[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 139
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 139


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Nem sikerült vallást alakítania a kábítószerideológusnak


A kultuszfigura, Timothy Leary szerint, az LSD-nél jobb afrodiziákum nincs- /olyan lehet, mint egy vak bálna találkozása egy tankhajóval, szóval: megrendítö-thkerekes-/, nem is beszélve a vallásos élményekröl.


Azóta sem született a kábítószereknek hasonló teoretikusa. Timothy Leary új, kábítószerekre alapozott tömegvallást alapított volna, csak közben betiltották a szert.
A Harvard pszichológiaprofesszoraként Leary LSD-vel kísérletezett: a szert elöbb betiltották, majd fogyasztóit üldözték. Leary végül két szál marihuanás cigaretta birtoklása miatt börtönbe került, ahonnan megszökött, késöbb mjd Pakisztánban kapják el az amerikai kormány ügynökei és újra a börtönbe került. Szabadulása után fedezte fel a világhálót, és vált hálózati guruvá. Framjára ezrek sereglettek, személyes barátjának tudhatta a hippi korszak nagyjait: Allan Ginsberget, Ken Keselyt, Allan Wattsot. A magyar Nemzeti Drogmegelözési Tanács legnagyobb szomorúságára Beverly Hlls-ben, HETVENÖT éves korában halt meg prosztatarákban-hamvait a múlt év öszén lötték ki a világürbe. Leary vitathatatlanul elegáns fogalmazó volt, brilliáns vitapartner, értett a tömegek nyelvén, és az sem rajta múlt, hogy a lizergilsav nem kreált új vallást, mint ahogy ö hitte. A magyarországi olvasó számára elkésett kötetböl /Timothy Leary:Az extázis politikája, Edge Kiadó, 2003/-megismerehtjük valódi egyéniségét, hiszen ezt csak az inerneten keringö CYBERPUNK nevü dolgozata tette eddig lehetövé. rendkívül hamar felismerte Lery a számítógépek által kreált közös cybertér szerepét és az informatikai szabadság egyik apostolává is vált ezzel. Leary négy-öt kísérletröl számol be : ezeket zömében nem is ö végezte. Itt jegyzem meg , hogy korábban a Sandoz cég nagy pénzeket ölt a nemrégiben felfedezett lizergilsav hasznosításáról, melyben akkor még a kutatók semmi erkölcstelent és törvénytelent nem láttak, söt a pszichiátriai felhasználhatóságához nagy reményeket füztek. Leary egy tömegvallás elösegítése érdekében alkalmazta volna a szert-ez akkor nem látszott lehettetlennek. tudatmódosító szereket ma is alkalmat az orvostudomány, igaz, szigorú orvosi felügyelet mellett. A ma korszerünek mondott szorongásgátlók, nyugtatók, stresszoldók, ugyanilyen szereppel bírnak. A magyarországi kábítószerelvonókúrákon például metadont alkalmaznak az elvonási tünetek enyhítésére, melyet, ha egészséges, értsd:nem kábszerfüggö szed, hatása hasonló a hallucinogén anyagokhoz. Euforizáló hatása is enyhíti az elvonási tünetekt. Leary szenvedélyesen érvelt az LSD mellett, ö ezt a világ legjobb afrodiziákumának tartotta, állítása szerint LSD hatása latt egy nö a szexuális együttlét során több száz orgazmust is elérhet. Ráadásul, szerinte, a megrögzött homoszexuálisok is heteroszexuálissá válnak LSD hatása alatt. Az LSD-t ráadásul sikeresen alkalmazták alkoholisták és különbözö pszichotikus megbetegedésben szenvedök esetében, aztán a törvény betiltotta. Manapság is akad olyan pszichiáter/ én hármat ismerek, a legfontosabb köztük a Kanadában élö Feldmár András/ , kiknek a véleménye az LSD-vel kapcsolatban megengedöbb, mint amit a törvény doktrinája rögzít. Egyébként a közhittel ellentétben Leary maga is kardoskodott, hogy a szert ne házilag, tehát ne ellenörizhetetlenül gyártsák, és a maga korában elért társadalmi befolyására utal, hogy a kormányzóválasztásokon Ronald Reegan ellenfele volt.
Mi történt volna, ha nyer?
Ideje: Január 14, péntek, 09:12:52 - thkerekes

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Nem sikerült vallást alakítania a kábítószerideológusnak" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds