[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 260
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 260


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Sztori: Az OM (AUM, AUM-H) omkaráról II.


Amikor még a tér és az idő nem volt elválva egymástól, nem volt más csak az AUM.

Ha azt mondom, a tér és idő egy volt, akkor azt mondom az AUM mint szimbólum volt jelen, tehát azzal a gondolati tartalommal, amit jelenleg az AUM-nak tulajdonítunk. Ebben az állapotban a szó és jelentése egy, kettősség nélküli, ez maga Brahman. Nem a Brahman, tehát semmiképpen valamiféle isten vagy istenség, de a Dharma (Törvény) sem. Ez az Abszolút, a nem-teremtett; jó közelítéssel a Csend. Ebből az abszolút csendből nő ki a szó (sabda). Tulajdonképpen a hátterét adja önmagának, mintegy saját magát szüli meg: a kígyó, amely önmaga farkába harap. Nem mondhatjuk tehát, hogy az AUM maga a Világmindenség, mert az már név és alak. De mégis mondhatjuk, hogy az AUM maga a Világmindenség, hiszen az AUM név és alak. A Keletkezés előtt úgy van (volt) jelen, mint a tükörkép a tükör síkja mögött, ahol maga a Keletkezés a tükör és amit visszatükröz az maga az AUM. A Keletkezés oka és célja egyaránt az AUM. Az energia minden megjelenési formájának hátterét adja az AUM. Formáját és tartalmát is adja a megjelenőnek; benne van mindenben, de tartja is a mindent. Az AUM az isteni Logosz, az egyiptomi Amen, az energiák minden megjelenési formájában az isteni rész. Ott van fülkagylónkban süvítő szél hangjában, a tengeri kagylóban morajló tenger-hangban, a kagyló spirális mész-kiválásában, a csend kagylójában, a kagyló csendjében. A tenger hullám-tarajában, ahogyan visszahull a tengerre vízalagutat formázva. Ott van a forrás döbbent csobogása mögött, mint óceáni hullám-robajlás, a vitorlák lekunkorodásában, és amikor a szél kidagasztja; a csattanás hangjában, amely úgy védi, óvja a végtelenmoraj-mormogást, mint eleven hús a csontokat. Ott van minden lenyugvó nap „zöld sugár-villanás”-ában, ott van minden lombon átszűrődő Nap-camera-obscurában, zöld levelek arany-glóriájában, felszáradó járdákra hullt levelek nedv-aurájában. Ott van az elmúlásban akár a keletkezésben: a gyönge, éppen a fölből előbújó fűszálban, aminek hegye beakad egy apró rögbe, és ezért meggörbül-feszül, mint egy klorofil-íj, és végül mindent-túlélőn simul a szél tenyere alá. Ott van a szárban föl-alászivárgó buborékocskákban, a gyökerek ásvány-ölelésében, porzók és bibék egymásra hajladozásában, méhecskék aranyló nektár-koloncában, a zümmögés vibrálásában, informális táncukban a kaptármelegben. Ott van a szót ölelő csöndben: a költő ihletében; öntudatlanságában, váteszségében; öntudatlanságában, bölcsességében; öntudatlanságában. Az öntudatlanság tudatosságában, a tudatlanság ön-tudatosságában, mert az igazi költő a kimondatlant látatja, anélkül, hogy kimondaná, leírná. Mert ott van, mint az AUM, léte lényegében, ami maga az AUM. Kimondja a szót, de rögtön a csöndbe burkolja. Méhébe rejti, mint egy fordított szülő nő; ő az OM-tól pocakos, az embrió őt formázza a magzati evolúció évmillióin át, ő szedresedik a méh tölcséresen gömbölyödő falán, a sperma farkincája is úgy kunkorodik, ahogy ő. Ott van a szerelmesek egymásra-egymásba hajlásában, lábuk, hajzatuk egymásba fonódásában, a lepedő kéj-csatakos gyűrődésében, szempilláik egymásba akadozódásában, tenyérredők arcbőr vájásában, vándorló dűnék rajzolatában az egymásra forrt homlokok sivatagában. Ott van a lihegésben, ott van minden lélegzetben, a lélegzet szüneteiben, a testben szétáradó lélegzetben (pranavam), az eltávozó lélegzetben (apaya), a spirituális lélegzet spirálisában. Ott van az isten, ott van az ember első lélegzetében. Ott van az isten, ott van az ember utolsó lélegzetében. Ott van (volt) az ökölbe szorított energiában, a kinyitott tenyerű időben, s forog önmaga tengelye körül el nem múlón soha. AUM AH HUM


                                                                 

Ideje: Március 24, szerda, 14:37:07 - Paulus

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"Az OM (AUM, AUM-H) omkaráról II." | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds