[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 122
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 123

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Tavaszodik
fényesi

"Sáncban a hóviz
könnyű hajót visz,
füstöl a fényben a barna tető."


Áprily Lajos
Tavaszodik I.
(N. Tessitori Nórának)
Sáncban a hóviz
könnyű hajót visz,
füstöl a fényben a barna tető.
Messze határba
indul az árva,
lenge madárka: billegető.

Titkon a Bükkben
moccan a rügyben
- mint csibe héjban - kandin a lomb,
s mintha a róna
kedve dalolna,
úgy muzsikál, muzsikál a kolomp.

Indulok. Értem.
Jól tudom: értem,
értem üzenget a zsenge határ:
"Szíved, a bomlott,
ócska kolompot
hozd ide, hozd ide, hozd ide már!"

Milyen szépen remél, hív, esedezik Áprily Lajos verse! Ébredezik köröttünk és bennünk is a világ. Lassan talán mi is kitalálunk lelkünk elvermelt gondolatainak útvesztőjéből. Lassan, mert az idő még kéreti magát. Bent is, kint is. Reggel elkél a kabát, napközben nekigyürkőzik a nap fénye, de estére még csak rövid időre marad nyitva ablakunk. Hűvös van. Úton vagyunk.

Azon a szombaton is elindultak, és megérkeztek az emberek. Mindenki oda, ahol sorsa szerint lennie kellett. Vajon hányan olvastak akkor verset, amikor találkozónkat József Attila soraival kezdtem (Áldalak búval, vigalommal) ! Vajon hányan eszméltek rá gondolatainak örökérvényességére! József Attila meg tudta írni a mindenség (az egység) hatalmára ébredő ember alázatát épp úgy, mint az élethez nélkülözhetetlen szeretet utáni csillapíthatatlan vágyakozásunkat. Versei többre érdemesek annál, hogy csak a születése napjára tett Költészet napján legyenek emlékezetünkben!

A szomszédos helységben festés van, olykor bekúszik a hígító szaga. A hétköznap és a hétvége összefonódik térben és időben egyaránt, ahogy verseinkben is. Felolvasunk. Arany Kati egyre magabiztosabb. Emlékszem, hogy eleinte meg sem akart szólalni. Zsuzsinknak is egyre kevésbé remeg a hangja, pedig legtöbbször már előre szól, hogy az elsők között legyen. Most nem szólt.

Rég volt köztünk Lacoba, aki szépprózáival most ismételten tanúbizonyságát adta a magyar nyelv szépségeit felvonultató írásmódjának. Felix – többszörös nyertese versversenyeinknek - érezhetően kötetlenebbül érzi már magát velünk. Felolvas, már - már csak közöl, de írásához éppen ez, és így kell. Mz_per_X erős, és megrázóan hiteles, mint mindig, amikor szaval. Most József Attilát. A „Karóval jöttél” belehasít agyunkba, lelkünkbe.

Egy ősbemutatót hallhattunk később, mégpedig winner Laci rádiójáték-író pályázatra beadott művéből adott elő egy részletet az alkalmi társulat. A humor perceit Samway biztosította ismét a maga (jó értelembe vett) blazírt előadásmódjában. Angyali Andi most is határozott és erős.


A délután számomra emlékezetes percei közé mindenképpen oda kell sorolnom Eprecske szereplését, aki a rádiójátékban még remegő kezekkel ugyan, de később saját versét felolvasva megmutatta, hogy – az egyébiránt kellemes hangjához – milyen eredendő tehetség párosul!

Anna előbb tolmácsolta Attila61 versét, majd József Attila „Kései sirató”-ját. Szokatlan, mégsem idegen egy nő hangján hallani a sorokat. József Attila a felnőttként is megtartott gyermeki lélektisztaság hangján zokog, vádol, - de akkor is szeret -, ebben a versében.
aLeb a reneszánsz romantika hiteles tolmácsolója. Versei mint megannyi míves csengettyű összecsengése. Íródjon néhány szó csöndes krónikásunkról, Csilláról, aki egészen finom érzékkel örökít meg egy - egy pillanatot. Azt a kivételes pillanatot, amikor megmutatkozik, mi rejlik a felszín alatt.

A délutánt körkérdéssel kezdem: milyen jelzővel illetnénk a ma tízen – huszonéves nemzedékét? Tanulságos és elgondolkodtató véleményeket hallhattunk. Szóba került a család, az iskola felelőssége épp úgy, mint a szociális, ill. társadalmi egyenlőtlenségek lehúzó, személyiségromboló ereje.

Besötétedik, mire elindulunk visszafelé. Visszafelé? Olyan nincs. Bárhonnan indulunk visszafelé, akkor is előre megyünk. Előre, most a májusi találkozóig.


Ideje: április 16, péntek, 05:26:51 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"Tavaszodik" | Belépés/Regisztráció | 10 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Tavaszodik (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: április 16, péntek, 05:34:27
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönöm János a beszámolót.
A hiteles beszámoláson túl is élmény olvasni, mert írásodat átlengi a lényedből fakadó "lelkünk mögé" látásod.
Nekem is - és tudom többen érzik még ezt -, sokat nyújtanak ezek a találkozók, beszélgetések. Jó volt Veletek tölteni a délutánt...:))))



Re: Tavaszodik (Pontok: 1)
- Samway Ideje: április 16, péntek, 10:01:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ezek a találkozók, mélyen beivódnak az ember lelkébe és az élmény örökre megmarad. Jól mondod nincs vissza csak mindig előre. Mindig örülök, ha részese lehetek ezeknek a bensőséges taliknak.

üdv samy



Re: Tavaszodik (Pontok: 1)
- a_leb Ideje: április 16, péntek, 10:53:42
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
János, minden tali élmény, minden együtt töltött perc megmozdít bennem valamit, amitől kicsit szebb, értékesebb lesz a világ. Nem, nem csak a versek, a közös nevetések, a komoly szavak, tanulságok, hanem a visszavonhatatlan, elronthatatlan barátság fölötti öröm is ez. Az én szükségem nyer itt energiát, hitet.
Nem tudnék kiemelni senkit a jelenlévők és fizikai szinten jelen nem lévők, de közénk tartozók közül, aki ne tenne ehhez.
Beszámolód finoman, egyszerűen vázolt vonalait mind magunk töltjük ki színekkel, apróbb részletekkel - önmagunkból, közös élményeinkből. Ebből a találkozóból is.
Köszönöm.



Re: Tavaszodik (Pontok: 1)
- Eprecske Ideje: április 16, péntek, 19:52:20
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
János miközben olvastalak , újbol ott voltam abban a kisteremben. Láttam az arcokat. Minden egyes tali egy élmény, feltöltődök és erőt merítek. Köszönöm szavaid, hitet és erőt adnak. Sokat jelentenek a beszélgetések, a jó hangulat.
Üdvözlettel :)) Mártus



Re: Tavaszodik (Pontok: 1)
- agnes Ideje: április 16, péntek, 20:44:35
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó lett volna veletek! De így is köztetek éreztem magam. János ! Írásod elért hozzám is. szeretettel agnes



Re: Tavaszodik (Pontok: 1)
- Lyza1 Ideje: április 17, szombat, 06:08:43
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves János!

Beszámolód, akár a tavaszi fák rügye, úgy bontakozik ki és mutatja a találkozó hangulatát és a résztvevők tehetségét! Gratulálok írásodhoz, sajnálva, hogy nem lehettem ott.
Üdv: Lyza



Re: Tavaszodik (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: április 17, szombat, 17:35:41
(Adatok | Üzenet küldése)
Szívet melengető soraid örömmel olvastam:))) A hír mellett, az emberi érzések, az egymásra figyelés, a szeretet fontossága, ami hozzám elért.



Re: Tavaszodik (Pontok: 1)
- naiva Ideje: április 17, szombat, 19:37:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
"Lassan talán mi is kitalálunk lelkünk elvermelt gondolatainak útvesztőjéből." - ez a mondatod nagyon tetszett kedves János! Talán azért is, mert ez a tali segített ebben nekünk, szerintem mindannyiunknak. Egymásra figyeltünk, egymást hallgattuk, együtt gondolkodtunk. Kicsit felrázta, kicsit megmozgatta a hosszú tél után "elgémberedett" gondolataink, érzéseink. Nagyon jó volt, én is remekül éreztem magam(mint mindig) ! Jól jellemezted a kis társaságot, képek, hangok villantak fel bennem... Köszönjük, hogy megírtad! Zsuzsi



Re: Tavaszodik (Pontok: 1)
- aranytk Ideje: április 21, szerda, 23:39:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon szép tavaszi nap volt, és boldog voltam, hogy együtt lehettem a csapattal. János, igazán különlegesen, szépen írtad meg az összefoglalót. Köszönet érte! És egy nagy ölelés ;)



Re: Tavaszodik (Pontok: 1)
- fényesi Ideje: április 27, kedd, 21:14:16
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ott voltam, megírtam, és most magam is köszönöm a hozzá(m)szólásokat!
Szeretet!
J



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds