[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 119
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 119


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Egy kocsi hátsó ülésén...
kiralylany

Nézem a többieket. Szandál, melegítő, esőkabát. Öt ország harminchat csapata. Így indul a 2008-as Középeurópai Georallye tájékozódási szakasza.


Ez őrület! A kocsi oldaláról egy fogatlan öregasszony fotója vigyorog rám. A motorháztetőre - az eső elől gondosan nájlonba csomagolva - a következő feliratot ragasztották: "Takuma Dream Team", és egy nagy fekete 13-as is itt díszeleg valahol. Ez a rajtszámunk...
- Meg szokták adni, hogy melyik matricát pontosan hova és milyen szögben kell felragasztani. Aztán jönnek a vonalzóval, lemérik, és ha nem ott van, akkor mínusz pont jár. Ez egy ilyen aranyos dolog.
Nézem a többieket. Szandál, melegítő, esőkabát. Öt ország harminchat csapata. Így indul a 2008-as Középeurópai Georallye tájékozódási szakasza. Az éjszakai futamokat nem indítják el a sötétség beállta előtt. Szemerkél az eső.Várunk.
- És mi lesz a dolgom?
- Fogod ezt a kis izét, és ha beordítjuk, hogy nulla, akkor nyomsz egy nullát, és ha azt a kérdést hallod, hogy mennyi, akkor leolvasod a méterszámlálót. Mindeközben megpróbálsz nem behányni a kocsiba, és kimaradni a navigátor és a kormányos hajtépéseiből, amikor arról vitáznak, hogy merre kell menni.
Egyszerűnek tűnik. Bevágom magam Nikol mellé a hátsó ülésre, ölemben a három napi hidegélelemmel, és már indulunk is.
A rajtnál kezünkbenyomják az itinert (térkép, amit meg kell fejteni) és megadják a célbaérés ideális időpontját. Félrehúzódunk, a fiúk rögtön rávetik magukat a térképekre. Szakszavak röpködnek. Csak pislogok. A láz átragad rám is, de nem tudom hogyan segíthetnék. Egy kukkot nem értek abból, ami elöl folyik. Hadonásznak a vonalzókkal, arányokat számolnak, színes filcekkel húzzák be a haladási irányokat. Az érintőpontok ezúttal a "Kisújszállás" szót adják ki. Ez azt lejenti, hogy a K pontból indulva megadott sorrendben kell haladnunk a KRESZ szabályainak szigorú betartásával. Mert sosem lehet tudni, hogy melyik szervező üldögél a harmincas tábla mögött egy fényképezőgéppel galagonyabokornak álcázva. Ezek mindenre képesek! Utcákat hagynak le, vagy olyanokat rajzolnak be, amik a valóságban nem is léteznek. A pontokat néha megadott égtáj felől kell megközelíteni, és egyes szakaszokra külön szabályok vonatkoznak. Például van olyan, hogy a K és az I pont között "Minden stoptáblánál jobbra, és minden tehéntáblánál balra". Vagy I és S között azokat az utcákat jelölik a térképen, ami "elmarad", tehát ahova NEM szabad behajtani. A krumplis-zsákok (így hívják az utas szerepkörben tetszelgő résztvevőket) az őszi és a tavaszi futamokon játékos feladatokat kapnak. Kertitörpéket, meg kőoroszlánokat kell számlálni, vagy lesni egy évszámot a falon. De volt már olyan, hogy a temetőben bóklásztak egy szál zseblámpával valami híres ember sírja körül, és az volt a kérdés, hogy hány évet élt a szerencsétlen. Amit elég nehéz volt úgy kideríteni, hogy csak a halálozás évét tűntették fel. Ilyenkor jön a telefonálgatás fűhöz-fához.
De ilyen most nem lesz. "Csak" végig kell menni a térképen és kész. Navigátorunk fejlámpával felszerelkezve szerkeszti a térképet. Ó, igen, még egy fontos szabály: Néha viccből "lelöknek minket a térképről" vagyis hamis útra visznek, és ilyenkor az a feladat, hogy mindig az adott pontból kell úgy megszerkeszteni az utat, hogy a lehető legrövidebb úton jussunk el a következő pontig. Hogyan ellenőrzik merre jártál? Teleragasztgatják a villanyoszlopokat számokkal meg betűkkel, amit egy "menetlevél" feliratú lapra kell felvezetni, és célbaéréskor leadni. Csak azokat a számokat/betűket írhatod fel a lapodra, ami mellett elhaladtál, és jobbról van. A pluszba felírt betűkért komoly mínuszok ütik a csapat markát.
Fogom a méterszámlálót, szorgalmasan nullázok, és sasolom a betűket.
- Ezt most láttuk?
- Nem. Ez szivatás. Ne írd fel.
Nem írom.
- Basszus, már megint leestünk a térképről... Húzódj félre! Újra kell szerkeszteni az egészet... - De ez a földút az előbb még nem is volt itt!
- Na jó, vissza a körforgalomba. A macisajtnál lesz egy köt.hal. tábla, ott nem tudunk balra menni!
- Azok meg micsinálnak ott?! Mér jön ez szembe? Erre van az irány!
- Lassíts! Harmincas tálba!
- Azannya, ebbe majdnem belefutottunk...
- Nyugi, nem látta senki.
- Nana. Ezek mindenre képesek. Emlékezzél, hogy tavaj ott ültek a mezőbe a zseblámpájukkal...
- Ott egy élőpecsét. Tekerd le az ablakot!
Kiadjuk a menetlevelet a kukásmellényben díszelgő kempingszékes kollégának, aki vigyorogva rányom egy bélyegzőt, hogy ottjártunk, és már megyünk is tovább. A srácok egész jól csinálják. Nem ugranak percenként egymás torkának, mint ahogy az ilyenkor lenni szokott. Az egyik csak navigál, a másik csak vezet. Hátul már nehezebb a helyzet. Most kezd csak tudatosulni bennem, hogy nem is olyan könnyű eleget tenni a "ne hányj be a kocsiba" felszólításnak. A női szakasz felváltva sápad el, kap a gyomrához, és próbál nagy levegőket véve életben maradni. Az ezredik tolatás után már fel- le liftezik a gyomrom. Sosemjárt bukkanókon megyünk, a hullámvasút kutyafüle ehhez képest. Kapaszkodom. Visítok. Bevisznek minket a KRESZ-parkba, ahol gyerekek tanulnak helyesen közlekedni biciklivel. Minden van, csak kicsiben. Lámpák, vasúti átjáró, zebra, körforgalom... A srácok már eldobták az agyukat a bejáratnál. Na neeee! Itt volt a szlalom pár órával korábban. Azóta sem lehet jobban elférni, ráadásul még sötét is van. Egy kocsi már a körforgalomnál szerencsétlenkedik.
- Melyik szemétláda röhög rajtunk a kivilágítatlan bódéban?!
- Nincsenek ezek itt.
- Itt vannak! Mit gondolsz, miért nem kapunk már zöldet? Azt várják, hogy áthajtsunk a piroson!
Ki kell szállnom, vagy behányok. Minden olyan lehetetlenül kicsi. Hogy tudtunk eddig is az úton maradni? Még felfirkantunk néhány AE-t a lapra, (áthaladás ellenőrző pont) és, mivel késésben vagyunk, a lehető legrövidebb úton igyekszünk vissza a célhoz. Két kört csinálunk meg így. Az egyikre másfél a másikra egy és negyed óránk van. A két futamban összesen fél órát lehet késni, de beoszthatod az idődet. Ha korábban érkezel, mint kellene, mínusz pont jár. Ha a megengedett késésen túl, akkor is.
Amikor fél kettő után pár perccel kiszállok a kocsiból, már totál hulla vagyok. Percekig remegnek a lábaim. Megnyugtatnak: mindenki így van ezzel az első bevetése után. A gyomrom unikumért visít, szédülök, és rettentő álmosság vesz erőt rajtam. Még fel sem fogtam igazán. Ott voltam az éjszakai tájékozódási versenyben a Takuma Dream Team egyik utasaként. Én, a motorok szerelmese, a rosszullevős, aki egy- két óránál tovább nem bír még nappal sem megmaradni egy autóban.
- Nem hittem volna, hogy végigcsinálod!
Nem -e? Mosolygok, és gondolatban hátbaveregetem magam. "Megcsináltad öreglány. Igaz, hogy még kukkot sem értesz az egészből, de ralliversenyző lettél. Megcsináltad!"

Ideje: Július 05, szombat, 17:50:08 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Egy kocsi hátsó ülésén..." | Belépés/Regisztráció | 20 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Egy kocsi hátsó ülésén... (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Július 05, szombat, 21:11:20
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
ez csúcs Lara:)))))))))



Re: Egy kocsi hátsó ülésén... (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Július 05, szombat, 22:15:29
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Izgalmas, érdekes út lehetett...:) Gratulálok rallyversenyző!:)



Re: Egy kocsi hátsó ülésén... (Pontok: 1)
- kismezei (komar68@citromail.hu) Ideje: Július 06, vasárnap, 00:24:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nem mondod, hogy tényleg nem hánytál bele?!:))) Azért ez már nem semmi, határozottan fejlődsz:))) Amúgy elmagyarázod majd, hogy mi ez a verseny? Mert így megírva igen jó, csak... nem értem...



Re: Egy kocsi hátsó ülésén... (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Július 06, vasárnap, 06:05:22
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Királylány, valóban? Rallyzol? Nagyon jó lehet! Felkeltetted az érdeklődésemet a... nézésére.



Re: Egy kocsi hátsó ülésén... (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Július 06, vasárnap, 06:35:33
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Még így olvasva is izgalmas volt, eltudom képzelni, hogy élőben is szuper lehetett. :)))))



Re: Egy kocsi hátsó ülésén... (Pontok: 1)
- axadoki Ideje: Július 07, hétfő, 10:24:57
(Adatok | Üzenet küldése)
Haliho Lauraa!! Marha nagy ez a cikk!! Köszönjük szépen!! Elküldtem a geosoknak is!
Akit 1ébként érdekel, annak http://www.georallye.hu/ autós ügyességi eltévedési verseny :)



Re: Egy kocsi hátsó ülésén... (Pontok: 1)
- Pitta Ideje: Július 10, csütörtök, 09:27:44
(Adatok | Üzenet küldése)
Kiralylany!

Üdvözöllek a GEORALLY-sok népes táborában. Tavasszal nekem is volt szerencsém Axáékkal rallyzn. Nagy élmény volt. Az első alkalommal én sem értettem egy kukkot sem. Arra mentem amerre Axa mondta. Ma már legalább értem a vonal-itinert. Remélem a következő versenyen már egymás ellen küzdünk. Vagy veszek egy 7 személyes autót és akkor egy csapatban leszünk.

Viva Takuma Dream Team!



Re: Egy kocsi hátsó ülésén... (Pontok: 1)
- agnes Ideje: Július 11, péntek, 15:39:53
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
" Anyááám" ez ez tök ralli!!! Na egy ilyenen szívesen részt vennék,...Jó volt olvasni téged! Szeretettel



Re: Egy kocsi hátsó ülésén... (Pontok: 1)
- winner Ideje: Július 13, vasárnap, 19:48:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Gratula!!!



Re: Egy kocsi hátsó ülésén... (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Július 13, vasárnap, 22:42:35
(Adatok | Üzenet küldése)
FAntasztikus! Ez aztán a próbatétel. Remekül végig csináltad. Gratulálok!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds