[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 264
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 264


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Sztori: Vajon ki vigyáz?


Az úgy történt, hogy az utam naponta elvezet a temető mellett.

Eleinte kissé megszeppenve gondoltam arra, hogy temető mellé költőzzek, de visszaemlékeztem, gyermekkorom kisvárosára, s eszembe jutott, hogy nem tudtam tenni 250 lépést semerre, hogy ne ütközzek, valamelyik ősöm sírjába. S amilyen természetesnek vettem akkoriban ezt a lépten-nyomon emlékeztetést arra, hogy nem élek örökké, olyan hamar tudtam figyelembe se venni. Mert sehol olyan édes nem volt a serdülő csók, mint Lajos bátyám örök ágya fölött. Jutkától. Vagy Jutka nagyijának a sírjánál. Kláritól. Vagy a másik temetőben egyenesen, valaki mástól.
Akárhogy is volt, nem vehettem valami komolyan, hogy nincs helyem a temetőben . . . Egy tavaszi nap még kisiskolás koromban, egy középiskolás zsidó lánytól tanultam volt meg csókolózni s csak a sorsom humorérzékének tudhatom fel, hogy a katólikus temetőben, ott, tavasszal, a lombtalan bokrok között kinézve a Kerekerdőre megtanította nekem a Székely Himnuszt is. Az igaz, hogy a nevére már nem emlékszem, de arra igen, hogy a csókja semmivel sem volt keserűbb mint másé . . .
A katólikus temető volt a bőlcsőm, s baglyom is. A református temető volt a lelkem őre. Nagyanyámmal jártam oda látogatni elhunyt családomat. Amikor a református temetőre emlékszem a temető mellett egy csokor emlék melegíti a multamat. Soha nem mulasztom látni lelki szemeimmel, nagyanyám hatalmas vérerekkel befutott törékeny karjait, rízspapírvékony bőrével amint a nagyapám sírhantjáról gyomlálja ami nem virág. Nem mulasztom látni a piros fekete temetőbogarakat amint a sírok között sürgölődnek, mint intrikált mintás köntösű apró bíborosok. S ma is olyan tisztán látom mintha a tegnap láttam volna utoljára.
A katólikus temető gyönyörű kilátása a Kerekerdőre s a Szarkakőre, a völgyben a Rózsa utcával gyermekkorom otthonává varázsolja az emlékeimet. Halottak napjaára a patkótól hordtuk a fenyőágakat öcsémmel s a halottak őrei, akik szinte kivétel nélkül jóságos nénik voltak, mindig bőkezűen megajándékoztak a segítségért. Habár reformátusok voltunk, öcsémet mindig megkérte a katólikus esperes, hogy ministráns fiú legyen temetéseken, engem meg olvasni kért a kicsi pap. Mindig jól megfizettek . . . Jóleső érzés volt, hogy kereshettünk egy kis pénzmagot csak odalátogatva ahol szerettünk lenni.
Oda jártam olvasni is. Legszebb és legemlékezetesebb irodalmi olvasóélményeim tanúi sírkövek voltak. Jó könyv került a kezembe, irány a temető. Sétálni volt kedvem, temető. Sírni oda jártam, szeretni is. Nem is csoda hát, hogy ferde szemmel néztem a temetőkre az újvilágban: a temetők túl újak, a sírok nincsenek felhantolva . . . Valahogy úgy. Igazán szegény az a nemzet amelyiknek nincsenek halottai sem rendesen. Vajon ki vigyáz az álmukra?
Ideje: Március 15, hétfő, 19:41:41 - Janó

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Vajon ki vigyáz?" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds