[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 131
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 131


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Sztori: Régi havas esték és éjszakák


Amíg a szüleim éltek – s amikor már elköltöztem tőlük – sok-sok téli hétvégét töltöttem otthon.


Mióta eljöttem – az első kivételével – mindig is emeletes háztömbben laktam, és általában csak az ablakon keresztül bámultam a hóesést, vagy időnként vizesre sétáltam a kabátom alját. Amit az ember szeret, azt meg kell érintenie is, úgy az igazi!
Amikor még csak szállongott a hó, már akkor is alig vártam a hétvégét. Hazatelefonáltam, hogy Apu kijöjjön elém az állomásra – akkorra a vonaton már úgyis átfagytam – s minél hamarabb otthon lehessek.
Ilyenkor aztán szegényeknek jobban kellett fűteni: „mer’ ez a lány mindig meg akar fagyni” – mondogatta Anyu. Kicsit kevésnek találtam a 19-20 fokot.
Viszont nagyon szerettem fát vágni – a kutyánk, már abban is folyton segédkezni akart! :) Amikor a pincébe (a kazánhoz) hordtam le a fát, Linda (ez volt legutolsó kutyánk neve) is felkapott egy-egy kisebb fahasábot a tőke mellől – esetleg tőlem lopott el egyet – és hozta utánam. Láttatok már vigyorgó kutyát? Kinevetett, ha ellopta tőlem a fát, vagy ha megelőzött a pincébe vezető lépcsőkön! :)

Az esték voltak a legszebbek. Az udvari és utcai villany fényében szinte igézően esett a hó, s egyszerűen képtelen voltam bennmaradni. Beöltöztem mindenféle otthoni cuccokba, végül felvettem Apu bélelt pufajkáját (felkészülve a támadásokra ;)) és mentem havat söpörni. Természetesen Linda kíséretében. Hol a seprűt akarta ellopni tőlem, hol megpróbált beborítani a hóba, felugrálva rám (leginkább ez ellen kellett a pufajka). Persze én sem voltam ám teljesen ártatlan eme dolgok bekövetkeztében, mert vagy rásöpörtem a havat (ott futkározott körülöttem), vagy meghógolyóztam – amit ő elkapott és megrágott!
Este tíz után már az utcára is kijöhetett velem, mikor a járdát söpörtem. Ebben az időben ritkán jártak az úton, esetleg a szomszéd ügyködött szintén a járdán lévő hó miatt. Kapun kívül a kutya senkire nem jelentett veszélyt, hisz az nem az ő területe volt, még megszaglászásra sem méltatta a nagy ritkán felbukkanó későnjárókat. Orrát a földre szegezve szagokat gyűjtött, vagy ismételten velem ellenkezett.
Időnként a bátyám gyerekei is jöttek besegíteni, amiből legtöbbször hógolyózás lett, vagy hatalmas kacagások – ettől viszont Linda teljesen „beindult”, s olyan önmagával való – nagy csúszásokkal tarkított – kergetőzésbe bonyolódott, hogy a falusi este tőlünk volt hangos.

Ezek a bolondos, jókedvű, hóeséssel meggyönyörített esték mostanában nagyon hiányoznak nekem! Nemcsak a ritka hóesés miatt...
Ideje: Január 28, péntek, 20:34:41 - Lacoba

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Régi havas esték és éjszakák" | Belépés/Regisztráció | 7 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Régi havas esték és éjszakák (Pontok: 1)
- nyom-ta-thao Ideje: Január 28, péntek, 21:09:21
(Adatok | Üzenet küldése)
Így nosztalgiának csodaszép.Ha viszont egy régi ház nyűgét szenveded naponta...de megértelek.Az ember mindíg visszavágyik.Én abba a korba,amikor a gyerekek még kicsik voltak.Szépen nosztalgiáztál:zs.



Re: Régi havas esték és éjszakák (Pontok: 1)
- edami Ideje: Január 29, szombat, 09:03:39
(Adatok | Üzenet küldése)
Nagyon szep visszaemlekezes. koszonom hogy megosztottad velunk.




Re: Régi havas esték és éjszakák (Pontok: 1)
- Móka Ideje: Január 29, szombat, 16:30:11
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Erről a kedves történetről eszembe jut, amikor Klotildligeten laktunk.A gyerekek még kicsik voltak és együtt játszottunk a csodálatos hóban.Akkor nagyon boldog voltam...



Re: Régi havas esték és éjszakák (Pontok: 1)
- Anonyma Ideje: Január 31, hétfő, 14:45:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nemcsak neked hiányoznak...szerintem mindenkinek,aki már átélt ehhez hasonlót! :)
Én dédimnél éltem át...már ő sincs és a kis falusi gangos ,tornácos házacskája kétszintes palota lett az utódok keze nyomán. Szép, de valami visszavonhatatlanúl elmúlt...



Re: Régi havas esték és éjszakák (Pontok: 1)
- veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: Január 31, hétfő, 19:33:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönöm a hozzászólásaitokat! Azt hiszem nekem is az fáj, ami elmúlt és már nem jön vissza többé. Nem a hó, és nem a ház. A szüleim, a bátyám gyerekeinek a bolondozása (még jó, hogy kissé hasonlítunk, így kicsit felnőtten is tudnak gyerekek is maradni:)) és igen, ne felejtsem el Lindát, "aki" egy németjuhászkutya volt!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds