[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 392
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 392


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: winner: Nekem ez a hazám
winner



A három fiú csendben lapult meg egy óriás tölgy mögött. A lombok felett a hajnal rózsaszín palástot vont az égre. A leveleket a hajnali dér fehérre csipkézte. A fiuk leheletének gőzölgő kipárolgása pillanatok alatt semmivé lett a hideg októberi hajnalban. Hirtelen egy madár éles rikoltása hasított a csendbe.
– Menni kéne – mondta Géza. Ö volt a legidősebb és a másik kettő, István és Lacika kimondva kimondatlanul elfogadta vezetőnek.
– Gondolod, hogy elmentek a katonák? – kérdezte suttogva Lacika.
– Szerintem el. De amúgy is menni kell. Ha most nem indulunk akkor már késő lesz. Azzal óvatosan a következő fához kúszott.
– Mennyi lehet még? – kérdezte István aki most ért a nyomukba.
– Nem tudom! Talán ötszáz méter, de lehet, hogy annyi sem.
Lacika felnézett az égre és összeszorult a szíve. Ha most elmennek, lehet soha nem látja viszont a szüleit. Anyját aki sírt mikor megmondta, hogy elmennek, apját aki leült a konyhaasztalhoz töltött két pohárkát és áldomásra emelte a kitöltött italt.
– Menj fiam! Menj, amíg lehet. Ami itt vár rád az elől el kell menni. Nekünk anyáddal már mindegy, de előtted az élet és milyen élet vár itt rád? Börtön vagy talán annál is rosszabb.
Az apja nem mondta ki mi az a rosszabb, de tudták mindketten. Azután a bátyára gondolt, aki negyvennégyben ott maradt a frontot. Akire mindig felnézett. Nővérére, aki vidéken él a férjével és gyerekeivel. Hirtelen egy hideg áramlat csapott le a három fiúra. Lacika megborzongott a hajnali hidegben. Hátra fordult és nézte, ahogy az égalja mély indigókékből lassan azúr színűre változik. Nézte a mögötte lévő tájat és elszorult a szíve. Géze óvatosan megbökte. Továbbkúsztak és felértek egy kis dombra. Lenéztek a völgybe ahol egy takaros falucska ködbe burkolózva aludta álmát.
– Az már odaát van – súgta Géza. – Lehet, hogy már mi is odaát vagyunk.
Lacikán nyugtalanság vett erőt. „Odaát lennénk? Ilyen lenne az odaát? Mit fogok én csinálni odaát?” Megint eszébe jutott anyja kicsiny törékeny alakja, amint hajnalban, a kis konyhában neki csomagol. Kezét tördelte és sírt. Siratta fiát, akit lehet, soha többé nem láthat. Eszébe jutott, hogy többé nem mehet a haverokkal munka után sörözni, nem mehet szombaton táncolni. "És Kati…? Nem találkozhat soha többé Katival? Nem, ezt nem tudná elviselni…"
– Lacika! Gyere, mennünk kell. Nézd az a kis falut, az már a szabadság faluja – súgta Géza.
– Én nem megyek.
– Micsoda? Meghibbantál? Mi az, hogy nem jössz?
– Nem megyek és kész.
– Ez megőrült! – mordult fel István. – Képes tönkre tenni mindent.
– Semmit nem teszek tönkre… – vágott a szavába Lacika. – Ti szépen elindultok, én pedig megvárom, amíg átértek és csak utána megyek vissza.
– De hát miért?
– Nem értenétek úgy sem. Nem tudok elmenni. Akármi vár rám, nekem itt kell maradnom, mert nekem ez a hazám.

(Máté László)
Ideje: Augusztus 05, péntek, 16:39:53 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"winner: Nekem ez a hazám" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: winner: Nekem ez a hazám (Pontok: 1)
- piroman Ideje: Augusztus 09, kedd, 14:21:17
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kalandvágyból itt maradni... Gratulálok a Kirakathoz!



Re: winner: Nekem ez a hazám (Pontok: 1)
- Attila61 Ideje: Augusztus 15, hétfő, 08:03:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igen nagy kérdés, én sem tudtam megtenni. Jobbom! Attila



Re: winner: Nekem ez a hazám (Pontok: 1)
- Anna1955 (anna.lorinczi.l@gmail.com) Ideje: Augusztus 23, kedd, 06:36:12
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szeretem ahogy látod a dolgokat, és ahogy írsz. Gratulálok a kirakathoz.
:)))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds