[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 199
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 199


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Nők a szószéken


Aki imáiban (...) naponta elmélyülten beszélget Istennel, az angyalokkal vagy égi segítőivel, az egy fajta meditációt, relaxációt is gyakorol, és pozitív gondolatokra hangolja magát.


Dr. Tóth Boglárka (35) nem az az ember, aki a dolgok könnyebbik végét igyekszik megfogni. Harmincöt éves korára öt diplomája van, munkáját tekintve jelenleg büntetőügyekkel foglalkozó ügyvéd, aki a lelkészi hivatást is gyakorolja.

- Vallásos, református családba születtem. Jó tanulóként egyenes út vezetett a Debreceni Egyetem teológia szakára, melyet kiváló döntésként értékelek ma is. Az egyetemi évek alatt, meglehetősen fiatalon férjhez mentem, megszületett a lányom, Júlia. Sajnos, a házasságom zátonyra futott, úgyhogy nagyon hamar elváltak útjaink a férjemmel.

Boginak lehetősége nyílt bejutni a jogi karra felvételi nélkül, így a családja unszolására oda is jelentkezett, bár semmi kedve nem volt két helyen tanulni egyszerre. Később úgy döntött, Angliában szeretné a tudását tovább mélyíteni, így ösztöndíjra jelentkezett, amit meg is kapott.

- Megszakítottam jogi tanulmányimat, és a lányommal nekivágtunk a kalandnak. Én misszionáriusnak tanultam a birnigham-i egyetem egyik fakultásán, és közben persze olyan munkákat is el kellett végeznem, amelyekhez nem nagyon volt kedvem. Dolgoztam hajléktalanszállón iszonyú körülmények között, de a hitem erőt adott, és az, hogy tudtam, ez egy próbatétel, erősíti a misszionárius lelkületet. Az ott élő emberek története mégis semmiség volt ahhoz képest, amit Afrikában kellett volna megtapasztalnom. A tanáraim egytől egyig misszionáriusok voltak, saját példáikon keresztül oktattak bennünket a jövő feladataira, segítettek, hogy meg tudjuk oldani a nehéz helyzeteket. Például még arra is megtanítottak bennünket, hogy hogyan reagáljunk, ha a sátrunkba madárpók mászik be. Tulajdonképpen az emberekkel való törődésre, a gondoskodásra tanított meg ez az időszak, amit ott töltöttem, arra, hogy az elesettekkel, a rossz helyzetben élőkkel hogyan lehet kommunikálni, és valamiféle vigaszt nyújtani a számukra.

Végül Bogi és a kislánya, Júlia hazajöttek.

- Sokan kérdezték, hogy hogyan tudom összeegyeztetni a büntető jogászi tevékenységemet a lelkészi hivatással. A lelkiismeretemre hagyatkozom, és kizárólag olyan ügyet vállalok el, ami nem ütközik súlyosan az erkölcsi normáimmal. Erőteljesen súlyozok, és tudok nemet mondani. Ugyanakkor az ember nem ítélkezhet igazán, mint ahogy a biblia is írja: „Ne ítélj, hogy ne ítéltess”. Isten előtt mindenki egyforma, majd ő eldönti, hogy ki a bűnös, és ki nem. Mi csak a társadalmunk szabályainak megfelelően tartjuk, vagy tartatjuk be a törvényeket, a végső döntés az övé. Ezért az elfogulatlan embernek tudni kell valami bíztatót mondani karácsony előtt a börtönben ülőknek is, akik közül nem mind elvetemült bűnöző. Hogy mi lehet ilyen esetben a biztató? Az emberek egyik része hiszi, másik része elutasítja Isten létezését. Akik hisznek, azok tudják, hogy Isten keze irányítja őket. Ez erős vigasz a bajban. Célt ad, és a helyükre kerülnek a dolgok, kiderül később, hogy oka volt annak, hogy valami úgy történt, ahogyan történt. Akik nem hisznek, azok pedig biztos, hogy számtalanszor érezték már, hogy valami felsőbb hatalom rendezte az életüket, mert ők maguk már kevesek voltak a problémájuk megoldásához. Nevezhetik ezt bárhogy, akár sorsnak is, vagy szerencsének, de egyszer mindenki életébe belép egy ilyen erő, ami az embert átsegíti a nehézségeken.

Jelenleg a Ferihegyi repülőtéren lelkészkedik helyettesként, ahol elsősorban az a feladata, hogy istentiszteletet tartson.

- A reptéri templom ökomenikus, így mindenféle felekezetből megfordulnak nálunk, utasok és reptéri dolgozók egyaránt. Imádkoznak, beszélgetnek, vagy meghallgatják az istentiszteletet. Betérnek hozzánk repülés előtt, repülés után, ez változó. Volt rá példa, hogy egy anyuka akkor tért be a templomba, amikor a fia elrepült, hogy imádkozzon a szerencsés útért. Nagyon sokan keresik a vigaszt, a bátorságot, a megnyugvást nálunk.



Tárnok Ferencné, Márta (55) kilenc gyermek boldog édesanyja, hivatását tekintve lelkész. Nyírbátorban él és dolgozik szintén lelkész férjével együtt. Ugyan lelkész családba született, mégis csak tizenhat évesen döntött úgy, hogy teljes szívével a hit felé fordul, és mindenben követi a szentírás tanításait.

- Gyerekként ki voltunk tiltva lelkész édesapám irodájából, nehogy rendetlenséget csináljunk – meséli mosolyogva. – Engem azért nagyon érdekelt, hogy mégis mi lehet abban a szobában, miért nem mehetek én be oda, de természetesen nem ez volt az igazi motivációm ahhoz, hogy lelkész legyek. Tizenhat évesen igazi jó tanuló, jó sportolóként elbizakodott voltam, amikor is egy rejtélyes betegség támadott meg. Folytonos hőemelkedéssel küzdöttem, fáradékony voltam, a hangulatom is borzalmas volt. Akkor ért el hozzám a számomra pálfordító ige, mégpedig Lukács Evangéliumából: „Mindenki, aki magát felmagasztalja megaláztatik, aki pedig magát megalázza, felmagasztaltatik.” Ezek a szavak megtették a hatásukat, azután én segítőkész, szerény ember lettem, és teljes szívemmel a hit és Isten felé fordultam.

Mártának kilenc gyermeke van. Sok fiatal nő érzi úgy manapság, hogy nem akar gyermeket szülni ebbe a zűrzavarba, nem meri vállalni a felelősséget, ami egy gyermek felnevelésével jár. Ő azonban erről másként a vélekedik:

- A hit átsegít minden problémán. A gyermek Isten áldása, ajándéka. Aki hisz Istenben, az hiszi azt is, hogy Isten nem hagyja magára az embert, és erőt ad ahhoz, hogy a gyermekeit felnevelje.

Férfiak és nők egyaránt keresik a vigaszt, az enyhülést nála.

- Inkább a nők jönnek, talán azért, mert úgy gondolják, hogy egy másik nőnek könnyebben kiönthetik a szívüket, de férfiak is fordulnak hozzám szép számmal. Sokan a félelmeiket, a szorongásaikat mesélik el, elmondják, hogy nem tudnak aludni, mintha egy gonosz erő tartaná fogva őket, és kérik Isten segítségét, hogy szabadítsa meg őket ezektől a gyötrő gondolatoktól. Én meghallgatok mindenkit, mindenkire szánok időt, igyekszem tanácsot adni, hisz ez is a dolgom.

Manapság megszaporodott a fiatal hívők száma. Egyre többen keresik fel a gyülekezeteket.

- Az utóbbi időben valóban több a fiatal hívő. Ez összefüggésben van a rendszerváltással is, de inkább azzal, hogy keresik az utat, melyen helyesen járhatnak, mert ebben a kifordult világban egyre bonyolultabb labirintusban érzik magukat. Útmutatást várnak, tanácsot, ezért fordulnak Isten és a hit felé.

Mártának nem csak az a dolga, hogy istentiszteletet tartson, esküvőket, temetéseket celebráljon, ezeken kívül még rengeteg egyéb elfoglaltsága van.

- Az időm legnagyobb részét a hitoktatás tölti ki, óvodákba, iskolákba járok tanítani. Emellett a környező falvak roma gyerekeinek tartok házi bibliaórát, mely nagyon sikeres. Az egyik lány, akit oktattam úgy döntött, hogy ő is tanítani akar, úgyhogy elvégezte a vasárnapi iskolai szövetséges tanfolyamot, s azóta az Örömhír klubot vezeti gyerekeknek. Bibliai történeteket mesél, énekelnek, játszanak. Öt évig menekültekkel is dolgoztam, amíg működött Nyírbátorban a menekülttábor. Angolul tartottam istentiszteletet a külföldi keresztényeknek. A szívem csücske pedig rendkívül lelkes énekkarunk, melyet 1989 óta vezetek.


Miért fontos a hit?

Tóth Vera pszichológus véleménye

Aki imáiban vagy bármi más módon naponta elmélyülten beszélget Istennel, az angyalokkal vagy égi segítőivel, az egy fajta meditációt, relaxációt is gyakorol, és pozitív gondolatokra hangolja magát. Az így kialakult tudatállapot kedvezően befolyásolja döntéseinket.
A felsőbb hatalmak pártfogásában, segítségében való hit annak biztonságával ajándékoz meg, hogy nem történhet olyasmi, amit ki ne bírnánk, hogy bármilyen nehéz a helyzetünk, kérhetünk és kaphatunk segítséget.
A spiritualitásnak legtöbbször fontos eleme az a feltételezés, hogy az emberi életnek van egy magasabb célja. A tömegtársadalmakban az ember könnyen érezheti magát porszemnek. Az a tudat, hogy Istennek a mi életünk is fontos – akkor is, ha nem vittünk véghez semmi világraszólót -, segíthet elfogadnunk és betöltenünk valódi feladatunkat. A pszichológusok a legújabb személyiségvizsgáló kérdőívekben már a hit- és spiritualitás-faktort is számításba veszik, mint a személyiség sikerességét és megküzdési képességét pozitívan befolyásoló, valamint a depresszió kialakulása ellen ható tényezőt.
Ideje: Január 11, péntek, 04:54:24 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Nők a szószéken" | Belépés/Regisztráció | 18 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Nők a szószéken (Pontok: 1)
- kiralylany Ideje: Január 11, péntek, 08:29:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nekem is van egy lány- lelkész ismerősöm, meg egy hitoktató. Hihetetlen... megbékélés és megértés árad belőlük minden és mindenki iránt. Csodálom őket. A hit nagyon fontos, hogy miben, az másodlagos. legyen.



Re: Nők a szószéken (Pontok: 1)
- blue Ideje: Január 11, péntek, 12:25:21
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Angelika, köszönöm Neked ezt a cikket.
A betgségem során megtanultam, hogy a hit a legfontosabb dolog az életben, mert annélkül nem haladnék előre semmit sem. Mindig is mondtam, hogy hiszek Istenben, és amikor bizonytalan vagyok magamban 5 percre beülök a templomba. Megnyugszom, és látom az út végét is valahol.



Re: Nők a szószéken (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Január 11, péntek, 13:26:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tisztelem az igazhitűeket. Tatabányán találkoztam egy csodálatos lelkésznővel. Nagyon örültem, hogy megismerhettem.



Re: Nők a szószéken (Pontok: 1)
- soman (soman@mailbox.hu) Ideje: Január 12, szombat, 06:25:51
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kezdek én is hinni. Például a Megasztár erejében. Lám, a Tóth Vera nem csak énekel!
Na jó, ígérem a továbbiakban megpróbálok nagyobb komolyságot tanusítani. (Nem lesz könnyű.)

A pszichológusnő nagy okosságokat mondott.
Szerintem egyébként maga a HIT a fontos, hogy az ember higgyen valamiben, bármi is légyen az, akár egy túlvilági istenség, vagy akár csak önnön maga.
Ez utóbbi különösen fontos.
Megint remek cikket hoztál, köszönet érte!



Re: Nők a szószéken (Pontok: 1)
- fényesi Ideje: Január 13, vasárnap, 18:12:10
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A Könyvek Könyve válaszokat ad. Az Út adva van mindenki előtt. Van, aki elfogadja, és olyan is van, aki nem.
Amikor eldöntöttem, hogy írok Hozzád, kinyitottam az Új Szövetséget találomra.
Ime az alábbit kaptam meg:
"...a ki legnagyobb köztetek, olyan legyen, mint a ki legkisebb; és a ki fő, mint a ki szolgál."
A Biblia egyik legfontosabb üzenete.

Áldott estét!
fTJános



Re: Nők a szószéken (Pontok: 1)
- lena1 Ideje: Január 13, vasárnap, 18:23:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A hit nagyon fontos, ha nincs, halott emberek vagyunk. Nagyon jó az írásod Angelika. Puszi.Lena



Re: Nők a szószéken (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Január 20, vasárnap, 16:41:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szépen írsz. Ez meg is jelent nyomtatásban? Üdv: a b



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds