[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 269
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 269


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
II. Európai Irodalmi Találkozó (2.rész)
Eroica

Gyorsan bemutatták énekpartneremet, a társulat egyik férfitagját… és hát… beugrottam a nagybőgőbe!


A szombati nap csupa érdekességet tartogatott.
A felső-sziléziai nehézipar két évszázadon keresztül élen járt Európában. Azokban az üzemekben, amelyeket többnyire újrahasznosítottak, figyelemre méltó emlékek maradtak fenn. Turisztikai látványként várják ezekre a helyekre a látogatókat. A mi délelőttünk is Tarnowskie Góry ezüst és ónbányájának megtekintésével kezdődött.
Először a felszínen lévő gőzgépek skanzenét néztük meg.


-Bánya-

Bányába lépés előtt természetesen bányász-sisakokat kötelező felvenni!



-Sisakban-

A XVII. században már működő, régi bányában megtekintettük a múzeumi termet, majd aknafelvonóval 40, 5 m mélységig ereszkedtünk le. A 1700 m hosszú útvonalat szinte négykézláb jártunk be, olyan aknacellákon és folyosókon keresztül, amelyeket természetes állapotukban hagytak meg. Most ugyan kellőképpen ki vannak világítva, mégis félelmetes volt arra gondolni, milyen lehetett egykor. (Állandóan Zola Germinál- c. regénye jutott eszembe.)
Az út utolsó, 270 méteres szakaszát, a régi vízelvezető aknán, csónakon tettük meg, ez volt a műemlékbánya bejárásának legkellemesebb része. (Nem kellett hozzá lengyel nyelvtudás.)



- Csónakban

A remek szervezésre jellemző, hogy a bánya kijáratnál már várt minket egy autóbusz. Kimentünk a városból egy közeli városkába, annak is a legszélére. Nem tudom, hogy hol voltunk, mindenesetre a kézzel-lábbal mutogató Andrzej gesztikulációjából azt vettem ki, hogy egy olyan parkban járunk, ahol egykor hatalmas kastély állott, amit a németek földig leromboltak. A maradványokat látva, nem csoda, hogy Kis Versailles-nak nevezték ezt a helyet. A parkot körülvevő tó lenyűgöző látvány.



- park



- a tó

Élményekben gazdagon kezdtük a délutáni, komoly irodalmi programokat.
Az Inny Sl±sk” galériában a meghívott vendégek találkozója volt, ahol (Vera Kopecka, Jaroslav Schnerch, Peter Musilek és én) – bemutatkoztunk a közönségnek, és felolvastuk verseinket, két nyelven - Ők tolmács segítségével- én magyarul.


-A külföldi kis csapat

Andrzej a lengyelre fordított verseimet szavalta el. A műveket zenei aláfestéssel mondhattuk. A Nekrológ egy diófáért c versemet megzenésítették, ezt adta elő egy ifjú titánokból álló zenei együttes. Nagyon-nagyon tetszett a blues formában életre kelt vers, s elmondhatom, hogy a közönség körében is sikert aratott.



- A zenekarral
Este újabb meglepetés ért. Meghívtak bennünket a „Kurna chata”étterembe, ahol a „Tarina” kabarétársulat havonta egyszer szórakoztatja a vendégeket. Az esti téma a magyar és a lengyel szokások karikírozása volt, Gulas címmel.
A tehetséges előadókat látva kezdtem izgulni, hogy mit is vállaltam fel, amikor a kérésnek eleget téve, a delegált tagok közül egyedül engem invitáltak fellépésre, és meggondolatlanul igent mondtam arra, hogy elénekeljem a Vörös bort ittam az este című nemzeti himnuszunkat….
–Ne nézz oda!- mondta Laci, amikor meglátta a kb.150 fős közönséget. Gyorsan bemutatták énekpartneremet, a társulat egyik férfitagját… és hát… beugrottam a nagybőgőbe!


- a Kabaréban

A vacsora ismét családias légkörben zajlott.


- egy vacsora

Ja, egyik napon fogadott bennünket Tarnowski Góry polgármestere is.



-A polgármesterrel -

Az utolsó napon tartották meg a II. Költészeti Versenyt, amelyen huszonketten vettünk részt Sziléziából és a legkitartóbbak a meghívott vendégek közül, így természetesen én is.
Szünetben az „Arsenal’ együttes lépett fel, majd következett az eredményhirdetés.
Meglepetésemre – Különdíjat kaptam.


- Díjátadás -

Már csak az utolsó vacsora volt hátra.



A hazautazás elég fárasztóra sikerült, több útlezárás, forgalmi dugó és a köd késleltette az utunkat.
Kedden - már idehaza – végiggondolva a programokat - megállapítottam, hogy nagyon szép napokat töltöttem veletek, Tarnowskie Góryban megismert új barátaim. Köszönöm, azaz dziekuje!
Áprilisban találkozunk itt, Békéscsabán!


Ideje: December 20, csütörtök, 05:24:25 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"II. Európai Irodalmi Találkozó (2.rész)" | Belépés/Regisztráció | 20 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: II. Európai Irodalmi Találkozó (2.rész) (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: December 20, csütörtök, 06:27:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönöm szépen, hogy feltettétek a 2.részt is. A Polgármesternél ás az Utolsó vacsora kép nem jó helyre került. Kérek szépen valakit, hogy cserélje meg.Oké? Puszi érte!



Re: II. Európai Irodalmi Találkozó (2.rész) (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: December 20, csütörtök, 06:54:04
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A 2. rész is kedvesre,aranyosra sikeredett. Olyan, mint amilyen vagy. puszi Józsi



Re: II. Európai Irodalmi Találkozó (2.rész) (Pontok: 1)
- Samway Ideje: December 20, csütörtök, 14:10:45
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jó a beszámolód..az egyik képen láttam egy ösmerös bányászt...:))))))))))



Re: II. Európai Irodalmi Találkozó (2.rész) (Pontok: 1)
- soman (soman@mailbox.hu) Ideje: December 20, csütörtök, 19:56:36
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ez fantasztikus Erika, köszönöm, hogy megosztottad velünk páratlan és sikerekben gazdag élményeidet!

El nem énekelem, hogy vörös bort ittam az este, de van itthon a kedvenc nedűmből - cabernet savignon - és most a Te egészségedre iszom egy pohárkával!



Re: II. Európai Irodalmi Találkozó (2.rész) (Pontok: 1)
- boblogan Ideje: December 21, péntek, 01:19:55
(Adatok | Üzenet küldése)
Jól mutat a polgármester asszony az íróasztalnál... :)



Re: II. Európai Irodalmi Találkozó (2.rész) (Pontok: 1)
- macska (betuvilag@gmail.com) Ideje: December 21, péntek, 02:37:39
(Adatok | Üzenet küldése)
a legjobb az utolsó kép! Rika, kaja, teli száj!:))))
de azért a beszámoló és a többi kép sem kutya! (inkább macska) szeretettel, pégyé



Re: II. Európai Irodalmi Találkozó (2.rész) (Pontok: 1)
- stelltesor Ideje: December 21, péntek, 07:04:06
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves Erika! Olvastam beszámolód mindkét részét és jó volt Veled tartani ezen a találkozón. Köszönet, hogy megosztottad élményeid és őszintén gratulálok az ott kapott különdíjadért! Ezúton kívánok szeretettel Neked, szeretteidnek és a fullosoknak kegyelemteljes karácsonyi ünnepeket [http:], áldásos, boldog új esztendőt!
Melinda



Re: II. Európai Irodalmi Találkozó (2.rész) (Pontok: 1)
- 102 Ideje: December 21, péntek, 09:51:05
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A tamburinnal a kézben táncolós/égre nézös különösen remek! Boldog ünnepeket, Erikám! :) Ölelés, B.



Re: II. Európai Irodalmi Találkozó (2.rész) (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: December 22, szombat, 23:12:38
(Adatok | Üzenet küldése)
Erika! Te fantasztikus vagy! Benne vagy vagy mindenben ( ha kell,a nagybőgőben is Gratulálok! Éva



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.40 Seconds