[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 128
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 129

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Beszélgetős: Ó, ezek a görög istenek!


Komolyan mondom: örök tudatlanságban élnék, ha nem lenne gyerekem! De van! Így kénytelen vagyok tanulni, hogy ne lássák, mily tudatlan vagyok.


Szóval, a mai lecke: a görög mitológia. Elképesztő! Ezek az istenek! Mintha emberek lennének. Megdöbbentő! Megdöbbentő, ha egy isten emberi. Épp úgy, mint mikor egy emberről kiderül, hogy isteni. (Ez csak vicc volt ám!)

Tehát kezdetben volt vala (ez egyáltalán nem biztos, hogy helyes, de olyan jól hangzik)... Szóval kezdetben volt vala Khaosz, a tátongó üresség. ( Te tudtad, hogy a káosz tátongó ürességet jelent? Én nem! Mindig azt hittem, az valamiféle zűrzavar. Erre tesék! Kiderül, hogy üresség. Habár, ha jól meggondolom, a tátongó ürességben és a zűrzavarban van valami közös. Szerinted?)
Aztán hogy legyen valami a semmiben, -lett Gaia (gája): a széles mellű Föld. (Na, ehhez, mit szólsz? A Föld nő! Wow! Méghozzá széles mellű! Persze mi más is lehetne? Hiszen termőföldekben gazdag. Folyóvizei áradnak, ha az ég esővel tölti. Apadnak, ha a Nap felszívja erejét... Mi más lehetne a Föld, mint nő!)
És harmadikként jött létre Erósz, a Szerelem istene. ( Voila! A görögök tudják, mi kell az élethez: tátongó üresség, egy nőnemű Föld, és Szerelem!)

"Gaia először méltó párját hozta a világra,
csillagos Égboltot, hogy mindent ez beborítson..."

Ízlelgesd a tudást! Érzed a zamatát? Gaia a nőnemű Föld létrehozta az eget, ami mindent beborít! Gyönyörű, nem?
Hallod a tücskök ciripelését! Gondtalanul muzsikálnak a nyári égboltnak.
Ja, persze! A pasinak is van neve: Uranosz! Uranosznak hívják az Égboltot.
Ég és Föld és a Szerelem közös gyermeke (figyeld! hárman voltak):
- először a skacok: a hét titán (ja, én a tudatlan, sose gondoltam volna, hogy a titán szó, görög eredetű)
- aztán jöttek a csajok: nyolc titanisz
- majd a három egyszemű küklopsz (na, ja! gyerekből is megárt a sok)
- és végül a három százkarú és ötvenfejű óriás: Kottosz, Briareósz és Güész.

A pasik nehezebben bírják a kiképzést, úgyhogy nem lehet csodálkozni, hogy Uranosznak már kicsit sok volt a három küklopsz meg a három százkarú, ötvenfejű szörnyszülött, úgyhogy nem sokat vacakolt az alvilág legmélyebb zugába taszította őket.
(Elvégre a férfiak tudják mi kell az életben maradáshoz! Két kéz, két láb, két szem, két fül, egy száj. Nem több, nem kevesebb. Nem olyan bonyolult ez! Persze a gyenge női elme, ezt nem értheti meg!)
Gaia zokogott: a gyerek az gyerek, legyen bár egy szeme, vagy száz keze! Megkérte hát a titánokat, hogy álljanak bosszút a szívtelen apán. (Rendes anya fiaitól kér segítséget a bajban.)
Kronosz, a legfiatalabb titán (anyuci kedvence) vállalkozott erre. Simán megfosztotta Uranoszt férfiasságától! (A hálátlan kölök! Hogy anyuci kedvére tegyen, apucira támad! De legalább szabad a szerelem, nem kell újabb gyermekáldástól tartani. Elég az a 21 gyerek!)

Na persze, Kronosznak nem volt többé nyugodalma. Mi lesz, ha vele is megesik az eset, és majd rá is rátámad a gyerkőce?
(Zseni volt a kölyök, komolyan mondom! Előre gondolkodott! Végül addig-addig gondolkodott, míg kitalálta a korai születésszabályozást!) Lenyelte a gyerkeit.
A probléma persze megint a nő miatt keletkezett!
Rheia, a felesége, kissé nehezen viselte, hogy minden gyereke Kronosz gyomrában végzi. Ezért, mikor a legkisebbel várandós volt, Kréta szigetére menekült, és ott szülte meg Zeuszt. Kronoszt persze nem ejtették a fejére, és követte Rheiát:
- Hova tetted azt a fattyút? - üvöltötte eszelősen.
Mire Rheia előadta a bepólyált csecsemőt, akit Kronosz le is nyelt izibe.
(Naná. A nőkben nem lehet bízni! A pólyában egy kő volt elrejtve, így Zeusz életben maradt, és ahogy az egy valamire való hálátlan kölyökhöz illik, bosszút állt apján.)
Mikor felnőtt, mérget adott be neki, mire az kihányta minden testvérét. Így látták meg másodszor is a napvilágot Zeusz halhatatlan testvérei születésük fordított sorrendjében.

Igazán emberi mese, nem? És mégis isteni! :)
Ideje: Február 28, hétfő, 20:34:09 - ukume

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Dolgozat

"Ó, ezek a görög istenek!" | Belépés/Regisztráció | 2 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Ó, ezek a görög istenek! (Pontok: 1)
- Lev Ideje: Február 28, hétfő, 21:49:43
(Adatok | Üzenet küldése)
:)))) Így kellett volna tanítani az iskolában.. rögtön megjegyeztem volna:))) most már jöhet a tudomány:)))



Re: Ó, ezek a görög istenek! (Pontok: 1)
- csingi Ideje: Március 01, kedd, 18:48:47
(Adatok | Üzenet küldése)
Nagyon jópofa írás, bár azt hiszem kicsit elfogult vagyok a mitológiai témákkal kapcsolatban, és az egyetemes kultúra egyik alappillérét a humoros sztorinál magasabbra helyezem. Ahogy fura lenne számomra a Bibliát is látni adaptálva "jópofizósra". De ez az én magánvéleményem, az írás remek és lendületes.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds