[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 206
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 206


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Lengyel tájakon 2.
Eroica

Ukrajnai kiruccanás.
Pénteken korán kelünk. Hajnali ötkor indul a busz.


Átmegyünk Ukrajnába, hiszen csak 80 kilométerre van tőlünk a szép történelmi város, Lwow, ha úgy tetszik Lviv, ill. németül Lemberg. Latin nevét a XIII. században a városalapító ruszin fejedelem - Danyiló- fiáról, Lev hercegről nevezték el.



A határon két órát várakozunk, amit bizony sokallunk, akkor még nem sejtve, hogy mi vár ránk visszafelé. 
Ukrán földre érve minden megváltozik. A házak és a kertek többnyire gondozatlanok, lehullott vakolat, rozoga melléképületek por és piszok borítja a tájat.




Néhány ház viszont kirí a többi közül, látszik a benne lakók gazdagsága. Óriási vagyoni, életvitelbeli különbségeket vélünk felfedezni az itt élő emberek között.

Erre az útra ukrán idegenvezetőt fogadtunk, lengyelül beszél, a mi Viktorunk fordítja nekünk magyarra. Kiderül, hogy a fiatal lány -jó szocialista szokás szerint - először a Licsakívi temetőbe visz bennünket, ahol csaknem 3 órát töltünk el. Nem mondom, szép a temető, de most nem vagyunk kíváncsiak a soha hírét sem hallott operaénekesnő, költő, helyi polgár részletes élettörténetére.
Irdatlan nagy a hőség, még szerencse, hogy a vén fák árnyékolnak kicsit. 




Az ukrán kripták megtekintése után jutunk el ahhoz a temetkezési helyhez, ahol a hősi halott lengyel katonákat helyezték nyugovóra. A temetőnek ezt a részét 2005-ben újították fel , méltó emléket állítva az első és a második világháború áldozatainak.




A történelemből tudjuk, hogy mennyi viszontagságot élt át ez a város. 1349-ben a lengyel fennhatóság alá került, majd később kozák, svéd, erdélyi és török seregek támadták meg , de elfoglalni nem tudták. Azután 1772-től a terület hovatartozását illetően nehéz évek következtek. Hol osztrák, hol orosz uralom alatt volt a város, hol fejlesztették, hol sanyargatták.
A hosszadalmasra nyúlt temetői séta után végre eljutunk Lwow óvárosába. Ezt a gyönyörű városrészt az Unesco 2001-ben a Világörökség részévé nyilvánította. 
Lwow a Poltva- folyó mellé épült. Gyönyörű műemlékeivel elvarázsol bennünket.
Megnézzük a Városházát. Utcájában két menyasszonyt is látunk, mert az az itteni szokás, hogy az újdonsült házasok sétálgatnak az utcán. Boldogságot, szerencsét hoz számukra, ha minél többen fényképezik őket. Így tehát mi is lefotózzuk a egyik fiatal párt.




Gyönyörű az Operaház.




Megnézzük a Szent György –templomot.




Rátalálunk az első helyi könyvkiadó szobrára, amely körül antik könyveket árulnak.




Bemegyünk a Patikamúzeumba.




Megcsodáljuk a híres Fekete Házat.




Meglátogatjuk a piacot, ahol szorgalmasan dolgoznak a népművészek.




Gyönyörködünk a csodás szökőkutakban.




Bekukkantunk az Örmény Székesegyház udvarába, ahol az udvaron lévő kőlapok alá temetik a halottakat, sírjukon járkálni lehet, mert hitük szerint így emlékezünk rájuk legtovább.




Mindez persze kutyafuttában történik. Már alig állunk a lábunkon, amikor kapunk egy kis szabadidőt. Irány valami kaját szerezni! Mi beesünk az első presszónak tűnő csöpp helyiségbe, ahol -örömmel látjuk - éppen falatoznak. Sült csirke maradványa és pezsgő van az egyik asztalon. Kávét rendelünk, és kézzel-lábbal magyarázzuk, hogy mi is olyat szeretnénk kérni, mint a másik asztaltársaság. Kiderül, hogy ez a tulaj családja, épp most ebédelnek, de sebaj, van borscs, azaz ukrán leves.- Jó lesz-e?- Hogyne lenne jó, hisz már szédelgünk az éhségtől. Maga a szakácsnő (vagy családtag?) tálalja elénk az ételt, akivel örömömben lefényképezkedem.




Nagyon finom a leves és aránylag normális angol vécé is van, ami ritkaság errefelé. Egy árva hrivnyánk sincs, ezért euróban fizetünk 3 Eurót, ami egyáltalán nem sok.. A buszon kiderül, hogy sokakat átvágtak, többnyire háromszorosát fizették a valódi áraknak.
Egyébként rengeteg a tolvaj, a kéregető, a kukás, ami nagyon zavar minket, kellemetlen érzés.

Irtózatosan fáradtak vagyunk mindannyian. Sajnáljuk a temetőben sok elveszett időt, de a fáradtság miatt nem bánjuk már, hogy indulunk hazafelé. 
Visszafelé ismét a rozzant épületeket látjuk, lovakat, kecskéket és koszos gyerekeket.




A határhoz közeledve elkeseredünk. Még nyoma sincs a vámnak, viszont több kilométer hosszú kocsisor vesztegel előttünk. Tízpercenként teszünk meg két métert. 
Ekkor már sejtjük, hogy mi vár ránk, de a 8 (!!!) órás várakozás a határon mindenki fantáziáját túlszárnyalja. 
Mindenki ideges, fáradt, és… mindenki engem irigyel. -Miért?- Én ugyanis már kb. egy órás döcögés után elaszom.. Másnap hajnalban ébresztenek fel, amikor végre eljutunk oda, hogy ellenőrzik az útleveleket.




Mindezek után már semmiség megtenni azt a csekély 80 kilométert, ami hátra van Sanokig.

Így történt aztán, hogy az aznap délelőtti helyi városnézés elmaradt. Mindenki édesdeden végigaludta a délelőttöt.- Még én is!-
Ideje: Augusztus 14, kedd, 07:36:46 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Lengyel tájakon 2." | Belépés/Regisztráció | 19 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Lengyel tájakon 2. (Pontok: 1)
- piroman Ideje: Augusztus 14, kedd, 10:25:38
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tudod Erikangyal, már a gondolattól is kiráz a hideg, hogy az Ukrán határon dekkoljak 8 órát. Én ottmaradtam volna pecázni annál a szép tónál. :)



Re: Lengyel tájakon 2. (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Augusztus 14, kedd, 10:52:36
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Az a szép tó Lengyelországban van, drága Piro! Tehát nincs is messze, motorral meg... de tényleg, menj(etek) el egyszer oda!
Mi sem megyünk többet át ezen a határon(legalábbis azt gondoljuk-most)- DDD:)))



Re: Lengyel tájakon 2. (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Augusztus 14, kedd, 15:21:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Az elején az a VkPaina...ez női szállást jelent biztos csak el van írva:))) tartalmas kirándulás és szép út ez Eróca, bár fárasztó az biztos...



Re: Lengyel tájakon 2. (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Augusztus 14, kedd, 15:50:10
(Adatok | Üzenet küldése)
Szia Erika! Az élmény mindent megér!!! de a várakozás, az elmaradhatna. Puszillak: Éva



Re: Lengyel tájakon 2. (Pontok: 1)
- lena1 Ideje: Augusztus 14, kedd, 19:10:42
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Erika, bár volt ebben az útban némi viszontagság, de alapjában véve kellemes volt és a képek is nagyon szépek. Azt hiszem minden országban találhatunk nyomort és jólétet. Ölellek. Lena



Re: Lengyel tájakon 2. (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Augusztus 14, kedd, 21:51:35
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Élveztem a beszámololódat, nagyon jól sikerültek a képek is!:) Ügyes vagy! Puszi: Zsuzsi



Re: Lengyel tájakon 2. (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: Augusztus 15, szerda, 21:05:12
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Erika kedves! Végre itt vagyok, mindig valami megzavart és nem tudtam elolvasni a cikket. Külön meglepetés, hogy fényképeket is láthatok arrol a városról, ahol sok évvel ezelőtt voltam. Látom, sok minden azóta megváltozott. A patikamuzeumban még egyáltalán nem is voltam. Köszönöm, hogy veled "utazhattam".



Re: Lengyel tájakon 2. (Pontok: 1)
- tokio170 Ideje: Augusztus 19, vasárnap, 07:15:16
(Adatok | Üzenet küldése)
Bizony jó is világot látni Erikám, de legjobb mindig hazajönni. Én ebből a meggondolásból (meg másból is) el sem indulok, csak agyban turistáskodom... Így minden határ megnyílik pillanatok alatt. Ha nem tetszik a látnivaló, már a következő pillanatban itthon is vagyok. Itt már nehéz átvágni... így elkerülöm a konfliktushelyzeteket is. Ez az írás jó adalék az agyi raktárkészletem feltöltéséhez. Köszi, tetszett a beszámolód. Puszi!



Re: Lengyel tájakon 2. (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Augusztus 19, vasárnap, 13:11:53
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Euróban fizetünk 3 eurót. Ez butaság. Szóval 3 eurót fizettünk. Bocsánat!



Re: Lengyel tájakon 2. (Pontok: 1)
- blue Ideje: Augusztus 19, vasárnap, 14:29:11
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Erikám,mint már mondottam szép képek, tetszik a cikk is.



Re: Lengyel tájakon 2. (Pontok: 1)
- szemilla (szemilla@citromail.hu) Ideje: Augusztus 20, hétfő, 08:27:42
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
jól meglepődtem, hogy ráklikkeltem a lengyel tájakra, és Ukrajnát találtam:) de úgy kell nekem! miért nem olvastam el az első részt! de ezek után máris megkeresem és elolvasom! nagyon élvezetes utikalauz, igazán!



Re: Lengyel tájakon 2. (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Augusztus 20, hétfő, 08:37:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szemi! Néha jól esik egy kis meglepetés! Köszönöm, hogy olvastál!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.45 Seconds