[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 326
Tag: 2
Rejtve: 0
Összesen: 328

Jelen:
Tagi infók PiaNista Küldhetsz neki privát üzenetet PiaNista PiaNista
Tagi infók winner Küldhetsz neki privát üzenetet winner winner


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: szilfer: A tavasz és a Férfi
szilfer



A valószínűtlen fehérséggel ragyogó fény a Férfit is kicsalogatta a lassan tavaszodó világba. Nem a kijelölt turistaúton indult el, hanem egy kis gyalogösvényen, hogy az árgus szemek elől örökké rejtőző apró csodákat felfedezze. A szokatlanul hosszú tél a lelkét a roskadozó kásás hóvá tette hasonlatossá, de remélte, hogy agyát tisztára mossák majd a böjti szelek. Szobahomályhoz szokott retináját a tünde ragyogás el nem vakította, ellenkezőleg, ez idáig soha sem látott dolgok érzékelésére tette alkalmassá. Csodát tett vele ez a tavaszi tündöklés, és valamiféle titkos, talán csak számára létező belső fénysugárka gerjedt látó idegpályái kérgi vetületén.
Megállt az út peremén annál az öreg kútnál, amelyet minden földi halandó, mint az időtlenség szimbólumát emleget. Megállt, mert a belső látása jelzett, itt és most valami rendkívüli dolog fog történni. Egy kis zöld levelibéka ült a kút korhadt káváján. Bársonyoszöld pergamen bőrén áttetszett a szíve dobogása. Két kicsi, sötét gombszeme ártatlanul, szinte könyörögve nézett a Férfira. Az a tenyerébe vette és ellenállhatatlan kísértést érzett, hogy megcsókolja. Abban a pillanatban valósággá vált a népmesék törvényszerű csodája: a béka egy gyönyörű szőke hercegkisasszonnyá változott. Fejecskéjét szerényen féloldalra biccentve, ártatlan és csodálkozó mosollyal nézett a Férfira. Szőke fürtjeire a valószínűtlen fehérséggel ragyogó fény aranykoronát rajzolt. A Férfi megérintette a leányzó hamvas bőrét. Az nem tiltakozott, hagyta, hogy egészen közelről belenézzen árnyékos szemeibe, melyeknek mélyén kristálytiszta forrása csobogott a jóság és a szeretet szellemének.
– Vigyél el magaddal hercegem! – szólt a királyi leányzó, – mutasd meg a kincseidet!
– Ó, én csak egy fáradt vándor vagyok, – szólt a Férfi – és kincsem is csak annyi van, amennyit magamban hordozok.
– Mutasd meg a kincseidet! – könyörgött a hercegkisasszony.
– De az én kincseim a szemnek láthatatlanok... – válaszolt amaz szinte bocsánatkérően. – Itt vannak a szívem mélyén, és egy gonosz démon átka ül rajtuk. Arra vannak kárhoztatva, hogy csak az láthassa őket, aki az életét adja érte cserébe.
A hercegkisasszony lesütötte hosszú selymes szempilláit, és érzéki ajkaira Mona Lisa-i mosoly ült. Úgy állt ott egy röpke percig, aztán egy szempillantás alatt visszaváltozott békává. Kővé dermedve nézett rá a Férfi, mint egy soha, sehol le nem írt, fordított csodára. Erre ő beugrott a kútba. Azóta sem látta senki. A Férfi talán már soha sem tudja meg, hogy a királykisasszony benne csalódott, vagy örökre megvásárolta a kincseit.
Ideje: December 14, szerda, 18:52:59 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"szilfer: A tavasz és a Férfi" | Belépés/Regisztráció | 14 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: szilfer: A tavasz és a Férfi (Pontok: 1)
- a_leb Ideje: December 15, csütörtök, 15:54:55
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Mennyire így van ez, Feri... nagyon tetszett a történet, a maga időtlenségével, azzal a csodával, ami ott mocorog bennünk mindig, legyen bármilyen évszak. Remek történet.

aLéb



Re: szilfer: A tavasz és a Férfi (Pontok: 1)
- Summer Ideje: December 15, csütörtök, 17:15:56
(Adatok | Üzenet küldése)
Nekem is tetszett a történet, itt is. Zsu :)



Re: szilfer: A tavasz és a Férfi (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: December 16, péntek, 19:44:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örülök, hogy olvashattam (mert anno nem került rá sor) Érdekes - fordított megközelítése az eredeti mesének. Szomorú vég! Jó írás. Elgondolkodtató!



Re: szilfer: A tavasz és a Férfi (Pontok: 1)
- _zizike_ (andreerzsi.izike@gmail.com) Ideje: December 18, vasárnap, 19:43:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Elgondolkoztató írás, gratulálok hozzá! :) szeretettel: izike



Re: szilfer: A tavasz és a Férfi (Pontok: 1)
- Captnemo Ideje: December 22, csütörtök, 10:21:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Bár ritkán olvasok prózát, ezúttal kivételt tettem. És jól tettem! Örülök, hogy a Kirakatba került, jó választás volt!



Re: szilfer: A tavasz és a Férfi (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: December 25, vasárnap, 19:01:42
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Különös megközelítése a történetnek. Tetszett.
Szeretettel olvastalak: Anna :))



Re: szilfer: A tavasz és a Férfi (Pontok: 1)
- Grigo Ideje: December 26, hétfő, 19:26:10
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ez érdekes és nagyon jó írás!
Gratulálok neked Feri!
Baráti üdvözlettel : Zoltán



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds