[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 229
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 229


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Kalandok Schipluidenben!
Lyza1

Alig pirkadt éktelen kakaskukorékolásra ébredtünk, a kakasok és a törpekakasok kitettek magukért. Bár alig bírtuk nyitvatartani a szemünket ez a szokatlan zaj felvillanyozott.


Kalandok Schipluidenben! (Amszterdam melletti kis falu) 1.

Tizenegy órás repülő és autóút után fáradtan, de megérkeztünk a szállás helyünkre Schipluidenbe egy nagy biófarmra. Már koromsötét volt, csak az út melletti lámpások és a macskák szeme világított. Zuhanyozás után úgy bedőltünk az ágyba, mint egy krumpliszsák egy édes kis appartmanban.





Alig pirkadt éktelen kakaskukorékolásra ébredtünk, a kakasok és a törpekakasok kitettek magukért. Bár alig bírtuk nyitvatartani a szemünket ez a szokatlan zaj felvillanyozott. Követelte a többi jószág is a reggelijét.

A tehenek bőgtek, na nem azért mert nem volt kalap a fejükön.
A bírkák mindenkit …beeee… akartak venni a csapatukba, a kecskék …mekkkk… voltak sértődve, hogy nem ők kaptak először.
Nos mi is lezuhanyoztunk és megreggeliztünk, hogy minél előbb körbe járhassuk a farmot.



Egy csoda fogadott, amerre szem ellátott gyönyörű zöld, dús fű talán a kalandozó magyarok láttak ilyent amikor leszánkóztak a Kárpátokból a Kárpát medencébe.
Mindjárt az appartman előtt törpetyúkok és az egyszál törpekakas vigyázta az erkölcsüket.
Hirtelen előkocogott egy szószerinti dagadt, kövér disznó!…



Vietnámi fajta, csüngőhasú a rövid lábai nem is látszódtak a hája alól, valahogy csúszva-mászva közlekedett.
El is határoztam rögtön, hogy figyelek az étkezésemre, mert látványnak is borzalmas volt ez a szerencsétlen jószág.
Tovább sétálva nyulacskák ketrece tünt elénk.
Édes kis jószágok fekete és barna orruk vidáman mozgott, ahogy ránk néztek.
A zöld határt ellepte a fekete és barna tarka tehenek sokasága…Csak a lila Milka tehenet nem lehetett látni…
Errébb bírkák kövér hada. A dús fűtől minden jószág olyan dagadt volt, hogy disznóként elment volna…
Közelükbe merészkedtem, hogy fotókat készítsek, s mivel csatorna van mindenütt, kis híjján belecsúsztam a vízbe…
Pedig nem hal a csillagjegyem, hogy szeressem a vizet, csak a zuhany vizét vagyok képes elviselni.
Tovább sétálva kecskék sokasága, idősebb és fiatal kiskecskék édes pici szarvacskákkal, igencsak megnyerték a tetszésünket.
Ahogy indultunk tovább hirtelen egy ütést éreztem az alsó fertályomon az anyakecske nekem rontott, féltve a kiskecskéit.
A lendülettől hasra estem, szerencsétlenségemre az éjjel esett és pont egy nagy pocsolya közepébe.
Ilyet csak a „Kozel” sör reklámjába lehet látni, nem gondoltam arra , hogy valaha velem is megtörténik…
Visszafordultam, hogy lezuhanyozzak, mielőtt a többiek is felébrednek és meglátnak ilyen állapotban és mielőtt rámszárad a sár és bezárnak a csüngőhasú mellé…
A tisztálkodás után újra kalandozni indultam.
A tehenészet igazi automatikával vezérelt épülete teljesen elkápráztatott…
A tehenek sorban álltak egyesével, amikor a kapu elé értek kinyílott a kar, beengedte, majd a hátsó kar bezárta a boxba. A fejőgép rácuppant a mellére és közben enni kapott még lecsapolták a tejecskét.
Így ment ez sorban végig…
De voltak intelligens „Riskák” akik tanulva az emberektől, újra beálltak a sorba, hogy kapjanak enni…
Az automatikát bizony nem tudták kijátszani, mert a fülükben lévő csippeket leolvasva érzékelte, hogy e cseles „Riskák” már jártak ott. Szépen beengedte a boxba, majd a csapókar segítségével kitessékelte a falánk jószágot…Nagyon tetszett ez a mozzanat, de „Riskánk” …búúúú-san adta hírül, hogy nem sikerült a csel.

Folyt. Köv.

Ideje: Augusztus 28, csütörtök, 12:23:51 - Lacoba

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Kalandok Schipluidenben!" | Belépés/Regisztráció | 31 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Kalandok Schipluidenben! (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Augusztus 28, csütörtök, 19:24:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
csodálatos hely...itt lehet pihenni és kikapcsolódni...a disznó milyen jóképű:)))))



Re: Kalandok Schipluidenben! (Pontok: 1)
- anyatka Ideje: Augusztus 28, csütörtök, 19:49:26
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
De jóóóó! Várom a folytatást!!!:)))))))



Re: Kalandok Schipluidenben! (Pontok: 1)
- Baggio011 Ideje: Augusztus 28, csütörtök, 21:01:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ha tudnád, mennyire irigyellek:) Minden vágyam egyszer eljutni Hollandiába, azon belül is Amszterdamba. Szeretnék egyszer majd ott is dolgozni valamit. Amikor eddig a legközelebb voltam hozzá, akkor a belga fővárosban, Brüsszelben tanyáztam egy hetet, és panaszkodtam a németalfödliek miatt, hogy bár inkább ott lennék...:)))))



Re: Kalandok Schipluidenben! (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Augusztus 28, csütörtök, 21:59:38
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó volt Veled utazni...:)))))



Re: Kalandok Schipluidenben! (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Augusztus 29, péntek, 09:59:48
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Humoros, jó írás, klassz képekkel köszönjük Lyza!:) Hát az a disznó....tényleg elrettentő:)



Re: Kalandok Schipluidenben! (Pontok: 1)
- parakalo Ideje: Augusztus 29, péntek, 12:36:30
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon aranyos az írásod, élvezettel olvastam. A hely pedig édeninek tűnik.
Csodásak lehettek az ott töltött napok.
Köszönöm az élményt!



Re: Kalandok Schipluidenben! (Pontok: 1)
- kiralylany Ideje: Augusztus 29, péntek, 12:52:19
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Megmosolyogtattál... :-))))))))))



Re: Kalandok Schipluidenben! (Pontok: 1)
- agnes Ideje: Augusztus 29, péntek, 18:06:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon élvezetes volt olvasni,...türelmetlenül várom a folytatást...



Re: Kalandok Schipluidenben! (Pontok: 1)
- prince60 Ideje: Augusztus 29, péntek, 23:13:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Lyzácska!
Tudod, ahol én lakom ott is majdnem minden úgyanígy van. Pontosabban volt. Mindenféle-fajta állat - ami szőrös, tollas, kétlábú end négyábú - megtalálhattál a tanyánkon. No, persze nem voltak ilyen technikai csodák. Amúgy minden más feltétel adott volt ahhoz, hogy úgy éljünk, ahogy Te azt megtapasztaltad tőlünk jóval északabra. Egy- két év és rájön a magyar ember gyereke, hogy ezt a mi kis hazánkban azért nem olyan könnyű megvalósítani. Sőt, ha annak idején, amikor a Tsz. földeket és javakat még simán szét lehetett hordani és nem voltál a "tálnál", akkor bizony, itt nem csakhogy nem könnyű, de egyenesen lehetetlen volt nem veszteségesen gazdálkodni. Azért öröm az ürömben, hogy most a környékünkön letelepedő hollandoknak és belgáknak újíthatom fel ill. építhetem át a kevés pénzért megvásárolt tanyáit, amit az amúgy szorgalmas magyar paraszt kénytelen volt elhagyni. Remélhetőleg az ő hátterükkel és lehetőségeikkel élve megteremtik példamutatóan az egészséges gazdasági kultúrájukból meritkezve azoknak akik igazán a "Ludasak" a kialakult helyzetért, hogy hogyan is kellene ezt csinálni.
Bocsánat a kirohanásomért! Tudod, hogyha valakit, akkor Téged igazán kedvellek és természtesen Veled együtt örülök az élményeidnek. Nem Téged irigyellek, mert ott jártál, hanem a hollandokat, azért hogy az ilyen álombéli helyeket megteremthetik. Hozzáteszem gyorsan, hogy ott sem megy a kellő szorgalom nélkül. Talán csak annyi a különbség, hogy ott a befektetett energia eredményhez vezet.
Egyébként élvezettel olvastam a beszámolód és várom a folytatást. A képek fantasztikusak. ..., azért azt is tudnod kell, hogy örülök, hogy itthon vagy. VÉGRE! Szertettel: Zoli



Re: Kalandok Schipluidenben! (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: Augusztus 30, szombat, 08:06:51
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Remek lehetett, és nagyon jó neked, hogy ilyen sokat tudsz utazni!!:)))
Jó, hogy megosztod velünk azokat, amiket láttál - így egy kicsit mi is ott lehetünk lélekben!:)))
Puszizsuzsi



Re: Kalandok Schipluidenben! (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: Szeptember 02, kedd, 21:18:17
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Lyzám, élvezettel olvastam a beszámolót és a képek segítségével elképzeltem ezt a szép környezetet. Edit.



Re: Kalandok Schipluidenben! (Pontok: 1)
- siklosi Ideje: Szeptember 05, péntek, 00:09:26
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Lassan Te leszel a kedvenc humoristám,ha így folytatod...de folytatod ugye?
Puszi: se



Re: Kalandok Schipluidenben! (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: Szeptember 06, szombat, 04:49:48
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hangulatos írás. És csodálatosak a képek. puszi Józsi



Re: Kalandok Schipluidenben! (Pontok: 1)
- lena1 Ideje: Szeptember 13, szombat, 22:23:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Lyzácska, örömmel olvastam beszámolód és köszönöm, hogy megmosolyogtattál. A képek gyönyörűszépek. Álomszép ország lehet Hollandia. Szeretettel ölellek.Lena



Re: Kalandok Schipluidenben! (Pontok: 1)
- Wanderwolf Ideje: Szeptember 14, vasárnap, 16:12:40
(Adatok | Üzenet küldése)
Szia Lyza!

Öröm volt olvasni beszámolódat. Állati jó volt..;). Ritkán kap ma az ember hangulatos útinaplót, de ez nagyon tetszett, mert eleven volt.

Ha már Kozel reklámot mondasz... Eszembe jutott egy.

Miről híres Schipluidenben? Talán óvatos gyalogosairól? //ekkor a kép amint hasra esel//
Nem... Schipluidenben a vietnámi malacáról híres...

A képekről egyébként nagyon szép mintagazdaságról árulkodnak. Hiába nem ez egy egészen más világ...

Ölel

Wanderwolf (Gergő)



Re: Kalandok Schipluidenben! (Pontok: 1)
- paletta Ideje: December 15, szerda, 16:40:24
(Adatok | Üzenet küldése)
:)Paradicsomi állapot van azon a farmon:):):)...csodálom a holland embereket!!...rendkívül szívósak és dolgosak!!!...a cseles Riska története nagyon jóóó:):):):)...



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds