[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 237
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 237


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Sztori: Napjaim vidéken II.


A látott filmekre már nem emlékszem, pedig mennyire vártuk azokat a szombatokat! Ebből is látszik, hogy idővel mi válik fontossá, emlékezetessé.


Falun mindig is a kevés beszéd járta. Unokatestvérem sem mondott sokat, felültetett a nyeregre, azt mondta lökjem el magam, csak tekerjem a pedálokat. Csúnya borulás lett a vége. Mivel anyámék csak megörzésre, nyaralásra, jó falusi levegő szívására adtak ki a nyárra nagybátyámékhoz, és nem azért, hogy kitörjem a nyakam, nagyanyám megtiltotta, hogy tovább kisérletezzünk a járgánnyal.
Fürdőszoba nem volt akkoriban még falun. Hétvégenként a nagy mosóteknő kikerült az udvarra, aztán abban csutakoltak le minket a Flóra szappannal, amit leginkább mosáshoz használt a néném, de úgy gondolták ártani nem árt, a szagos szappan meg csak kisasszonyoknak való. Igaz, abból faluhelyen nem sok akadt akkoriban, még abban sem vagyok biztos, hogy a boltban árultak-e volna olyasmit!Kimosakodás után aztán elmehettünk a moziba. Útközben fagyit lehetett venni a mozgó árustól. A gombóc ára egy forint volt, de lehetett kérni két ötvenfilléres adagot is. A mozi. Na, az volt egycsuda!A dolog úgy kezdődött, hogy hétköznap jött egy öreg, kimustrált híradós kocsi, ami a postát is hozta-vitte, meg a filmeket is cserélgette a faluk között. Emlékszem ott álltunk a ház előtt, ahonnan be lehetett látni a kanyart egészen a templomig, annál messzebb meg nem lett volna értelme, mert olyan port vetett a kocsik kereke, hogy megítélni annak okozóját nem is tudta volna senki. Amikor a porfelhőből, mint egy másik világ hirnöke kibontakozott a kocsi magas szekrénye, az összes gyerek szaladt a posta felé! Néha egy-egy kutya is csatlakozott a csapathoz, oda-odakapva a meztelen lábszárakhoz, hogy aztán egy erőteljesebb rugásra végül elkotródjanak.Hétvégeken aztán a gépész elővette a kerek dobozból a filmet, és a nézőkkel egy térben elhelyezett vetítő lencséjéből elindult a játék.
Fura hely volt ez a Kultúr, oda lehetett szólni a gépésznek, hogy állítsa már ugyan meg a filmet, mert vizelni kell kimenni, a nézőtér örökösen változott, mivel a székek szabadon mozgathatóak voltak. Még szotyolázni is lehetett. A filmet nem nagyon lehetett hallani, mert hangos volt a vetítő, nyikorogtak a székek, kuncogott, vagy éppen hangosan kacagott a rengeteg gyerek! Gyerek bizony, mert felnőtt nem nagyon került beljebb.A férfiak a kocsmában mulatták az időt, az asszonyok templom után még elbeszélgettek a minden porta elé kitett padokon, gyereknézőbe mentek a rokonsághoz, vagy a temetőbe sírt gondozni. A gyermekkorból kinőtt fiatalok meg a presszóba mentek, ahol valami zene is szólt esténként, a valamikori fonók meghasonlásaként, vagy éppen bementek a járásszékhelyre, pedig az nem volt közel, és a busz is ritkán járt.Vasárnap még a jószágot sem hajtották ki a faluból. Reggelente vesszőseprükkel takarították az utat a házak előtt. Amikorra felkeltünk a szalmával töltött párnákról, már kész volt a reggeli, ami sült szalonna volt leginkább, vagy tört bab kenyérre kenve. Péntekenként néném otthon sütötte a kenyeret, majd alaposan betakargatva ruhákkal tartottuk azt a kredenc tetején. Jó volt az még harmadnap is, megkenve jófajta házizsírral. Olyan fehér volt annak a béle, mint az Újvári Györgyi nyaka, akivel akkortájt szerelembe estem. Na, de ez már egy másik eset! Talán meg is írom egyszer!
Ideje: December 07, kedd, 05:38:53 - fényesi

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Napjaim vidéken II." | Belépés/Regisztráció | 5 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Napjaim vidéken II. (Pontok: 1)
- emelne Ideje: December 07, kedd, 07:35:05
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagy élvezettel olvasom emlékeidet!



Re: Napjaim vidéken II. (Pontok: 1)
- nyom-ta-thao Ideje: December 07, kedd, 10:42:02
(Adatok | Üzenet küldése)
egyformák az emlékeink,kivétel a ló...cs.:thao



Re: Napjaim vidéken II. (Pontok: 1)
- Bogika Ideje: December 07, kedd, 11:37:11
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nyaranta én is jártam falusi moziba. Nagynéném volt a jegyárus, így ingyen nézhettem meg a filmeket. Az unokatestvérem persze minden előadásra elment. A film után végignéztük a padsorokat, általában tele volt minden szotyolával. Ma már a falu város, de mozi nincs, úgy tudom. Kenyeret akkor már nem sütöttek arrafele, de naponta egyszer jött csak kenyér a kisboltba, olyankor mindig szóltak egymásnak a szomszédok, hogy lehet menni. Hűtőszekrény nem volt a boltban,azért árultak vajat, élesztőt, de csak annyit rendeltek, amennyi rögtön elfogyott.



Re: Napjaim vidéken II. (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: December 07, kedd, 19:16:29
(Adatok | Üzenet küldése)
Jó volt olvasni ezeket a nosztalgikus emlékeket...
Biztos annak a kornak is megvolt a maga hangulata. Én már ezekből mit sem láttam.



Re: Napjaim vidéken II. (Pontok: 1)
- csizi Ideje: December 10, péntek, 17:39:15
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ez a mese a Hamvas-Gatályon történt, ( Ez egy tanya, apám ott tanított. ) de nem volt bolt, és fagyi. Havonta egyszer jött a mozi, mi beülhettünk a Roburba, és a mesterekkel mentünk a kastélyba, ott volt egy nagyterem, és oda gyűltek az emberek, apraja, nagyja.
Amikor tolatott, rákiabáltam a söfőrre, hogy: Hóóó ! Mert ugyanis ott volt egy fa. A Katonazene című filmet játszotta a Mozi.
Üdv: csizi A többi stimmel. :)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds