[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 124
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 124


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Erdélyi sorok


Lehet, hogy sokan megfordultak Erdély csodálatos vidékein, sok szemet kápráztatott el a felejthetetlen Székelyföld, vagy a Mezőség, vagy talán a Marosmente.


De lehet, hogy kevesen vették észre az itteni helyek lakosainak arckifejezését vagy minennapi életüket. Miért is kellene észrevenni?
Kérdezik egyesek. Talán azért, mert ha itt útbaigazítást kérsz nem kell törjed az idegen nyelvet, mert valaki megszólal magyarul, talán ismeretlen lévén meghív hozzá egy jó pohár borra. Sokan elcsodálkoztak az erdélyi vendégszereteten. De e felhőtlen ég nem is olyan felhőtlen hisz a jóságunkért ráfizetünk.
Ha belegondolok, hogy a forradalomtól hányszor voltunk kitéve a támadásoknak akkor elborzadok. Nem én , hanem aaz erdélyi magyar. Így kell nevezzem ezt a „maroknyi” népet. Sokan számítottak az anyaország segítségére és csalódtak. Az itteni politikai helyzetben ahogy sikerül feljebb kerülni, valaki jön és keresztbe tesz a sok hónapos fáradságos tárgyalásoknak. És mindezeknek a levét mi isszuk meg.
A napokban sokat vitatot téma volt a TRIANON film. Miért kellett idehozni? Kit érdekel egy olyan dolog ami sajgó sebek felbontását jelenti. Mi nem tehetünk semmit azért ami akkor történt. Tanulni lehet belőle, a tévedésekből, de nem az kell legyen a „kapaszkodó kötél.”
A látogatók elmennek, de mi itt kell maradjunk és meg kell álljunk azon a földön amit az őseink reánk hagytak. Nem menekülhetünk el és nem is akarunk. Hisz „azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk.”
Ideje: Január 20, csütörtök, 17:06:41 - bunda

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Erdélyi sorok" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Erdélyi sorok (Pontok: 1)
- ukume Ideje: Január 20, csütörtök, 17:45:30
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves Bunda! Mindenek előtt: Isten hozott! A magam részéről rendkívül örülök minden erdélyi publikálónak, mert ti tényleg tudtok valamit amit mi nem: úgy látni a világot, hogy legyen bármilyen nehéz, talpon kell maradni....



De magáról az írásról azt kell mondjam: nem volt elég velőtrázó a sikoly! Jómagam nyáron voltam először Erdélyben és csak most értettem meg, hogy mit jelent az, hogy kitépték Magyarország szívét. Az hogy utolérhetetlen vendégszeretetben volt részünk, és hogy valóban megdöbbentő élmény az ízes magyar szó, csak töredéke azoknak a felkavaró érzéseknek, amiket a mai napig nem felejtek.



Semmi hamisság nem volt ott! Minden igaz volt, jóízű volt az étel, és a szó, derékig értek a vadvirágok, voltunk juhászoknál, kik ládában aludtak, mégis kézzel fogható volt a szeretet és ámulatba ejtő a tisztaság....



Szóval, nem is tudom kifejezni hálámat, hogy részem lehetett benne, de azt hiszem ezt LÁTNI KELL! ÁT KELL ÉLNI, mert azon kevés élmények egyike, melyet szinte nem lehet elmesélni.

Szeretettel üdvözöllek:
Ukume




Re: Erdélyi sorok (Pontok: 1)
- Galdr (ez_hamis@hamis.com) Ideje: Január 22, szombat, 15:55:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Üdv bunda...

nem tudom ki vagy, nem tudom hol laksz, nem is számít... Trianon film? ott voltam amikor az EMI (Erdélyi Magyar Ifjak) egyik vezetőjével közölték, hogy eljárást indítanak ellenük... nevetséges... és mégis tanulságos... néhány nap múlva együtt űltem velük egy kocsmában és bár érződött, hogy baj van - a hatóságok már börtönnel fenyegetőztek -, ha keserűen is, mégis mosolyogtunk.
Minket megtanít az élet Magyarnak lenni.



Re: Erdélyi sorok (Pontok: 1)
- Netelka Ideje: Január 22, szombat, 16:38:51
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Bunda! Én csak annyit tudok mondani, szeretem Erdélyt, azon belül is Székelyföldet, ahol több alkalommal tölthettem néhány szépséges napot. Nem kell bemutatnod a vendégszeretetet, kaptam, kaptunk belőle rengeteget. Azt gondolom, a nagypolitikát és az egyéni érzéseket nem lehet egy napon említeni, én magam egyre inkább kiábrándult vagyok. Csupán az empátiám az, ami segít, hogy elképzeljem, milyen is ott élni a mindennapokat, és nem csupán átlátogatni, gyönyörködni a szebbnél szebb tájakban, hallgatni az ízes magyar beszédet, vagy megkóstolni az erdélyi konyhát. De csak próbálom elképzelni, hiszen én itt élek. És abban biztos vagyok, Magyarország (nem a nagybetűs politika) szereti Erdélyt. Csak ennyit szerettem volna mondani.
Barátsággal: Neti



[Cím nélkül] (Pontok: 1)
- Elend Ideje: Január 25, kedd, 08:25:15
(Adatok | Üzenet küldése)
„azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk.”

[„Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne.” (Tamási Áron)]


Elég szomorú, hogy "sokan" az "anyaország" (Számomra nem "anya", mivel nem ott születtem, s a támogatását sem igényelem, az anyatejről már nem is beszélve.) segítségére számítanak.
Legalább ilyen szomorú az, ahogyan lereagálták a népszavazás eredményét a "honfitársaim". Reméltem, hogy a Balkán-mentalitás véget ér a Kárpátoknál. Tévedtem. Már megint.


  • Re: - bunda Ideje: Január 25, kedd, 11:44:20

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.25 Seconds