[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 258
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 258


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Szárnyaló vonalak


Tudomásul kéne venni, azt pedig az emberekben is tudatosítani kellene, hogy a vasút a múlt közlekedési eszköze...


Sokat gondolkodtam, míg ide jutottam, azaz leírjam foszlányaimat.
Néhány szakszervezet saját érdekeinek érvényesítéseként, nyomatékként néhány ezer ember fontosnak ítélt dolgait tűzte zászlajára tízmillió terhére.
Hagyományőrzők vagyunk mi magyarok… Valamikor az új, a haladás képviselőiként is számon tartottak minket. Most nem úgy néznek ránk.
Amikor a bányászok tömegével vesztették el munkahelyüket, kenyerüket, mindnyájan szolidárisak voltunk velük, aztán mégis gázzal főztünk…
A bányászok jobban megértették, mert ha ők nem mentek le a mélybe, azért mi kényelemben maradhattunk.
De ha a mozdonyvezető, a buszsofőr, a tanár, a tűzoltó, a vadőr stb. sztrájkol a szárnyvonalak érdekében, főleg, ha még az utakat is eltorlaszolják, azt mindenki megérzi.
Félre nem értendő: nem vitatom senkinek demokratikus, alkotmányos, demokratikus magán és közösségi demokratikus, demokratikus jogát…
Mielőtt a jogosságra gondolunk, nézzünk néhány köztudott és nem köztudott dolgot.
A vasút szállítási teljesítményei (utaskilométer, árutonnakilométer) évek óta csökkennek. Csökkennek az igények, miközben az állam pumpálja belé a pénzt. Harmadát költi a közúti közlekedésre.
Ha valaki átnéz a szárnyvonalon áthaladó személyvagonokon, mit lát? Semmit! A néhány utas kényelmesen fekszik az üléseken. Persze nem a reggeli, délutáni diákjáratra gondolok. Az napjában kétszer fordul elő, ha előfordul.
Minap a tévériportban nyilatkozó tata Békésből mondta is: a vasúttal kényelmesen utazunk, nem kell a teli buszban ülnünk. Ennyire gazdagok vagyunk?
Körülbelül ötezer utas miatt kell fenntartanunk, meg az ötven mozdonyvezetőért a szárnyvonalakat. Persze nem, mert ahhoz tartoznak kisegítő emberek is.
A vasút saját vagyonát nem tudja megvédeni, szétlopják körmük alól, amit a társadalomnak kell megfizetni. A közutat is lopják, de nem annyira, hogy ne lehessen rajta gurulni (sín nélkül).
A képzett szakszervezeti vezetők, akik buzdítják a fogyó tagságot, elfelejtik, hogy a vasút nagytömegű áruk, nagy tömegek, nagy távolságra való továbbítására való.
Rövid távra néhány ember (négy, negyven), egy-huszonöt tonna áru továbbítása, pedig a közút dolga, mert azzal gazdaságos.
Ma már 20 tonna áru továbbítása Európába közúton, bárhová gazdaságosabb, mint vasúton.
Ki ad fel manapság 40, 80 vagy 200 tonna árut? Ritkaság. A MÁV pedig képtelen gyűjtőáru szervezésére. Valamikor a Volán tette...
És egyáltalán! Tudomásul kéne venni, azt pedig az emberekben is tudatosítani kellene, hogy a vasút a múlt közlekedési eszköze, akárhogy is kapaszkodunk belé.
Közlekedésmérnök vagyok, meg szállítmányozási gazdász, sok időt töltöttem a szakmában. Az utóbbi években úgy okítottam a gyerekeket, hogy a közlekedési ágak közül a vasút a múlt nagy ágazata, a jelené a közúti közlekedés, jövője pedig a légi közlekedésnek van.
Igen! Csak pénz kérdése az egész, mert a technika lassan már teljes mértékben adott.
Hatvan évvel ezelőtt még ángyomnak a személygépkocsi csak taxi volt.
Széchenyi idejében a városatyák a lóvasutat megtorpedózták, félve, hogy Budát és Pestet elönti a lószar… Elönthette volna, de sajnos, nem öntötte…
Unokáink, akik majd négyszemélyes kis helybőlfelszállóval mennek naponta dolgozni, hétvégeken piknikezni (a sivatagba), elnézően mosolyogva olvassák a történelmet DVD-n vagy akármicsodán a mai hülyeségeket.
Remélem, Te is végigolvastad az enyémet…
Nyilván nem ilyen egyszerű a dolog. Környezetszennyezés, energia stb. Ezekre is van válaszom.
A valós, a valódi, a tényleges tendenciákat kellene végre tudomásul venni, a múlttól pedig mielőbb megszabadulni.
Vajon mindenkinek ez lenne az érdeke?
No, ezt tényleg hagyjuk!

2007. november 28.
Ideje: November 29, csütörtök, 07:38:25 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Szárnyaló vonalak" | Belépés/Regisztráció | 29 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Szárnyaló vonalak (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: November 29, csütörtök, 08:56:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
De nagyon egyetértek Veled, kedves Péter!
Békéscsabáról Budapestre felmenni vonattal nemcsak hosszadalmas, de drága is. Már az IC sem a régi, helyjegyet venni kell, de helyet nem bizosítanak. Brr!



Re: Szárnyaló vonalak (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: November 29, csütörtök, 09:35:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Vonat-ügyben nem tudok mit mondani, mert nem is emlékszem, mikor ültem utoljára vonaton. Viszont az jutott eszembe az írásodról, hogy például én Kelenvölgyben lakom, Budapesten, a 11. kerület szívében. Itt a klasszikus BKV-busz 15 percenként jár, hétvégén fél- azaz félóránként. Amire lehet azt mondani, hogy ó, hát a kelenvölgyiek többsége úgyis autóval jár, aki meg nem, az a "néhány utas", az szépen álldogáljon a hidegben, foglalja el magát valamivel a megállóban, például helybenfutással, hogy meg ne fagyjon. Ergo, amiatt a néhány(?) autót nélkülözni kénytelen, urambocsá vezetni sem tudó utas miatt túl drága sűrűbben járatni egy BKV-buszt, de én meg erre azt mondom, hogy felháborít, hogy ritkábban jár a buszom, mint mondjuk egy helyi, vidéki járat. Vagy közel azonos időintervallumban. A BKV-nak én vagyok a drága, nekem meg az, hogy a pénzemért nem tudok normálisan közlekedni.



Re: Szárnyaló vonalak (Pontok: 1)
- hori Ideje: November 29, csütörtök, 11:45:59
(Adatok | Üzenet küldése)
Bizonyára sok igazság van abban, amit írsz, én ezt nem is firtatom. Nem is értek hozzá, legfeljebb csóválom a fejemet egy-egy hír kapcsán. Remélem, a fővonalakkal nem lesz baj, mert BP-re én akkor is inkább IC-vel megyek, mint autóval.



Re: Szárnyaló vonalak (Pontok: 1)
- blue Ideje: November 30, péntek, 11:20:09
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Péter, igazából nem tudom, hogy jó-e, ha megszüntetik azokat a vonalakat, vagy nem. Sok költséget jelentenek, de ugyanakkor valakinek a munkábajáráshoz szüksége van rá. Nem járok vonattal, de volt, hogy IC-vel mentünk egy osztálynyi gyerekkel Bp-re, szívesebben vettem volna tisztaságot, a szebb kinézetet, a toalett tisztaságát. A vonatok többsége, összefirkált, koszos. Erre kellene fordítani a pénzt, és nem a kihasználatlan vonalakra.

szeretettel: kékség))))



Re: Szárnyaló vonalak (Pontok: 1)
- kiralylany Ideje: November 30, péntek, 16:49:05
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Érdekes írás. Nem foglalnék állást. Ez nem az a téma, amihez hozzá tudnék szólni érdemben. Inkább csak: megint tanultam valamit. Köszke. L



Re: Szárnyaló vonalak (Pontok: 1)
- meva Ideje: November 30, péntek, 16:53:14
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A négyszemélyes helybőlfelszálló, az lesz majd az igazi! Kár, hogy addigra mi már "elutazunk..."



Re: Szárnyaló vonalak (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: November 30, péntek, 21:51:40
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Elgondolkodva olvasom cikkedet, kedves Péter... Ugyanis teljesen igazad van, túl drága "mulatság" fenntartani néhány utas kedvéért egy-egy vonalat. Viszont túl drága néhány utas élete, sorsa, munkahelye, stb. is. A minap hallgattam a rádióban egy adást, egy világvégi kisfaluról, hogy nem lesz vasútvonaluk, az egyetlen lehetőség, mely összeköti/kötötte/ őket a külvilággal. Több egyéb, minimálisan szükséges kérdést is meg kellene oldani, hogy a társadalom minden tagja legalábbis létezni tudjon.
Én sem tudom, hogy hogyan.
Zsuzsi:))



Re: Szárnyaló vonalak (Pontok: 1)
- soman (soman@mailbox.hu) Ideje: December 01, szombat, 04:22:11
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Erről is az a véleményem - függetlenül a leghelyesebb megoldástól -, hogy nem az dönt, hogy mi a célszerű, hanem hogy a háttérben egyes érdekcsoportoknak, személyeknek mi az érdeke.

Erről szól ma ez a kib.. ország!
Tojnak rá nagy ívben, hogy gazdasági, vagy szociális kérdés legyen egy ilyen probléma.



Re: Szárnyaló vonalak (Pontok: 1)
- boblogan Ideje: December 02, vasárnap, 04:22:38
(Adatok | Üzenet küldése)
T.: 1 H.: 4 K.: 3



Re: Szárnyaló vonalak (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: December 02, vasárnap, 19:06:32
(Adatok | Üzenet küldése)
Nekem semmi bajom Veled, Péter, de azt hiszem, ebben nincs teljesen igazad. A vasútnak nincs jövője? Láttad már Franciaországban a TGV-t? Na és persze a japán gyorsvasutat? A vasútnak csak a mostani, nálunk használt verziója avult el. A technikai fejlesztések korát éljük, csak sajnos hazánknak nincs rá pénze, ez a baj. Nem a vasutat kell megszüntetni, csak modernizálni kellene a technikát. Különben fogalmam sincs, miért nem gazdaságos a vasúti közlekedés. Lehetne az is. A környezetvédelem pedig nem utolsó szempont.



Re: Szárnyaló vonalak (Pontok: 1)
- piroman Ideje: December 03, hétfő, 14:03:25
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én egy kis helybőlfelszállóval szoktam utazgatni. Nagyon kényelmes. Demonstrálni is szoktam a mindenkori kormány ellen, de ezt elvi okokból teszem. Viszont azt tudom, hogy a tűzoltók nem sztrájkolhatnak, csak pofázhatnak és tömeggyűlhetnek. (Sajnos.:)) No! A gazdaságtalan szárnyvonalak... háccö, nem is tudom. Meg kéne vizsgálni, miért választanak az emberek alternatív megoldásokat. (Kényelem, tisztaság, kötöttségek kisebbek, stb.) Aztán meneszteni a teljes MÁV vezérkart és egy értelmes üzletemberre bízni az egészet.



Re: Szárnyaló vonalak (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: December 06, csütörtök, 15:20:36
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Többször visszatértem a cikkhez, hiszen mindenki számára izgalmas kérdések. Igaz dolgokról írsz, mindenki tudja, hogy mire szolgálhat a vasút legjobban, azonban vitatkozunk, szrájkok stb. Ez azért van, mert mindenki szeretne kényelmwsen, olcson és kulturáltan utazni. Hogy hogyan? Ezt a vezetőknek, szakembereknek kellene megoldani!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.41 Seconds