült összeállítanom dél-olaszországi barangolásom második részét.
Íme...


Július 9-én, szabadságunk második napján Casalini di Cisterninóban (az előző részben csak Cisterninónak emlegetett) a korán elköltött reggelit követően Puglia tartományi szabadságunk második napjának programja Castellana cseppkőbarlangjának és Alberobellónak, a trullók (trulli) fővárosának megtekintése volt.
A Puglia tartományi Bari megyében található Castellana ezeréves városka 290 m tengerszint feletti magasságban Dél-Monopoli belső területén elhelyezkedő karszt-medencében. A település természetes üregeiről és feneketlen mélységeiről már a középkorban olvasható egy 917-es jegyzői okiratban. A közeli barlangok a parasztoknak olajpogácsák és a felhasználhatatlan törköly tároló helye volt addig, amíg Franco Anelli speleológus (...) nem tartott helyszíni szemlét, amelyet követően javasolta a barlang megnyitását a nagyközönségnek.
A fent említett barlangkutató fedezte fel 1938. január 23-án a kutató munkája során, amelyben annak a legendának akart utánajárni, amely azt állította, hogy itt egy feneketlen szakadék van.
A Castellana barlangrendszerének különlegessége a nagy mennyiségű, rendkívül formagazdag cseppkőképződményei. E napi meleg ellensúlyozásaként kimondottan jól esett a két órás, összesen három kilométeres oda-visszasétálás az átlagosan 15 fokos barlangban.
Fényképezni nem lehetett, csak az első teremben, s mivel a megvilágítás nem volt elegendő, a vakus felvételek éppen ezért egy kivételével sötétebbek. Sajnos így a kattintási lehetőség is lényegesen korlátozottabb volt. (...)

(...) Barlangi sétánk után (...) folytattuk utunk: irány Albarobello, a trullók fővárosa! Alberobello területe erősen ki van téve a meteorvizek erozív hatásának mind a felszínen, mind a felszín alatt. Így a mészkőszikla-rétegeződésnek köszönhetően biztosított a környék építőanyaga.
A történelmi városközpontban koncentrálódnak ezek a különös, valószínű iszlám ihletésű trullók (...)
(...A következő napi program - július 10. - Ostuni, a fehér város megtekintése és fürdőzés volt. Ezt a környéket gazdagon borítják olívafák, szinte olívaerdők! Az épületek mészfehérek. Hengerbástyás középkori várfal veszi körül, szűk kanyargós utcák, lépcsős sikátorok, felfelé kapaszkodó árkádok, jellemzik. (...)
(...) Jól elfáradtunk. Kiérdemeltük a délutáni fürdést, így hátunk mögött hagyván a fehér várost Macchia Mediterranea lídón állapodtunk meg, hogy kipihenjük a naphosszat tartó gyaloglási fáradalmainkat és megmártózzunk felfrissítés céljából a pugliai tenger vízében. (...)
Folytatás >> (Teljes, képekkel illusztrált írás)
Ideje: Augusztus 01, szerda, 14:50:30 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Dél-Olaszországban barangoltam - II. (Nyári útinapló - 2007)" | Belépés/Regisztráció | 2 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Dél-Olaszországban barangoltam - II. (Nyári útinapló - 2007) (Pontok: 1)
- Tithonos Ideje: Augusztus 02, csütörtök, 07:48:01
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Melinda!

Nagyon szép, informatív és izgalmas utazásra invitáltál engem. A képek is nagyon jól komponáltak, s jól megválasztottak.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds