[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 44
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 44


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Ha harc, hát legyen...


Azt tapasztaltam, ha valaki tudomást szerez arról, mi folyik az élsportban, kicsit úgy viselkedik, mint a gyerek, mikor megtudja, hogy nincs télapó.


Kalandos életem során, volt szerencsém egy sportszövetségnél is dolgozni. Talán ezért van, hogy a dopping körül zajló események csaknem hidegen hagynak, habár mostanában egyre inkább zavar az a képmutatás, ahogy ezt az ügyet kezelik.
Azt tapasztaltam, ha valaki tudomást szerez arról, mi folyik az élsportban, kicsit úgy viselkedik, mint a gyerek, mikor megtudja, hogy nincs télapó. Hiszi is meg nem is, de mindenképp szomorú lesz tőle, és jobb szeretné, ha soha nem tudta volna meg, mi az igazság. Így hát felhívom mindenki szíves figyelmét arra, hogy az alábbi sorok elszomorító tényeket tartalmaznak, ezért a gyengébb idegzetűek kérem, olvassanak inkább mást.

Tetszik, nem tetszik, tudomásul kell venni, hogy a mai élsportban már olyan embertelenül magasak a követelmények, hogy szinte nincs olyan sportág, ahol a doppingot ne használnák. Ezt persze senki nem ismeri el hivatalosan. Beszéltem olyan teniszedzővel, aki maga mondta, hogy annyira veszélyesek már ezek a legújabb doppingszerek, hogy az a csoda, hogy még senki nem halt meg a pályán. Ezek után, gondolom senki nem hiszi azt, hogy egy versenyző önszántából kezd el doppingolni. Legtöbbször maga az edző ajánl különféle "kiegészítőket", amik hol vitaminoknak, hol étkezési kiegészítőknek vannak feltüntetve.

A szabály szerint, ha valaki egy jelentősebb versenyen ér el egy eredményt, akkor 24 órán belül kell érvényesíttetnie azt. Vagyis a dopping használatánál arra törekednek, hogy a dopping hatása a verseny idejére korlátozódjon, és utána minél hamarabb kiürüljön a szervezetből. Ez azonban nagyon megterhelő az emberi szervezetre nézve, viszont enélkül már úgy tűnik nem is lehet jelentősebb eredményt elérni egy-egy nemzetközi versenyen. Tudomásom szerint, nálunk is vannak kísérletek arra, hogy természetes étkezési kiegészítőkkel, életmód tanácsokkal, és megfelelő edzési tervvel, meddig lehet eljutni. Olvastam olyan tanulmányt, amely elismerte, a versenyző azért nem lehetett első, mert nem használt doppingot.

Persze erre lehet azt mondani, hogy szörnyű, de attól még marad a versenyzők kiszolgáltatott helyzete. Marad az egyenlőtlen esély. És marad az életveszély, hogy ne legyen hiábavaló a küzdelem, az edzés és a harc.
Ideje: Szeptember 02, csütörtök, 13:12:33 - ukume

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Ha harc, hát legyen..." | Belépés/Regisztráció | 5 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Ha harc, hát legyen... (Pontok: 1)
- Bogika Ideje: Szeptember 02, csütörtök, 13:36:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nemrég volt a TV-ben, hogy a pekingi olimpiára már meg fognak jelenni a génmanipulációs doppingok. Elképzelem, ahogy majd a sportolók sárkányszörnnyé változnak, mint az emberek a rajzfilmeken a Cartoon Networkon. Azért az szomorú, hogy ezek az emberek mit meg nem tesznek a nyerésért. Van-e még az arany mögött boldogság? Vagy csak a pénz érdekel mindenkit? Ennek mi értelme? Valaki mondta - talán Karinthy? - hogy legelőször az élsportolók halnak meg, utána azok, akik nagyon egészségtelenül éltek, majd a legvégén az átlagember.



Re: Ha harc, hát legyen... (Pontok: 1)
- fényesi Ideje: Szeptember 02, csütörtök, 15:34:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hallottam egy, amerikai sportolók között végzett felmérésről -megjegyzem szerintem történhetett volna bárhol a világon-, ahol ez volt az egyik kérdés :Ha tudná, hogy a szer, amit bevesz, garantálná az olimpiai győzelmet, de a mellékhatása miatt egy év múlva meghalna, akkor is beszedné?A válaszadók 65%-a azt mondta, hogy IGEN!



Re: Ha harc, hát legyen... (Pontok: 1)
- csingi Ideje: Szeptember 02, csütörtök, 20:24:49
(Adatok | Üzenet küldése)
A teljesítmény-kényszer, és a megalománia már eltorzította teljesen az embereket. Mondjuk, Akhilleusz is a rövid és dicső életre voksolt, tehát ez mindig létezett.



Re: Ha harc, hát legyen... (Pontok: 1)
- Halogen (tukkancs@zwallet.com) Ideje: Szeptember 07, kedd, 22:13:27
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szerintem az teljesítmény, ami magától jön. Tehát ha erőltetjük, értéktelen... Mint a hashajtó meg a vízhajtó.. Vagy születik valaki olyannak, aki KÉPES, vagy nem, és ebbe bele kell nyugodnia. Vagy harcolni. Tisztességes módszerekkel, persze.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds