[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 248
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 248


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A Pápa nem sznob


A második legfőbb rossz az érzelgés, a csöpögős szentimentalizmus után a sznobság.


Ki nem állhatom azokat, akik minden alkalmat megragadnak, hogy kérkedjenek, dicsekedjenek műveltségükkel. Nem veszi észre, hogy mennyire nevetségesek. Aki igazán és mélyen művelt, az soha nem hangoztatja ezt.
A sznobizmus a hiúságból táplálkozik. A hiúság még önmagában nem volna annyira rossz és elitélendő (majd mindjárt rátérek erre is), de sajnos az alkotók (és itt most legfőképpen az író emberekre gondolok) kilencven százaléka exhibicionalista is. Oda vannak azért, hogy minduntalan felmutassák magukat; úgy vágynak egy szellemi, virtuális vállonveregetésre, mint egy frenetikus orgazmusra.
Maga Weöres Sándor is bevallotta valahol, hogy egyetlen rossz tulajdonsága, amitől képtelen volt megszabadulni, a hiúsága. A hiúság a halhatatlanság utáni olthatatlan vágyból táplálkozik. Senki sem kételkedik abban, hogy Weöres Sándor az egyik halhatatlanunk. Az már egy egyéni tragédia, hogy ez leginkább az óvodák falain belül érezhető leginkább. (Gyermekversek, gyermekdalok.)
Mégis, az olyan nagy tudású és művelt halhatatlanunk, mint a fent nevezett költő sem gondolt bele kellő mélységében az alábbiaknak:
Isten előtt egyformán esik latba a nyolc vagy akárhány kötetes költő, író vagy bármilyen művész, és az egyszerű, hétköznapi ember, aki nem tesz mást, csak nemz vagy szül egy, két vagy akárhány gyereket, utódot. Az előbbi az emberiség szellemi, az utóbbi a biológiai tartalmát gazdagítja. Ez a gazdagság a piramis alja, talapzata: garancia a kontinuitásra. Lehet, hogy annak a semmit-sem-tevő ember gyermekének az utódja a távoli jövőben, évszázadok vagy évezredek múlva az emberiség megmentője vagy megváltója lesz. (Na jó, ez enyhe túlzás, mondjuk inkább azt: valami mérhetetlennel gazdagítja az emberiséget.)
Ezen az alapon egyet kell értsek a Pápával: minden elveszett, elpazarolt lélek borzasztó tragédia, és nem következmények nélküli.
Azt pedig, hogy a Pápa sznob volna, egyáltalán nem gondolom.

Ideje: Augusztus 18, szerda, 23:10:15 - Paulus

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"A Pápa nem sznob" | Belépés/Regisztráció | 13 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A Pápa nem sznob (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Augusztus 18, szerda, 23:16:14
(Adatok | Üzenet küldése)
És vajon ez melyik portálra jellemző? Mert én ezzel a jelenséggel a Fullextrán még nem találkoztam.



Re: A Pápa nem sznob (Pontok: 1)
- ukume Ideje: Augusztus 19, csütörtök, 08:14:16
(Adatok | Üzenet küldése)
Tudod, csak azért szeretem olvasni a cikkeidet, mert mindig kinyílik a bicska a zsebemben... Hát ennyivel el lehet intézni ezt a témát? A pápa nem sznob, Weöres hiú, aki meg vágyik az elismerésre, az igazából csak egy frenetikus orgazmust szeretne... Kacagnom kell:)))) (Amúgy meg, ha említenél valami híreset, aki nem volt exibicionista: megköszönném... A legtöbb exibicionista -milyen szép szó!- író, az életben végtelenül szerény, és legtöbbször nem is túl sikeres a magánéletében... )

Ha ez a sznobság, akkor nem ugyanazt értjük a szó jelentésén!



Re: A Pápa nem sznob (Pontok: 1)
- Liana Ideje: Augusztus 19, csütörtök, 08:37:42
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves Paulus!
Nincs jó és rossz, ezt tudom. Tanítóm azt mondta: amit másokról mondunk az rólunk szól. Hmm. Közhely bár, de igaz: Ne ítélkezz.....
Annyira érdekel, hogy szerinted mi a "legfőbb jó" és "kiket állhatsz ki". Ja, a Pápát nem ismerem. Üdv Liana



Re: A Pápa nem sznob (Pontok: 1)
- Bri (bright.no.spam@programozo.hu) Ideje: Augusztus 19, csütörtök, 09:18:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Mutass rám!

Most nézd meg a kezed!

Három újjal mutatsz magadra,

míg rám csak eggyel!



Re: A Pápa nem sznob (Pontok: 1)
- Bogika Ideje: Augusztus 19, csütörtök, 10:03:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nekem viszont tetszett! Azt hiszem, én megértettem a mondanivalódat: Minden ember egyenlő, egyik sem különb a másikánál. "Kinek-kinek tulajdon kegyelmi ajándéka van Istentől, egynek így, másnak pedig úgy." Ez a Bibliában van, egyik kedvenc igém, remélem, jól idéztem.



Re: A Pápa nem sznob (Pontok: 1)
- kerlac Ideje: Augusztus 19, csütörtök, 11:44:08
(Adatok | Üzenet küldése)
Rámutatni valamire: ez rossz! Másra: ez jó!
Nem más ez, mint ítélkezés. És ki ítélkezhet?

Ha már Weöres Sándor, akkor egy nem szószerinti idézet: amit utálsz, azt önmagadban nem tudtad földolgozni, saját magadban nem tudod elfogadni.
(Forrás: Weöres Sándor: Út a teljesség felé)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds