[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 246
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 246


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Lengyel tájakon
Eroica

Ha augusztus elseje, akkor lengyelországi utazás!
Évek óta így van ez, de mi csak tavaly csatlakoztunk a lengyel-magyar baráti társasághoz.


Gdanskot és környékét látogattuk meg, olvashattátok az akkori útinaplómat.

Az idén kevésbé ismert, közeli vidékkel ismerkedtünk. Bieszczady és környéke volt népismereti utunk célja. Hol is van ez a táj? Elő a térképpel! Egészen közel a szlovák és az ukrán határhoz, Lengyelország délkeleti csücskében, a Kárpátaljai Vajdaságban.(Az országban 16 vajdaság van)

Hajnali hatkor indul a busz, de már többen ott várakoznak. Elhelyezzük a csomagokat, a férjem visszaviszi az autót, megbeszéljük, hogy menet közben felvesszük. Örömmel üdvözlöm az ismerősöket, puszi ide, ölelés amoda, majd felmegyek a buszra, keresem a helyünket, de nincs most kijelölve. Elbeszélgettem az időt, így a busz végében, a kerék fölött maradt csak helyünk. Sebaj, nem hosszú az út, kibírjuk.



Elindulunk. Egy hölgy épp elém áll, nem látok ki az ablakon, de egy idő után gyanússá válik, hogy nem állunk meg. Megkérem a hölgyet, álljon arrébb, hogy lássam merre járunk. Jesszusom! Hisz nem azon az úton megyünk, amelyiken a férjem vár. Átpasszírozom magam a buszon és szólok a pilótának. Fejére csap. Elfelejtette, hogy fel kell venni őt. Nagy nevetés, fordulunk vissza. Ő szegény izgatottan járkál fel-alá, nézi az utat, s nem gondolja, hogy a másik oldalról közelítjük meg. Végre rendeződik minden. Tornyosnémetinél lépjük át a magyar-szlovák határt.

A lengyel határ után kb. még 2 órán át buszozunk és már fél négykor Sanokban, a szálláson vagyunk. Nagyon finom a vacsora. Sosem ettem még céklás bablevest, de komolyan mondom, jó! Bőséges, tájjellegű, házias kaját kapunk mindvégig.



Első kirándulásunk Lesko város felé vezet.



Hosszú, szelíd lankák, sűrű erdők, szépen művelt földek, csinos házak mellett vezet az utunk. Rengeteg gólyát látunk. A házak előtt gyönyörűk a kertek. Mind más és más, hiszen mindet a telek adottságaihoz igazították, a gazda igényei szerint. Ápolt, nyírott a fű, a nyári virágok teljes szépségükben pompáznak.



Lesko városát a XV. sz. első felében a Kmitow család hozta létre. A város építészetileg értékes műemlékeit tönkretették a szocializmus évei.

Ami maradt, az a zsinagóga a XVI: századból. Leskóba ugyanis 1542 előtt Spanyolországból sok zsidócsalád menekült. Az itt működő regionális művészeti galériát nézzük meg.



Ezután egy első világháborús temetőbe megyünk, ahol az Osztrák-Magyar- Monarchia magyar, szerb, bosnyák, horvát, cseh, román stb. származású katonáinak nyugvóhelye van. Koszorút helyezünk el.





A másik szép nevezetesség a sokszor átépített Mária-templom a XVI. században épült. Belseje és a mellette lévő harangtorony barokk stílusú.





Utunk ezután a XX. században épült Solina mesterséges tóhoz vezet, mely Lengyelország legnagyobb mesterséges tava.. Ennek a létesítménynek eredeti funkciója az árvízvédelem volt.

Vízierőmű működését biztosítja, de a vize olyan tiszta, hogy nyáron fürdeni lehet benne, ezért egyben felkapott fürdőhelye lett a környéknek. A tóban több fajta hal él, közük ponty és pisztráng.





A vízisportok kedvelői kajakozhatnak, vitorlázhatnak a tavon. Mi az óriáskerekű vízibiciklit próbáljuk ki, amihez kötelező a mentőmellény. Murisan nézünk ki, ezt a parton maradók vigyorgásából is látjuk. Mindenesetre kellemes az élmény, a tó látványa pedig gyönyörű.


Ideje: Augusztus 09, csütörtök, 23:42:51 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Lengyel tájakon" | Belépés/Regisztráció | 20 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Lengyel tájakon (Pontok: 1)
- piroman Ideje: Augusztus 10, péntek, 10:47:19
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Pisztrángok?! És ezt csak egy mellékmondattal odaveted?! Már nézem is a térképet! Micsoda szép hely lehet... És még a traktor is fennmarad a vizen? :D



Re: Lengyel tájakon (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: Augusztus 10, péntek, 11:37:32
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Pirom! Pisztrángok? Hajaj! Még horgászt is fogsz látni!( Ha lesz igény rá egyáltalán, hogy tovább írjam.)Örülök, hogy tetszik a különleges vízitraktor. Haza akartuk hozni, de nem fért a buszba..DD:))Köszönöm, hogy elolvastál.



Re: Lengyel tájakon (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Augusztus 10, péntek, 14:40:35
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon szép a kirándulás, nem is ti lettetek volna ha nincs gubanc, de látom a vízibiciglire nehezékkel kell felülni...nehogy y gyors tekeréstől felszálljatok, mint hidroplán:)))



Re: Lengyel tájakon (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Augusztus 10, péntek, 19:09:25
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó lehetett!:) Még sosem jártam Lengyelországban, de nagyon szeretnék egyszer!:)



Re: Lengyel tájakon (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Augusztus 10, péntek, 19:21:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon sok évvel ezelőtt jártam Lengyelországba... Jó volt olvasni a beszámolód, nézegetni a jól sikerült képeket... Várom a folytatást....(még, hogy igény...irgum burgum)..:)))))



Re: Lengyel tájakon (Pontok: 1)
- lena1 Ideje: Augusztus 10, péntek, 22:41:19
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Erika, csodálatos tájakon járhattatok
és sok élményben lehetett részetek. Köszönöm, hogy általad, Én is megismerhettem ezt a szépséges helyet. Puszi. Lena



Re: Lengyel tájakon (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: Augusztus 15, szerda, 21:09:55
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon szép tájakon voltatok, Erika és jó a fényképes beszámolód. Üdv., Edit.



Re: Lengyel tájakon (Pontok: 1)
- Si Ideje: Augusztus 18, szombat, 17:14:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Még soha nem jártam erre, és valószínű, hogy már nem is fogok, ezért olyan számomra a cikked, mint egy képzeletbeli utazás.



Re: Lengyel tájakon (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: Augusztus 20, hétfő, 02:18:09
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Polska-vengry dve baratanky. Vagy valami hasonló. Hangulatos kalauz. Még jó, hogy nem volt ellenőr. puszi Józsi



Re: Lengyel tájakon (Pontok: 1)
- szemilla (szemilla@citromail.hu) Ideje: Augusztus 20, hétfő, 08:33:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
húúú, ez a tó tényleg gyönyörű!



Re: Lengyel tájakon (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Augusztus 20, hétfő, 08:39:22
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Na és mi?:DDD:))))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds