[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 256
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 256


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Vers: Máglya a vizen
legna

Perctelen örök lábnyomaink
hűs melegét bőrömmel figyelem
- lágyan hullámzik lélegzetemmel -
bennem az elcsendesült életóceán.
Lelkemnek simogatóan vidám
emlékgyöngyöket játszva hajigál,
míg a sötétben egyedül mulató
felhőtáncban foltosan égő Holdat
oltja törött kagylóhéj szemem.

Ülök mint létben már kényszekövült
elmosódásra váró alig-homokszobor.
Hangtalan indulva peregnek le rólam
a fagyottnak hitt arany emlékszemek.
Örök szírtek éles elnyelő árnyékában
csendes elmémben borzongva élővé remegek.
Szél tündére cinkosan libben, körülleng,
- velem mókázna éjjében önfeledten -
hajamba suttogva kis kócokat beleborzol.

Játékával éleszt. Régi-új szunnyadó tüzek
a semmiből lángolni vágyni születnek
- benn félve zárt relytekmélyen -
eltemetettnek hitt önfeledt vidámság
hamuborított alig zsarátnokaiból…
( ébredni vágyott már
az elszunnyadott mosoly )
… felhőtlenség árny nélküli vágya fénylett
világtalan álmataggá vált képzeletében.

Remegőn nyílik a világ. Földre hullva szikrák
ugrálnak pattognak sercegve most köröttem
örömörvény bánat-elnyelő tüze készül
( már érzem fel-fellobbantod a távolból )
nevetésem bennem, belőlem most gyűlik,
egyetlen halomba, csillogóvá rakosgatom
a jövőt rajzoló partmenti habokban.
Végre elengedhetem hullámokon feléd
imbolyogva induló lángoló máglyát a vizen.


Ideje: December 11, kedd, 07:28:35 - Veva

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a szint főoldalára

Haladó
Szint: Haladó

"Máglya a vizen" | Belépés/Regisztráció | 8 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Máglya a vizen (Pontok: 1)
Lacoba Ideje: December 12, szerda, 08:48:33
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Legna! Jó verset hoztál nekünk, köszönjük! Miért is? Talán a legfontosabb, hogy nem akartál hatalmas lenni, hanem engedted a téged foglalkoztató gondolatokat az ujjad hegyéig. Örömmel olvastam ezt a verset. Néhány apró hibát ugyan észlelek, de ezek javíthatók, csiszolhatók (még visszatérek rá). Gratulálok, sikerült engem - az olvasót - is odavarázsolni az "életóceán"ba.

A második sorban az utolsó két szót mondatidegennek érzem. Aztán a hatodik végén sem érzem megfelelőnek a "hajigál" szót. A "kényszerkövült " "r"-betűjét is pótold. Valahogyan a szemeket is sokallom, még úgy is, hogy a rokon is ott van. A "szirtek" "i"-jére is figyelj. A második versszak utolsó szava túligekötőzött, hiszen már ott az elején ("hajamba"). És az utolsó sor "máglya"-ragját is helyre kell tenni.

Ezek apró hibácskák. Azonban figyelned kell ezekre is, hogy az olvasónak már olyan olvasmány kerüljön a kezébe, amit nem kell még külön kibogozni. Mivel nem egy kötött verselést választottál a túljelzőzéssel is takarékoskodnod kell, mert ezek nem biztos, hogy tovább pörgetik a szépen guruló kereket. Amely szépen gurul, érdemi, általános értékekkel.

Mégegyszer gratulálok. Érezd jól magad a Fullextrán



Re: Máglya a vizen (Pontok: 1)
Paulus (pogonyi.pal@chello.hu) Ideje: December 12, szerda, 14:58:12
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Mért hiszed, hogy ha lelegyszerűsíted, már nem olyan jó? Szerintem ez a vers (értékei mellett) kissé túlbonyolított. Így még olvasva csak-csak, hiszen bármennyiszer el lehet olvasni hámozgatván az értelmét, de ha ezt valaki csak egyszer elszavalja, a hallgatója biztos nem fog érteni belőle egy kukkot se. Persze lehet mondani azt, hogy nem muszáj érteni a verset, elég érezni, de akkor is el kell jutni legalább az érzésküszöbhöz.
Külömben nagy jó ötlet, hogy a saját "létóceán"-od partján üldögélsz, vagyis önmagadban, s ezáltal minden természeti jelenség (hullámok, szél, tüzek) elvonttá, szimbólikussá válnak a versben. Magadba figyelve nosztalgiázol (eltűnt kedves emlékek). Lacoba már elmondta a feltűnőbb hibákat, én néhány apróbbat: az első két sor teljesen rossz; értelmetlen és értelmezhetetlen; a bőrünkkel nem figyelünk, a lábnyomaink a legkevésbé örök, s mi az hogy perctelen? A Hold túljelzős: vagy legyen felhőtáncban egyedűl mulató, vagy csak foltosan égő. Az "arany emlészemek": valahogy nem értem, pedig próbálom; megfagyott tajték?, füstezüst gyöngyszemek? dermedt verejték?, szóval nem jön össze nekem. "Lángolni vágyni" nem jó, vágynak lángolni jó, viszont akkor új mondatba kéne tenni a semmiből születés momentumát. A zárójeles két sort elhagyhatod, nincs funkciója. A fénylett szó után hiányzik egy mint. "örömörvény bánat elnyelő tüze" ua, mint az első két sor. A készül szó után tegyél egy pontot, a nevetésem kezdődjön nagy betűvel, a gyűlik után ne legyen vessző. A hátralévő sorok jók, nem kell változtatni semmit.
Amúgy, ahogy már mondtam a versed biztató jeleket mutat, ne hagyd abba.
Barátsággal: Paulus



Re: Máglya a vizen (Pontok: 1)
tamiska (tami@mailbox.hu) Ideje: December 23, vasárnap, 07:56:52
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves Legna!
Gondoltam leülök olvasgatni vénatársaim írásait...de ittragadtam versednél.
Szinte rámzúdult a sok "szép" talán tólszínezett költői kép.
Az egyszerűbbre az érthetőbbre törekvés nem jelent megalkuvást. Versed tetszik, de megérne egy misét, összeülni egy délután és értőkkel /pl. Lacoba. Paulus/ elemezni, talán kihagyni néhány csillogást.Pl.:"fagyottnak hitt arany emlékszemek."
Üdv:
TáMi /tamiska/



Re: Máglya a vizen (Pontok: 1)
Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Január 04, péntek, 11:51:10
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Különleges szóhasználattal bírsz, kedves legna, semmiképpen nem lehet szó nélkül elmenni a versed mellett. Kifejezetten tetszenek szókapcsolataid, jelzős szerkezeteid, bár itt-ott kicsit már soknak érzem a szóhalmozást, mert ez már-már az értelmetlenség határát súrolja például a "… felhőtlenség árny nélküli vágya fénylett világtalan álmataggá vált képzeletében" sornál. Tehát itt is igaz, néha a kevesebb több.
De nem ez a jellemző a versedre, csak itt zavar igazán.
Ami konkrét javaslatom lenne, hogy az első vsz. utolsó sorában az "oltja" helyett szebb és érthetőbb lenne a "kioltja" kifejezés.
A vesszőhibákat kéne még javítani, abból van néhány.
De mindezt ne kekeckedésnek vedd, ha nem tartanám értékesnek a versed és nem tetszene, meg se jelentem volna itt :)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds