[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 258
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 258


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Kerlac: Heti beszéd V.


Olvas-e az írni tudó ember?






Ebben a cikkben nem találtok aktuális híreket. A szolgálati idő alatt különös esemény nem történt.

Olvashattok viszont olyan, talán filozofikusnak tűnő kérdéseket, melyek már nagyon régen foglalkoztatnak engem.



Az első kérdés:

Miért nincs igazi élet a fórumokon?



Azt gondolná az ember, hogy egy ilyen nyüzgő, életteli portálon szinte követhetetlen sebességgel zajlanak az eszmecserék a legkülönbözőbb témákban.

Korántsem ez a helyzet. Egy-egy topik meglódul, majd egy idő után leül.



A második kérdés:

Miért olvasnak sokkal kevesebben, mint ahányan írnak?



Joggal gondolhatjátok, hogy ez feltételezés, hiszen Ti olvastok, most éppen a Főporta vezércikkét.

A valóság azonban az, hogy nem kevesen vannak, akik publikálnak, de mások művére nem vesztegetnek időt.

Módomban áll megismerni a statisztikákat, és elhihetitek, hogy úgy van, ahogy állítom. Persze ebben a kérdésben is örömmel várom a véleményeteket.



A harmadik kérdés:

Miért nincsenek önálló kezdeményezések?



Azt hiszem, abban egyetértünk, hogy véleménye a portálról mint egészről, és részeiről mint önálló modulokról, mindenkinek van.

Mégis úgy tűnik nekem, hogy szívesebben elfogadjátok a játékszabályokat, megtöltitek élettel a néhány ember által kitalált felületeket, de Magatok csak nagyon ritkán álltok elő javaslattal.

Ennek kell, hogy legyen, talán nem is egy oka.

A Találkozókon fel szoktam tenni a kérdést, hogy van-e valakinek a Fullextrával kapcsolatos kérdése.

Általában nincs. Miért nincs?



És végül a mai utolsó kérdés:

Miért jellemző az, hogy csak azok írásaihoz szólnak, akik az ő művüknél is megteszik ezt?



A jelenség általános, bár vannak szép számmal kivételek is.

Tudom, ez igen kényes kérdés, szoktam is emiatt vitázni többekkel. Kérem, gondoljátok át velem együtt, és tiszteljetek meg a véleményetekkel!

Az enyém az, hogy ennek az eredménye mikroközösségek kialakulása. Sarkítva a gondolatot azt mondhatom, hogy a szerző ismeretében előre lehet tudni, hogy kik fognak hozzászólni.

Természetesen az új tagokra ez a tétel nem vezethető le, és a Találkozók egészen kivételes légköre sokat segít abban, hogy ezek a közösségek ne legyenek zártak.





Mai ajánlásainkat Captnemo tollának köszönhetitek.



Fatyol:
Nincs a Holdnak udvara


Akkor szoktak baljós óment emlegetni a néphit szerint, ha a Holdnak udvara van.

Fátyol verse is így kezdődik. Az előjelekkel.



"Nézi a megtört embert

fénytelen néma magamat"

...

"Számot vetettem,

s magányt arattam"

Aztán már túljut az író az előjeleken, és szinte arcul csap bennünket soraival:



"Hátra ne nézzek!...."

"De sír a múlt, csak megölelem

csak ráborulok apám halmára,

csak könnyezek kicsit néném sírjára"

Hogy aztán kiderül-e, mit jelent e versben a Hold udvara, aki szeretni tudná, szerintem sétáljon be a pitvarba. Már ha van...





Azt hiszem, többen is éreztük már azt, amiről Hezekiah verse szól:

Letészem a lantot...

(Egyik legnagyobb költőnk, Arany János is gondolta ekként)

Nézzük, a mai kor költője hogyan, s miként:



"Őseim gabonát csépeltek, én a szavakat,"

Elcsépelte volna a szavakat? Kötve hiszem.



"pengesse már más,"

"Talán ha ő játszik dallamot"

"A föld túloldalán, a másvilágon, bárhol"

Másra bízza hát a lant pengetését. És Ő?

Arra is van válasza:



" leszek örök szárnyaló, mozdulatlan alak,

S Csendemben lesznek velem a legszebb - kimondatlan szavak..."



Azt hiszem, ez sokunk álma.

Hogy is van ez összeállva?
Ideje: Február 27, kedd, 20:36:58 - Khama

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Kerlac: Heti beszéd V." | Belépés/Regisztráció | 7 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Kerlac: Heti beszéd V. (Pontok: 1)
- winner Ideje: Február 28, szerda, 09:26:16
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Laci

Elolvastam a Heti beszédet, és azt mondom sok mindenben igazad, van, de van, amiben én úgy érzem, másképp kellene megközelíteni a dolgokat.

A Fullextra valóban az egyik legnagyobb, (ha nem a legnagyobb) amatőr irodalmi csoportosulás. A portál sokszínű és az én véleményem szerint nyüzsgő élet van rajta. Ez elsősorban erénye, de olykor hibája is.
A taglétszám hétezer felett van, de tudjuk, hogy az aktív tagok száma valahol 500-1000 között mozog. Azok száma, akik napi rendszerességgel idelátogatnak 100 fő alatt. Azt gondolom ez sem lebecsülendő, hiszen hasonló látogatottságú talán csak az AMF . Az utána következő portálok taglétszáma 1000 fő alatt van. Ezeknél a portáloknál a napi látogatottság 10-20 fő.
Innen nézve tehát nem gondolom, hogy a fórumok nem mozognak.
Néhány kisebb portálon hetek is eltelnek két új fórumbejegyzés között. Jó tudom, ne ez legyen az etalon.
A sokszínűségnek, amit fentebb említettem, és ami valóban jó, megvan a hátulütője is. Egy idetévedő emberke nehezen ismeri ki magát a portálon nem érti mi a különbség az „Irodalom klub” „ Minden Ami Irodalom” és az „Olvasóterem” között. Különösen e két utóbbi zavaró. Egy ismerősöm kérdezte miért jó, hogy egy beküldött írás két helyen jelenik. Nem tudtam neki válaszolni. Ugyanakkor nagyon jó, pl. a versverseny, a Mi költő sulink, és sorolhatnám még. Nekem nem tetszik, igaz már egyre kevesebb olyan fórum, amelyikre kattintva elutasító választ kapok. Azaz nem enged be, mondván ez zárt csoport. Gondolom, van ilyen fórum most is, csak nem látom.

Hogy miért olvasnak kevesebben, mint írnak ezt nem tudom. Te statisztikára hivatkozol, én ezeket a számokat nem ismerem, nem is tudok állást foglalni ez ügyben.
Azt tudom, hogy én szinte majdnem minden a magazinba megjelenő írást elolvasok, és a Főportálban megjelenő válogatást is. Nem hízelegni akarok, de jó kezdeményezésnek tartom elővenni a régebbi írásokat. Akinek megjelenik az írása, jó érzés, hogy nem

A hozzászólás folytatása...



Re: Kerlac: Heti beszéd V. (Pontok: 1)
- hori Ideje: Március 01, csütörtök, 11:42:53
(Adatok | Üzenet küldése)
Visszaemlékezve arra, amikor először tévedtem e portálra és tag lettem, az volt a nagy problémám, hogy az írások több példányban is fent voltak, s különböző helyekről, különbözőképp lehetett elérni és feltenni. És nem egységesen beszerkeszteni. Aztán az is gond volt, hogy nehézkesnek tűnt az editor használata. Meg szerettem volna a tagok műveit együtt látni, egy helyen. Tehát nehezen igazodtam ki, de mára ez nekem nem gond. Persze egy portál mindig bonyolultabb, mint egy egyszerű home-lap.

Szerintem (is) kellene egy olyan taglista valahol a főoldalon, jól látható módon, amely köré szervezve vannak a szerzők alkotásai kategóriákba csoportosítva (blog, próza, vers, stb.) és szigorúan egy példányban. Így elkerülhető lenne az, hogy az alkotások más "állapotban" vannak, különböző helyeken.

A fórumról annyit, hogy nem érzem problémának, ha egy fórum "kimerül", mert helyette úgyis feldob valaki mást.
A hozzászólással nálam speciel az a baj, hogy alig van időm mostanság. Nem tudok mindenkit elolvasni, mint rég. Olyan is van, hogy elolvasom, és nem írok hsz-t. Ezen nekem javítanom kell, beismerem, mert visszajelzésre mindenkinek szüksége van, tudom. De mint említettem, az időtényező nálam gond.
Egyelőre ennyi...




Re: Kerlac: Heti beszéd V. (Pontok: 1)
- veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: Március 01, csütörtök, 21:30:45
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Az, hogy a fórumokon nincs élet, nekem is nagy bánatom.
Ha van egy kicsit több időm, akkor nekilendülök, és próbálok felhozni néhányat, de gyakran érzem, hogy nem igazán szeretnek játszani az emberek. Ez elszomorító. :(



Re: Kerlac: Heti beszéd V. (Pontok: 1)
- kerlac Ideje: Március 02, péntek, 05:40:12
(Adatok | Üzenet küldése)
A célom mindössze annyi volt, hogy fölhívjam a figyelmet néhány jelenségre. És az, hogy milyen kevés visszajelzés érkezik, megerősítenek a nézetemben. A kivételeknek köszönöm. :) A fórumok élettelensége persze viszonylagos, de ekkora (aktív) tagság esetén a naponta megmozduló 8-10 fórum szerintem kevés.
Technikai jellegű javaslatokra én sajnos nem tudok konkrét választ adni. Ebben Administrator az illetékes. Azért van egy olyan sejtelmem, hogy a kettőtök által javasolt taglista, ha megvalósítható, erőteljesen lassítaná a szervert. A HTML kódok körüli mizéria legjobb tudomásom szerint biztonsági okokra vezethető vissza.



Re: Kerlac: Heti beszéd V. (Pontok: 1)
- szemilla Ideje: Március 02, péntek, 10:21:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
1. Miért nincs igazi élet a fórumokon.
(remélem őszinteségemben senki nem vél ártó szándékot felfedezni)
annak idején megfogadtam, hogy én többé soha nem írok a fórumba, (persze mostanában épp áthágom a saját fogadalmamat, de..) úgy látom a fórumban a legérzékenyebbek a véleménykülönbségek, könnyen sértődés, kioktatás lehet belőle.
a publikálásnál, és az alatta lévő hozzászólásoknál erre kevesebb esély van.
úgyhogy én csak és kizárólag olyan fórumtémákhoz vagyok hajlandó hozzászólni, ahol a személyes véleményem nem érint másokat.
továbbá: nem mindenkinek van otthon netre lehetősége, sokan munkahelyről neteznek, úgyhogy úgy gondolom, ideje sem jut minden esetben az embereknek arra, hogy alkossanak is, olvassanak is és még "társalogjanak" is.
egy alkotás egyébként is valamennyire személyes marad - míg egy fórumtémában leginkább elvegyülni lehet, ami azt az érzetet kelti, hogy csak "lopom a napot és istentelenkedek".

2. Miért olvasnak kevesebben, mint ahányan írnak?
mert elsősorban alkotni vágyik az alkotó ember.
vannak itt szép számmal olyanok is, akik "csak" olvasni járnak ide, de azok meg talán nem érzik, hogy mennyit jelent egy-egy hozzászólás a publikálónak.
én -töredelmesen bevallom- ma már csak szelektíven olvasok.
vannak kedvenceim, akik közel állnak hozzám, és akiket mindig, kivétel nélkül elolvasok.
vannak, akiket nem olvasok el mindig, bár nagyra becsülöm a munkájukat.
és vannak, akiket egyszer-kétszer elolvasok, de nem érzem, hogy egy hullámhosszon vagyunk.

3.Miért nincsenek önálló kezdeményezések?
erről csak ügyvédem jelenlétében vagyok hajlandó nyilatkozni.

4. és végül:
mert ez így működik.
mert aki ír, az érzékeny.
nemcsak a világ dolgaira, de arra is, amit alkot.
szeretném, ha szeretnének...
tehát keresem a közös hangot.
keresem azokat, akiket én értékelek, és ők is értékelnek engem.
mert ha csak én értékelem a másikat, és ő nem értékel engem, akkor nyilván nem tartja

A hozzászólás folytatása...



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds