[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 244
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 244


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
EZ SEM ROSSZ!


Ezen már csak kínomban nevetni tudok. De rettenetesen bosszant is és ingerel is.


Tavaly június 22-én délelőtt 9,37-kor «sürgős információkérés» tárgymegjelöléssel e-levelet küldtem a milánói és a római magyar konzulátusra: családommal júliusra/augusztusra terveztük a hazautazást Magyarországra. Beszéljenek az alábbi dokumentációk:

Tisztelt Cím!
Szeretnék családommal hazautazni július/augusztusban Magyarországra. A tények az alábbiak:
Magyar és olasz állampolgár vagyok, így 1986. jan. 2-án Ferrarában született leányom is az.
A kérdés vele kapcsolatos: ez év januárjában lejárt a magyar útlevele, s az idén nagykorúvá is vált. Hazánk
Európa Uniós tagfelvétele miatti várakozás alatt nem hosszabbíttattam meg az ez év jan. 06-án lejárt magyar útlevelét.
A kérdés: lévén Olaszországban elsősorban és kizárólagosan olasz állampolgár beléphet-e Magyarországra csak az olasz személyi igazolványával? Hiszen olasz és magyar állampolgárok most már európai állampolgárok is.
Szíves válaszukat várva köszönettel és tisztelettel:....»


Két nap múlva, június 24-én megkaptam a várva várt választ a milánói konzulátustól. Közben érdeklődtem az olasz hatóságoknál is, biztos, ami biztos, nehogy a határon érjen bennünket kellemetlen meglepetés. Ezek után nem is már nem izgatott, hogy Rómából jön-e válasz vagy sem.
Azóta - lassan egy esztendeje - megfordultunk otthon, s bizony otthon sem hiányzott a kellemetlenség. Erről az alábbiakban teszek említést.

Most jön a nagy meglepetés: ma, 2005. június 23-án, 13,11-kor levelem küldését követően 366 napra (1 év és 1 nap!) 14,55-kor befutott a római konzulátus "gyors" válasza:


«Tisztelt hölgyem!
Kérdésére válaszolva közöljük, hogy az információi helyesek: a lánya az olasz személyi igazolvánnyal gond nélkül utazhat be Magyarországra, de maximum csak 90 napig tartózkodhat további intézkedés és bejelentés nélkül.
Egyúttal arra bátorítjuk hogy minél előbb hosszabbítsák meg a lány magyar útlevelét, mert bármilyen sürgős helyzetben hasznos lehet.
Telefonszámunk: 06/44249938, 06/44249939.
Amennyiben Olaszország északi részén él, akkor Milánóhoz forduljon: 02/67382924.
Üdvözlettel,
Magyar Konzulátus»

Ma, 14,55-kor azonnal válaszoltam a római konzulátusnak megköszönvén emígyen:


«Tisztelt Konzulátus!

Nahát ezt a meglepetést! Azért mégiscsak válaszra lettem érdemesítve?!

Köszönöm a válaszukat, az úton már régen túl vagyunk, lassan egy éve! Erre egy évvel ezelőtt lett volna szükségem, mégpedig sürgősen (keltezés és küldés: Június 22, 2004 9:37).
A milánói konzulátustól is megkérdeztem ezen levelemmel egy időben - még szerencse, hogy volt annyi eszem, hogy oda is elküldjem -, tőlük megkaptam a választ időben. Egyébként az olasz hatóságoktól is érdeklődtem, tehát nem hagyatkoztam csak egy válaszra - lám, milyen előrelátó voltam! -: vagyis az Önökére. Még szerencse, hiszen ezen levelük is alátámasztja. Igaz is, jobb később, mint soha! (Ha én dolgoznék így, bizony felkopna az állam! Még a hagyományos postai levelezés során is előbb kaptam választ a római konzulátustól!)
Más esetben is ilyen "fürgék" és "napra készek" az ügyintézésben? Vagy csak én, mint született magyar állampolgár, vagy kettős állampolgár (magyar-olasz), netán Eu-polgár vagyok ezzel a megkülönböztetett bánásmóddal kitűntetve? Szerencse, hogy nem Önökre vártam. Egy groteszk vicclapba illő az eset. De rendkívül ingerlő és bosszantó: ez jeles példája annak, hogy mennyire semmibe veszik honfitársaikat! Köszönöm a megkülönböztetett megnyilvánulásukat.
Ezúton közlöm, lányom útlevelét nem újítottuk fel - sem ő sem én -, mert semmi haszna nincs. Nekem még van érvényes magyar útlevelem, s hogy mennyire volt "hasznomra", azt balesetemmel kapcsolatos alábbi cikkem nagyon jól illusztrálja a «Nyári útinapló - 2004» -ből: «Magyarországi egészségügyi diszkrimináció?»
(olaszul)

Köszönettel a sürgős kérésemre most megküldött válaszukért, a legszívélyes üdvözlettel annak reményében, hogy másoknak mégiscsak időben válaszolnak állampolgárságra való tekintet nélkül:....»

Annyi bizonyos, nem mondhatom el magamról, hogy unatkozom!
Apropó, egy jóindulatú sugallat: legalább egy évvel korábban forduljanak sürgős információért a római konzulátushoz, talán lesz rá remény, hogy pontosan, időre megérkezik az áhított válasz!

P.S. Hogy örvendezhessünk is, hadd közöljek végre valami icipici pozitívumot is, ami ma történt velem ami a «Magyar Posta Rt-2/Ami sok, az sok» c. írásomat illeti:

Volt foganatja a panaszom bejelentésének legalább a 25,21 Eu ügyében. Visszaérkezett a mai napon az összeg lejárt postaszelvénnyel, ugyanúgy, mint amikor határidőn túl értesítette a Magyar Posta Rt. az Olasz Posta Rt.-t e fent említett összeg fel nem vételéről. A lakóhelyem szerinti kerületi postahivatal igazgatónője továbbította Rómába az érvényesítésre s végre ilyen kellemetlen kaland után visszakapom a pénzem, de «természetesen» kamat nélkül. Mindenesetre manipuláció-szaga van ennek az egésznek a Magyar Posta részéről, ami továbbra is undorító és felháborító. A hivatalból, jogosan engem illető pénzemért ilyen felhajtást kell csinálnom, hogy végre visszakapjam a jogtalanul visszatartott pénzemet! Nem szólva az izgalomról, ami az egészségi állapotra negatív hatással van. A magyar Posta Rt. Ne csodálkozzon, ha még egy ilyen eset után nem fogok megelégedni a hosszú türelmes várakozásom után az egyszerű panaszbenyújtással , s az esetleges rendőrségi és egyéb hatósági feljelentés lehetőségével, hanem kártérítési eljárást is fogok indítani.

A visszatartott és ki nem fizetett 600,00 Eu sorsáról még nem tudok semmit. Ajánlom, hogy az is rendeződjék minél előbb, mert a mai nappal lejárt az általam ultimátumként megadott egy hetes határidő…

Mindenesetre nem a Magyar Posta Rt.-től tudtam meg a fentiekben foglaltakat - hallgat mint az a bizonyos a fűben -, hanem a kerületi postahivatalom igazgatónőjétől. Mindenesetre legyen szabad megjegyeznem: «fantasztikus» bizonyítványt állított ki magáról Magyarország, hála az Magyar Posta Rt. eljárásának!

Még mielőtt Eu-tagországgá avanzsált volna hazám, felháborodtam az egyik legnagyobb hírközlő olasz sajtóorgánum, az Ansa-újságírók - tudatlanságán, hogy hazánkat a balkáni államok közé sorolta. Most már nem háborodom fel, sőt. Hazánk civilizáltságban még annál lejjebb vívta ki helyezését!

Életemben először ahelyett, hogy büszke lennék, az ellenkezőjét érzem!

(Forrás: Testvérmúzsák )


Klikk az alábbi linkekre:
«Nyári útinapló - 2004»
«Magyarországi egészségügyi diszkrimináció?»

Ideje: Június 24, péntek, 07:43:00 - stelltesor

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"EZ SEM ROSSZ!" | Belépés/Regisztráció | 9 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: EZ SEM ROSSZ! (Pontok: 1)
- LunaPiena Ideje: Június 24, péntek, 08:39:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A Magyar Postáról annyit, hogy szerződést küldtünk egy partner cégnek, ajánlva, elsőbbségivel (priority). Kb. 450,- Ft értékű bélyeggel róttuk le a postaköltséget. A Hódmezővásárhely-Miskolc távot 14 nap alatt tette meg a levél. Nekünk a szerződés késedelmes megküldése (kézbesítése!) veszteség, de a postánál 15 nap a határidő a kézbesítésre. Még belefértek. Bár ennyi idő alatt egy csiga is eljutott volna Miskolcig.



Re: EZ SEM ROSSZ! (Pontok: 1)
- stelltesor (http://www.e-nevjegy.ini.hu/) Ideje: Június 24, péntek, 08:57:31
(Adatok | Üzenet küldése)
HELYESBÍTÉS: Sajnos az átmasoláskor szerkesztési hibák csúsztak az írásba, lemeradtak végződések, ragok, stb.) Az írás eredetiben itt - kérem klikkelni rá -olvasható:
Testvérmúzsák [www.testvermuzsak.gportal.hu]



Re: EZ SEM ROSSZ! (Pontok: 1)
- Chokito Ideje: Június 25, szombat, 07:10:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jópofa, amit a római konzulátusról (is) megtudhattunk. Sajnos, Magyarország már csak ilyen. Ilyennek szerették meg, így vették fel az EU-ba, gondolom a hazai illetékesek félnek lerombolni image-üket.:-))) De hogy az Idegenrendészettel vannak egyéb problémák is, íme egy újabb példa. Nejem szlovák állampolgár. Érvényes letelepedési, munkavállalási, stb engedélye van. Mióta Magyarországon magánemberként is adózni "lehet", Ő adózik is rendesen, a magyar államnak. Kapott is ezért cserébe egy kék színű magyar személyi igazolványt. Amit én nem értek: hogy minek??? A bankok nem fogadják el. Szőnyegtisztító gépet szerettünk volna kölcsönözni, Ő az érvényes, ám kék színű magyar személyiigazolványával nem tehette meg! És a legújabb: a magyar-szlovák határon a magyar határőrök nem engedik át a Magyarországon kiadott, érvényes magyar személyiigazolványával!!! Ennyit még Magyarország EU-tagságáról.
Más lapra tarozik ugyan, de külön élvezet a helyzetben, hogy Magyarország és Szlovákia (régebben Csehszlovákia) között sosem volt olyan egyezmény, ami lehetővé tette volna a kettős állampolgárságot. Emiatt aztán a hazánkban letelepedési engedéllyel rendelkezőket sem Szlovákiában, sem Magyarországon nem tekintik egyenrangú állampolgárnak. A letelepedési engedély egyik feltétele volt ugyanis, hogy a régi, még csehszlovák személyijét le kellett adnia, újat meg nem kaphat. A magyarral meg mint látható, kitörölheti ...



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds