[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 266
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 267

Jelen:
Tagi infók ender Küldhetsz neki privát üzenetet ender ender


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Hírek: Csak a premierre!


Csordás Lajos most megjelent Molnár Ferenc életrajza nem teszi őt a Francia Akadémia halhatatlanjává, de nem is szórakoztató anekdotafüzér a világ legismertebb /Nyugaton/ magyar drámaírójáról, akinek egy darabját pl. hatszor filmesítették meg és a megzenésítők ajánlatait /Puccini, Gershwin/ elutasította.

A francia becsületrend lovagjává franciaországi irodalmi munkássága miatt váló Molnár oroszországi, galíciai zsidók és délvidéki ősök gyermekeként látta meg a világot. Budapesten.
A jószemű Ady hamar megállapította róla:"Benne nyolcvan író lakik"'.
A karcsú kötet átfogja Molnár irodalmi munkásságát a kezdetektől az író hosszú emigrációs éveiig.
Mellesleg nem messze lakott -New York-ban- a szintén emigráns Márai Sándortól.
Pusztán egyéni meggyőződésem, hogy Molnár a kétéves haditudósítói gyakorlata miatt vált profi tollforgatóvá, ezt a gyanút fokozza, hogy most tudtam meg, hogy roportajait az akkor a Monarchiával hadban álló országok lapjai-The New York Times, Washington Post, Berliner Zeitung- átvették és fizették.
Tehát Molnár volt a haditudósító etalonja.
A bővérű Molnár anekdoták önállóan is megtöltöttek volna egy kötetet, de Csordás Lajos mértéktartóan elkerülte, hogy csak sztorik lánca legyen a kötet.
Én is úgy tudtam, hogy a New York Kávéház/ az írók törzshelye volt Budapesten/kulcsát Molnár dobta a Dunába, mondván, sose legyen záróra, de a monofráfia szerzője kimutatja, hogy ez aligha történhetett meg az akkor 16 éves Molnárral aki ugyan korkedvezménnyel aludhatott az Otthon Kör pamlagán, de mégiscsak gyerek volt ebben az időpontban.
Mégiscsak elkerülhetetlen....
Molnár elveszi Darvas Lilit, akinek sok éve udvarolt.
Az esküvői tanú, maga is jeles színész, szóvá teszi, hogy Molnár az ünnepélyes alkalomra mégsem öltött frakkot:
Az író így mentegetőzött:"Csak a premierre, Sanyikám"
Ideje: December 10, péntek, 18:23:43 - thkerekes

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Kultura

"Csak a premierre!" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds