[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 198
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 198


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Bükkszentkereszten jártam
parakalo

...bár azt nem tudom, hogy milyen messzi országokba fogok eljutni életem során, de egyvalamit biztosan tudok: Bükkszentkeresztre vissza kell menni!


Furcsa, hogy eddig még nem írtam erről a helyről, hiszen beszélgetés közben kivétel nélkül mindenkinek megemlítettem már. Van olyan kollégám, aki hozzám hasonlóan évente többször is ellátogat erre a helyre annyira beleszeretett.
Mikor először jártam itt, akkor egy esküvőre voltam hivatalos. A Kedvesem nagynénje ugyanis Miskolcon dolgozik, lakik és oda is ment férjhez. Az igazat megvallva Miskolcról nem túl sokat tudok, pedig hatalmas és gyönyörű város. Megérkezésünket követően akadt pár percünk, míg a taxira vártunk és azon kezdtünk tanakodni a párommal, hogy ki mit tud Miskolcról. Nekem rögtön Pataky Attila az Edda énekese jutott eszembe Miskolccal kapcsolatban, mire a párom csatlakozott gondolatmenetemhez és rögtön megemlítette az ún. Vágtázó halottkémek elnevezésű zenekart. Szégyenkezve vallom be, hogy itt azonban megakadtunk. Nem sziporkáztunk tovább. Nemrég azonban elhatároztam, hogy időt szánok rá és utánanézek a dolognak. Íme, néhány név a híres miskolciak közül:
•Böszörményi Géza (filmrendező, forgatókönyvíró)
•Demjén Ferenc (énekes)
•Grósz Károly (magyar politikus, a minisztertanács elnöke)
•Jókainé Laborfalvi Róza (szerintem felesleges ide írnom bármit)
•Szabó Lőrinc (szintén)
•Waszlavik László (énekes, Vágtázó halottkémek)
•Zelk Zoltán (nem itt született ugyan, de élt itt is)
•Miskolci Sátán Mancs (ez a teljes neve a Miskolci mentőcsoport leghíresebb kutyájának, akinek a szobra is megtekinthető Miskolcon)
Persze még hosszú oldalakon keresztül sorolhatnám a neveket és még akkor is a végére kéne írnom, hogy a teljesség igénye nélkül, hiszen minden ember, élőlény fontos, értékes valakinek, valakiknek. Az életnél fontosabb és értékesebbet elképzelni sem tudok.
Ám akármennyire csodás, elbűvölő és történelmileg fontos helyszín Miskolc, mégsem fogok írni róla. Hiszen számomra Miskolc mindössze előszobája annak a helynek, amit a legek legjének tartok. Ez a hely pedig nem más, mint Bükkszentkereszt.
Bükkszentkeresztre Miskolcon át jutottunk el. Innen indul ugyanis a Borsod Volán azon járata, mely a mesék birodalmába, a béke szigetére, a szerelem és álmok országába repíti az embert.
Mi olyan jó Bükkszentkereszten? Na, erre nem könnyű válaszolni, hisz annyi mindent fel lehetne sorolni. Csodás panoráma, fenséges hegyek, magas és lombos fák, zöldellő növényzet, csordogáló patak, üveghuták, Boldogasszony köve, mókusok, csend és nyugalom.
Rajongok azért a helyért, pedig még a lovas tanyához egyszer sem jutottunk el. Megnéztük a Bükki üveghuták ipartörténeti múzeumát, ahol nekem leginkább a helyi lakosokról készült elsárgult fényképek tetszettek a legjobban. Sétálgattunk a Milleniumi emlékműnél. Szállásunk ablaka a szánkópályára nyílt, amit megérkezésünket követő reggelre porcukor színű hó borított. Igaz, hogy csak kívülről, de megnéztük a gyógynövényházat. Jártunk a IV. Béla emlékműnél. Haraptuk a friss levegőt a magasan lévő focipályánál. Olyan meredek utcákon sétálgattunk, mint a filmekben San Francisko - ban. Megnéztük a Boldogasszony kövét.
Nekem személy szerint leginkább a Boldogasszony köve tetszett. Képzeljetek el egy varázslatos helyet, melynek közepén (mint a kerekerdő közepén) egy titkos kis zug húzódik meg. Itt aztán tényleg néma csend van, csak a madarak csicseregnek, és ha elég türelmesen figyelünk, akkor nem csak az igényesen elkészített bibliai képeket fedezhetjük fel a magas fákon vagy a Mária tiszteletére mívesen megfaragott padot, hanem szemtelen, élénk kis mókusok hadával is találkozhatunk, akiket néhány perc elteltével egyáltalán nem érdekel, hogy ott vagyunk–e, ha elég mozdulatlanok és csendesek tudunk lenni.
Beszélgettem egy 76 éves nénivel is, aki gyors léptekkel haladt mellettem a meredek, kilométer hosszú utcán minden fáradtság nélkül, miközben én a nyelvemet az utca végén húztam magam után, úgy lihegtem. Az asszony arcán jóságos mosoly ült miközben lassított léptein, hogy az ellustult pesti kislány is levegőhöz jusson. Elmondta, hogy valamikor régen lány korában ő is jobban bírta az iramot, mint manapság. (Még ennél is? Képedtem el magamban.) Mesélte, hogy naponta többször is megjárja ezt a hosszú utcát. Neki egyáltalán nem tűnik fárasztónak.
Hát sokkal frissebbnek és egészségesebbnek látszott nálam a néni, mikor felértünk az utca tetejére és magamra hagyott, hogy sietve folytassa útját. Én pedig tátott szájjal ámulva néztem vissza a megtett távolságra.
Szeretettel gondolok vissza a helyi közértesre is, aki kedvesen mosolyogva búcsúzott el tőlünk és remélte, hogy még találkozunk. Én is ebben reménykedem!
Már több alkalommal is jártam Bükkszentkereszten, több utcát is megmásztam, fenékre is estem séta közben egyszer és bár azt nem tudom, hogy még meddig élek, vagy milyen messzi országokba, helyekre fogok eljutni életem során, de egyvalamit biztosan tudok: Bükkszentkeresztre vissza kell menni!

Megpróbálok néhány képet is felrakni Bükkszentkeresztről a Képek, szépek című rovatba. Remélem sikerül és Ti is gyönyörködhettek a látványban.
Ideje: április 13, hétfő, 14:17:07 - mango

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Bükkszentkereszten jártam" | Belépés/Regisztráció | 7 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Bükkszentkereszten jártam (Pontok: 1)
- piroman Ideje: április 14, kedd, 11:57:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kimaradt egy híres - Miskolcon született - személy: Piro M. Péter (felesleges ide írnom bármit) :D
Javasolt túraútvonalak Bükkszentkeresztről: Hollóstető - Répáshuta - Nagymező, A Hór-völgyén át Cserépfalu - Bogács, vagy Nagy-bodzás - Szár-hegy - Kács és gyors hóolvadás esetén egy "gejzír" megtekintése Répáshuta - Felsőtárkány - Vörös-kő. (Ez azért már egy húzósabb út. :) Istenem, de jó lenne most is...



Re: Bükkszentkereszten jártam (Pontok: 1)
- kisssp Ideje: április 14, kedd, 21:09:46
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örülök, hogy írtál, és ilyen kedvesen szűkebb hazám tájáról. Szerényen megjegyzem, én is Miskolcon, azaz Diósgyőrben születtem...
Barátsággal:
Péter



Re: Bükkszentkereszten jártam (Pontok: 1)
- naiva Ideje: április 15, szerda, 19:17:46
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Valóban szép hely lehet, megnéztem a képeket is. Köszönjük, hogy megmutattad!:)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.49 Seconds