[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 276
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 276


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Lengyel tájakon 4.
Eroica

Állandó tartózkodási helyünk, Sanok került útinaplóm végére. Nem véletlen...




Állandó tartózkodási helyünk, Sanok került útinaplóm végére. Nem véletlen, hiszen majdnem úgy esett, hogy épp ezt a kedves kisvárost nem
nem tudjuk megnézni az ukrajnai kirándulás elhúzódása miatt.. Az pedig hogy nézne ki, hogy épp azt a helyet nem ismerjük, ahol laktunk?
Utolsó nap a csapat ismét hosszú kirándulásra indul egy nemzeti parkba, ahol 12 kilométert kell gyalogolni, kb.1350 méter magasba a csúcsig. Mi ezen a napon fedezzük fel Sanokot.



A XII. században Sanok Magyarország és Prezyml között fontos stratégiai szerepet töltött be. Régen Magyar Kapunak (Brama Wegieska) hívták.
A 40.000 lakosú város 1340-től tartozik az országhoz.
Legnevezetesebb a városban található Falumúzeum, amely az ország legnagyobb skanzene. A Fehér Hegy nevű városrészen kialakított, 38 hektár területen felépített múzeumban jól berendezett gazdaházakat, a környék lakóinak népművészetét, építkezési módjait mutatják be.






A környéken lakói a bojkok (vajon innen ered a bojkottál szavunk?), a lemkek és a rutének voltak.
Érdekes látnivaló a korhű fatemplom a benne lévő szép ikonokkal.



A bejáratnál a Spichler nevű korcsma található, amelyben helyi ételkülönlegességeket ( knysze, biliny, bób, breczanyky) és különleges világi teákat lehet kóstolni.




A városban látható a XVI- XIX. században épített várkastély és a hozzá tartozó kolostor.




Innen, fentről nézve gyönyörű a környék panorámája.




A téglalap alakú főtéren lévő házak a XIX.-XX. században épültek.




A több száz éven át fából épült házakat a sok tűzvész tönkretette. A legnagyobb 1566-ban volt,, akkor mindössze öt ház és a ferencesrendi kolostor maradt épen.
A kolostorhoz tartozó, eredeti barokk stílusú templomot a XIX században felújították.




A Fő-utca - sétálóutca, hosszú, hangulatos, és teli van vásárlásra csábító kirakattal. Az egyik padon a jó öreg Svejk üldögél. Minden turista lefotóztatja magát vele.
A szobortól pár lépésre Svek kocsma is van, akár Prágában -csak azért, mert a San-folyó partján fekvő várost Jaroslav Hasek megemlíti híres regényében.




A városban lévő híres ikongyűjteményt épp bezárt, de megtaláljuk szállásunk utcájának névadóját-természetesen csak szobor formájában.




Adam Mickiewicz (1798-1855) a lengyel irodalom egyik legnagyobb alakja. A nemzetközi romantikában is a legjelentékenyebbek közt tartják számon. Egyes vélemények szerint az egész gazdag lengyel irodalomnak ő áll az élén. A világirodalomban elsősorban ő jelenti a lengyel költészetet. És 57 évre terjedő életében alig-alig — úgyszólván csak hónapokig — volt Lengyelországban. Igaz közben gyakorlatilag-politikailag nem is volt Lengyelország. A hol megszállt, hol felosztott, mindenképpen leigázott hazában és a hazán kívül évszázados ábránd volt az újra megvalósuló saját állam, amely csak a XX. században, az első világháború után lehetett valóság. Mégis: a lengyel nyelv, lengyel irodalom, lengyel bánat és remény folyton-folyvást élt. A szétosztott hazában és a hazán kívül meglepően színvonalas lengyel kultúra létezett, alakult, fejlődött. Ennek pedig meghatározó része volt Adam Mickiewicz léte és életműve.
Lengyelországi beszámolómat a „Krimi szonettek” című versciklusának egyik művével zárom.

Adam Mickiewicz

AZ AKERMÁNI SÍKSÁGON

A végtelen zöldben: virágsziget,
innen kocsim fű-áradatba gördül:
a zöld hullám fölkapja, szinte földül,
hínár fog, és az ár előbbre vet.
Se hang, se fény. Haladnunk nem lehet.
A tájra vak homály és néma csend gyűl;
csak a szél suttog, a fák lombja rezdül,
s a Dnyeszter csobban, csillog és remeg.
A magasból, hová sólyom se látna,
darvak fojtott sírása hull a tájra;
bogár búvik: a fű halkan zizeg.
Sűrű bozótban gyors kígyó sziszeg.
A távolból szülőföldem szavát
lesem: hiába!...Mennem kell tovább.


(Képes Géza fordítása)



Ideje: Augusztus 31, péntek, 10:05:37 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Lengyel tájakon 4." | Belépés/Regisztráció | 14 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Lengyel tájakon 4. (Pontok: 1)
- lena1 Ideje: Augusztus 31, péntek, 17:38:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon szép képek Erika és érdeklődve olvastam a beszámolót is. Általad gazdagabb lettem, ezekkel az élményekkel.
Puszi.Lena



Re: Lengyel tájakon 4. (Pontok: 1)
- stelltesor Ideje: Augusztus 31, péntek, 19:45:00
(Adatok | Üzenet küldése)
Szép tájakra vezettél el. Köszönet érte.



Re: Lengyel tájakon 4. (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Szeptember 01, szombat, 11:40:04
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jók a képek és az ismertetés..de azt áruld el tán csak nem a kolostorban poharaztál:)))



Re: Lengyel tájakon 4. (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Szeptember 01, szombat, 20:34:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Élveztem a beszámolódat, és nagyon jók a képek is... Várjuk a következő kalandod..:)))



Re: Lengyel tájakon 4. (Pontok: 1)
- piroman Ideje: Szeptember 03, hétfő, 10:07:54
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Átvertél Erikangyal! :) Csak vártam-vártam, hogy mikor lesz pisztrángozás, de csak ez az utolsó kép sejteti, hogy közben valaki horgászik is. No, mindamellett szép, színvonalas utinaplót írtál, úgyhogy megbocsátok! :)



Re: Lengyel tájakon 4. (Pontok: 1)
- parakalo Ideje: Szeptember 11, kedd, 13:44:09
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Imádom a beszámolóidat. Azokat is, amikben egy - egy kiállítást mutatsz be és ezt is. Jók a fényképek és a melléjük fűzött szöveg is. Nekem az a kép lett a kedvencem, ahol Svejk a padon "üldögél".



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds