[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 188
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 188


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Eucharisztia éve és eucharisztikus csodák. ...


Az Eucharisztia évében vagyunk.
A most, 2005. április 2-án 21.37-kor elhunyt II. János Pál pápa, Karol Wojtyła, múlt év június 13-i, Úrnapi beszédében jelentette be ...


... az Eucharisztia évének megtartását 2004. októberétől 2005. októberéig. Az Oltáriszentség évének kezdete egybeesett a mexikói Guadalajara-ban október 10-17-ig tartott Eucharisztikus Világkongresszussal: ezen mexikói 48. Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus nyitotta meg a pápa által meghirdetett «Eucharisztia Évé»-t, amelynek jelmondata: «Az Eucharisztia, a III. évezred fénye és élete». Az Eucharisztikus évet a 2005. október 2-29. között tartandó XI. Általános Püspöki Szinódus zárja le, amelynek témája: «Az Eucharisztia: az Egyház életének és küldetésének forrása és csúcspontja».
2004. október 8-án a Vatikánban nyilvánosságra hozták a Szentatya Mane nobiscum Domine (Maradj velünk, Uram!) kezdetű apostoli levelét, amelyet II. János Pál pápa az Eucharisztia évére írt a püspököknek a papoknak és a hívőknek.
II. János Pál pápa ünnepélyes szentmisével nyitotta meg október 17-én, vasárnap az Eucharisztikus Évet a római Szent Péter bazilikában. A szentmise után a Legszentebb Oltáriszentség kitétele következett, majd elhangzott a pápa üzenete, s végül az Oltáriszentséggel történő áldás zárta a szertartást.
Apostoli levelében a Szentatya többek között az Eucharisztiáról, mint a közösség forrásáról és megjelenéséről írt. […]
Ezen az Eucharisztia Éve alkalmából aktuális az Eucharisztikus csodák közül az első legnagyobbról, a legrégibbről, a lancianói Húsról és Vérről szólni:

A közép-olaszországi Abruzzo tartomány városában, az ősi Anxanum romjaira épült Lanciano több, mint 1200 éve őrzi a katolikus egyház első és legnagyobb Eucharisztikus Csodájának ereklyéit. A városka kb. 4 km-re található az adriai útvonalon a Pescara-Bari autópályától.

A csoda a VIII. század közepén következett be, a város Szent Legonzianónak szentelt templomában. Egy bazilita szerzetesnek kételyei támadtak afelől, hogy Jézus valóban jelen van az Oltáriszentségben. A szentmise bemutatása során, az átváltoztatásnál az ostya valóban élő hússá, a bor pedig élő vérré változott át. A vér 5 szabálytalan formájú és különböző nagyságú rögben alvadt meg. A hússá vált szentostyát 1713-tól kezdve egy művészi, finoman cizellált, nápolyi kézművesek által készített ezüst Oltáriszentség-tartóban őrzik, míg a vért egy gazdagon díszített, ősi kristálykehelyben tárolják. A csodás ereklyéket először a bazilita szerzetesek, majd a bencések őrizték, végül 1252-ben a helyi püspök, majd egy pápai bulla a minoriták gondozására bízta. A szerzetesek 1258-ban építették azt a Szent Ferenc nevét viselő szentélyt, amelyben a csodás szent ostya és vér ma is látható. Az eredetileg román stílusban épült templomot az 1700-as évek közepén barokk ízlés szerint alakították át.
1902 óta a lancianói Eucharisztikus csoda ereklyéi a főoltár második tabernákulumában láthatók.
1574-től kezdve számos egyházi vizsgálatot rendeltek el, amelyet a XX. században 1970-71-ben, majd 1981-ben folytattak a legmodernebb orvostudományi eszközökkel. A legnagyobb tudományos pontossággal végzett, szövettani és laboratóriumi vizsgálatok a következő eredményeket állapították meg:

A Hús valódi Hús, a Vér valódi Vér.
A Hús és a Vér az emberi fajhoz tartoznak.
A Hús lényegi alkotóelemei egy emberi SZÍV-et mutatnak:
A Húsban jelen vannak metszetben a szívizom, szívbelhártya, a bolygó ideg és a bal szívkamra.
A Hús és a Vér ugyanabból az AB vércsoportból való.
A Vérben – a laboratóriumi vizsgálatok szerint – a friss emberi vérre jellemző arányban találtak proteineket. Jelen vannak továbbá következő elemek: klorid, foszfor, magnézium, kálium, nátrium, és kalcium.

A Csodás Húst és Vért 1200 éve természetes állapotában őrzik, az ereklyék ki vannak téve fizikai, légköri és biológiai hatásoknak, ennek ellenére eredeti állapotukban maradtak fenn. Ez már önmagában véve rendkívüli jelenség.
Az eddig elvégzett tudományos vizsgálatok egyértelmű és mindenre kiterjedő, igenlő választ adtak a közép-olaszországi Lanciano Eucharisztikus Csodájának hitelességét igazolva.

A csodás ereklyék előtt évente több tízezer, a világ minden részéről érkező hívő rója le tiszteletét. A közelmúlt leghíresebb látogatói között volt II. János Pál pápa, Karol Wojtyła, akkor még krakkói érsek, aki 1974-ben kereste fel a legősibb Eucharisztikus Csoda szentélyét. […]

Folytatás (és a teljes képes dokumentációval illusztrált cikk): TESTVÉRMÚZSÁK/OSSERVATORIO LETTERARIO






Ideje: április 06, szerda, 18:46:03 - stelltesor

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Eucharisztia éve és eucharisztikus csodák. ..." | Belépés/Regisztráció | 1 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Eucharisztia éve és eucharisztikus csodák. ... (Pontok: 1)
- Paulus (pars@freemail.hu) Ideje: április 07, csütörtök, 19:54:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A vallásos, hívő embereket tisztelem, úgy vélem értem az Úrfelmutatást, nem kifogásolom a vallási szertartásokat, amíg tudom, hogy a bor szimbolikusan vér és az otya szimbolikusan hús, de amikor ez megfordul, az olyan kannibalisztikus és vámíros és visszataszító, sőt undorító!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds